| Дата підготовки: | Серпень 2025 року |
| Кількість сторінок: | 6, Arial, 1 інтервал, 10 кегль |
| Графіків і діаграм: | 1 |
| Таблиць: | 4 |
| Спосіб оплати: | передоплата |
| Спосіб отримання: | електронною поштою або кур'єром в електронному або в друкованому вигляді |
| Мова звіту: | українська, російська, англійська |




Аналітиками Pro-Consulting було проведене аналіз ринку паперових виробів в Україні за 2019-І половина 2025 року. В аналітичній записці зазначено короткий опис ринку, виробництво продукції, експорт/імпорт, споживання.
Аналітичне дослідження по ринку санітарно-гігієнічної паперової продукції проведено за наступними видами:
1. Туалетний папір макулатурний
2. Туалетний папір целюлозний
3. Рушники паперові макулатурні
4. Рушники паперові целюлозні
5. Серветки та хустинки целюлозні
З 2019 по 2024 рік ринок санітарно-гігієнічної паперової продукції в Україні зазнавав як періоди стабільного зростання, так і суттєвих коливань, викликаних глобальними подіями та внутрішніми змінами. До 2021 року виробництво туалетного паперу, паперових рушників і серветок поступово збільшувалося, що сприяло зростанню ринку.
Обсяги експорту української продукції поступово скорочуються, що свідчить про зниження зовнішнього попиту з 24% у 2019 до 15% у 2024 році до виробництва, складнощі з логістикою та переорієнтацію виробників на внутрішній ринок. Частка імпортної продукції з целюлози до 2021 року залишалася стабільною, проте з 2022 року суттєво знизилася, а в 2023–2024 роках почала поступово відновлюватися до показників 2021 року.
Ринок паперової основи в Україні є ключовим компонентом виробництва санітарно-гігієнічних виробів. До повномасштабного вторгнення він демонстрував стабільне зростання (близько 10 % щорічно), однак у 2022 році відбулося різке падіння виробництва. Вже у 2023–2024 роках спостерігається поступове відновлення – внутрішнє виробництво досягло 77 % довоєнного рівня, а ємність ринку – 82–83 %. Незважаючи на зниження експорту через воєнні умови, активізація експортної діяльності свідчить про позитивні перспективи відновлення ринку.
Як целюлозні, так і макулатурні матеріали демонстрували стабільне зростання до 2021 року, різко скоротилися у 2022 році, а згодом почали відновлюватися, проте повільнішими темпами.
Протягом останніх шести років (2019–2024) основні виробники та імпортери санітарно-гігієнічних паперових виробів в Україні залишилися практично незмінними, що підтверджує стабільність ринкової структури та високі бар’єри входу для нових гравців.
Особливо важливою є тенденція відновлення державних закупівель: у 2023 році кількість тендерних процедур зросла до 13 137, а загальна сума контрактів перевищила 250 млн грн, причому грудень 2023 року зафіксовано максимальну вартість закупівель – близько 45 млн грн, що свідчить про накопичення запасів і поступове повернення нормального режиму роботи державних установ. На початку 2024 року спостерігається стабілізація ринку із збільшенням кількості тендерів до 13 976 та загальною сумою контрактів приблизно 244 млн грн, що свідчить про повернення ринку до довоєнного рівня активності.
За перше півріччя 2025 року щодо відповідного періоду 2024 року ємність ринку туалетного паперу зросла на 4%, паперових рушників – впала на 5,5%, ємність ринку паперових серветок та хустинок зросла на майже 17% у натуральному вираженні. Ємність ринку паперової основи за зазначений період зросла на чверть.
Виробництво целюлозної продукції зросло на майже 8%, макулатурної – на 4%, загалом зростання склало 5,5%. Виробництво паперу-основи зросло на 13%.
Експорт целюлозних виробів зріс за перше півріччя 2025 року на 38% порівняно з відповідним періодом 2024 року, зростання макулатурної продукції склало 5,5%.
За перше півріччя 2025 року щодо 2024 року імпорт целюлозних виробів з паперу зріс на 8%, в той час, як для макулатурної продукції обсяги знизилися на 92%. Імпорт макулатурного туалетного паперу станом на перші 6 місяців 2025 року відсутній.
Кількість тендерних закупівель за перше півріччя 2025 року є меншою ніж за відповідний період 2024 року, хоча сума укладених договорів між цими двома часовими проміжками загалом є стабільною. Закупівлі туалетного паперу скоротилися на третину порівняно з попереднім роком, паперових серветок – на дві третини. Укрзалізниця продовжує бути лідером з організації закупівель.
За шість років основні виробники та імпортери залишилися незмінними, що свідчить про стійкість ринкової структури і високі бар’єри для входу нових операторів.
Таким чином, ринок демонструє поступове відновлення після кризових періодів. Проблематикою залишаються виклики, що пов’язані з високою конкуренцією, логістичними ризиками та зростанням екологічних вимог, що вимагає постійного удосконалення виробничих процесів і адаптації до нових економічних умов.
1. Опис ринку
2. Виробництво на ринку
3. Зовнішня торгівля
4. Споживання
5. Висновки
1. Ємність ринку санітарно-гігієнічної паперової продукції в Україні, 2019 – 1 пол. 2025 рр., в натуральних показниках, тис. тонн
2. Динаміка виробництва санітарно-гігієнічної паперової продукції в Україні в 2019 – 1 пол. 2025 рр., у натуральному вираженні, тис. тонн
3. Динаміка експорту санітарно-гігієнічної паперової продукції з України в 2019 – 1 пол. 2025 рр., у натуральному вираженні, тис. тонн
4. Динаміка імпорту санітарно-гігієнічної паперової продукції в Україну в 2019 – 1 пол. 2025 рр., у натуральному вираженні, тисяч тонн
1. Динаміка виробництва паперової основи в Україні в 2019 – 1 пол. 2025 рр., у натуральному вираженні, тис. тонн