Ринок кави в Україні поступово розвивається. Він представлений наступними продуктами:
• Зелена кава,
• обсмажену каву в зернах,
• мелену каву,
• розчинна кава
• кавові суміші.
Зелена кава - це кавові зерна, які не піддаються термічній обробці і мають насичений зелений колір. Розрізняють кавові зерна двох видів - Арабіку і Робусту, які відрізняються за смаковими якостями і змістом кофеїну. У робусти вміст кофеїну набагато більше, ніж в арабіки.
Україна залежить від імпорту зерен кави, і, отже, від світових тенденцій на даному ринку. Асортиментний ряд продукції на ринку України відповідає світовій пропозиції.
Ємність ринку зеленої кави зросла на 97,6% в період з 2014 по 2016 роки, що стало можливим завдяки збільшенню імпорту робусти.
Головними імпортерами зеленої кави, які займають 77,4% ринку, є такі компанії:
• «Кофітон».
• «Галка Лтд».
• «Ексімтрейд».
• «Віденська кава».
Виробництвом зеленої кави в Україні займаються тільки компанії-фасувальники кави. В аналізованому періоді ключовим гравцем ринку стала компанія «Кава Арт Україна».
Ринок зеленої кави орієнтується на В2В сегмент, що є причиною виникнення особливостей просування. Зокрема, маркетингові компанії націлені на формування позитивного іміджу виробників і постачальників. Для його створення запускаються сайти, і кампанії контекстної реклами, а також проводяться прямі розсилки.
У зеленої кави є відомі конкуренти з боку товарів-замінників: розчинної кави, зернової обсмаженої кави, меленої кави і різноманітних кавових сумішей.