Замовник:
Компанія Pro-Consulting реалізувала цей проєкт на замовлення та за підтримки Програми USAID «Конкурентоспроможна економіка України».
Дата проведення: грудень 2023
Географічне охоплення: Україна
Період дослідження: 2017 - 2023
Контекст дослідження
Пакування є важливою та невід’ємної складовою сучасної торгівлі, забезпечуючи не лише збереження якості та споживчих характеристик товарів, а і впізнаваність бренду виробника. В окремих галузях промисловості на вартість пакування припадає суттєва частка собівартості кінцевого продукту (для реалізації в роздріб).
Станом на початок 2022 року український ринок упаковки помітно відставав від європейського через цілий ряд причин, серед яких відсутність своєчасної модернізації виробництв, законодавство, яке не відповідає сучасним світовим тенденціям, низький рівень екологічної свідомості населення тощо.
Повномасштабне вторгнення призвело до кризи всіх галузей економіки та мало безпосередній вплив на сегмент виробництва пакувальної продукції, найбільше постраждали виробники скляної та картонно-паперової тари.
Ми провели дослідження ринку пакування в Україні, щоб вивчити основні тенденції, виклики та перспективи, оцінити вплив повномасштабної війни та визначити потенціал розвитку галузі.
Методологія та джерела:
Дослідження ринку пакувальної продукції в України передбачало два модулі:
У межах першого модуля ми аналізували дані Державної служби статистики України, Державної митної служби, галузевих асоціацій (українських та міжнародних), бази даних Департаменту з економічних і соціальних питань ООН (UN Comtrade) та інших відкритих джерел.
Ринок пакувальної продукції аналізувався за основними її видами, а саме: картонно-паперова, пластикова, полімерна, скляна та металева тара. Акцент дослідження – споживче пакування. Проаналізовано основних операторів ринку (виробників та імпортерів) по кожному виду пакування, імпортно-експортні операції в кожному сегменті за період 2017 - 2022 рр., основні проблеми та виклики з якими стикаються виробники у 2022-2023 рр.
За даними загальнонаціонального опитування, проведеного нашою компанією було проаналізовано споживчі вподобання покупців та вплив упаковки на прийняття рішення про покупку та вибір товару.
Результати:
У межах проведеного дослідження ми проаналізували основних гравців на ринку пакування України, дослідили основні проблеми та виклики, визначили тенденції та перспективи розвитку ринку.
Дослідження продемонструвало, що найбільший потенціал для розвитку виробництва є в галузях картонно-паперової тари та скляної тари. Важливим фактором конкурентоспроможності в цих сегментах може стати формування власної сировинної бази на основі вторинної сировини.
Для сегменту полімерної упаковки визначено, що сучасні тренди на екологічність та вимоги законодавства негативно впливають на цей ринок, проте з іншого боку, українські споживачі досі не готові відмовитись від полімерного пакування в сегменті FMCG. Одним з рішень в цьому напрямку може бути грантова допомога малим виробникам полімерного пакування для переходу до виробництва біорозкладної упаковки. Також важливою є популяризація серед споживачів екологічного пакування та ощадливого ставлення до упаковки, що придатна для вторинної переробки.
Презентація за результатами дослідження – завантажити файл