Ринок споживчих товарів пожвавився - українці стали більше купувати. Про це розповів Роман Шепетько, аналітик компанії Pro-Consulting на заході FMCG & Retail SCM Logistic Forum.
«Ринок споживчих товарів в Україні зріс, але пов'язано це, більшою мірою, з ростом імпорту. Хоч статистичні дані і фіксують зростання виробництва споживчих товарів на 17% за останні три роки в гривні, проте це стало можливим за рахунок інфляції. У доларовому ж еквіваленті виробництво знизилося на 3% »- зазначив Романа Шепетько в своїй доповіді.
У той же час імпорт товарів стабільно зростає і вже до 2017 року показник в доларах збільшився майже вполовину - на 46,3%.
Динаміка імпорту споживчих товарів в 2015-2017гг.
Ринок ритейлу також, як і інші галузі економіки реагував на військово-політичну кризу і девальвацію гривні, рецесію і падіння обсягів виробництва. З 2013 року в доларах товарообіг впав на 59,3% (з 54,2 до 22 млрд. $). Однак аналітики обіцяють відновлення ринку в найближчі роки. 2016 рік став переломним для галузі, коли динаміка зростання товарообігу, вперше за кілька років, перевищила темпи інфляції і підтримала зростання обсягу ринку рітейлу.
Обсяг роздрібного товарообороту України в 2013-2017гг
У минулому році кількість роздрібних точок впало на 20%. Це пов'язано з тим, що 10 тис. Магазинів і кіосків закрилися. Причинами стали погіршення рентабельності і рішення міської влади про знесення МАФів у Києві.
Кількість об'єктів роздрібної торгівлі за 2013-2017гг., Тис.од.
Ринок виріс, купівельна спроможність теж, а переваги українців залишилися традиційними. Серед лідерів виявилися такі товари, як паливо і мастильні матеріали, ліки, алкоголь і пиво, хлібобулочні та молочні вироби.
Товарна структура роздрібного товарообігу в 2017 році
Продовольчі товари
Непродовольчі товари
За словами Романа Шепетько, аналітика компанії Pro-Consulting, очікується, що український ринок FMCG продовжить відновлення, а основними двигунами поліпшень стане зростання внутрішнього виробництва і купівельної спроможності, що підтримає і ринок рітейлу.