За даними дослідження ритейл-аудиту компанії Nielsen, з квітня 2017 по березень 2018 року, в порівнянні з аналогічним періодом 2016-2017 рр., Реалізація снеків в Україні зросла на 6,8% в натуральному вираженні. У минулому році також спостерігалося тренд до зростання сегмента: продажу снеків збільшилися на 6,1%. У грошовому вираженні з урахуванням інфляції реалізація снеків зросла на 24,7% з квітня 2017 по березень 2018 року і на 14,3% за аналогічний період 2016-2017 рр.
За кількістю інновацій категорія снеків і відстає від інших FMCG-категорій, але це, по суті, єдиний ринок, обсяги якого агресивно ростуть останні 2-3 роки, - йдеться в аналітичній публікації видання «Бізнес».
Український снековий ринок консолідований, на ньому не так багато великих системних гравців. За даними компанії Nielsen, частка власних торгових марок снеків в роздробі значна і складає 17,1% в натуральному вираженні. У кожному сегменті снекового ринку є свої лідери.
За даними компанії Nielsen, з квітня 2017 по березень 2018 року, зростання снекового ринку забезпечив в основному сегмент картопляних чіпсів, на який припадає 34% в грошовому та 23,3% у натуральному вираженні. За вказаний період продажу чіпсів зросли на 29% в грошовому та 21% в натуральному вираженні відповідно. Роком раніше динаміка продажів становила 17,1% і 5,9% відповідно. Фахівці кажуть, що розвиток і зростання сегмента чіпсів обумовлені присутністю великих міжнародних гравців, які стимулюють просування продукту значними маркетинговими бюджетами, хорошою дистрибуцією, продуманим асортиментом.
У минулому році також зростав горіховий сегмент - як в натуральному, так і в грошовому вираженні. У цьому сегменті конкуренція слабкіше, ніж, наприклад, в сегменті чіпсів, оскільки поки горішки не продають міжнародні компанії, а конкуренція йде в основному між двома локальними гравцями. 90-95% сегмента займає арахіс - як найдоступніший в порівнянні з іншими горіхами. Крім того, в цьому сегменті ширше цільова аудиторія: це і студенти, і працівники 25-32 років, і ті, кому більше 35 років.
Згідно з результатами роздрібного аудиту Nielsen, найбільша категорія на снекової ринку в натуральному вираженні - насіння соняшнику. У структурі продажів вони забезпечують 36,2% в натуральному і 26,3% в грошовому вираженні. З квітня 2017 по березень 2018 року реалізація насіння в роздробі виросла на 16,1% в грошовому вираженні, але скоротилася на 6,6% в натуральному.
Найчастіше споживачі купують снеки в супермаркетах. За даними компанії Nielsen, серед різних каналів найбільша частка продажів снеків доводиться на гіпермаркети і супермаркети - 50,2% в грошовому та 53,6% у натуральному вираженні. І саме в цьому каналі спостерігається помітне зростання продажів снеків - на 17,3% в натуральному і 36,8% в грошовому вираженні з квітня 2017 по березень 2018 року. Міні-маркети також демонструють високий приріст продажів - 10,3% і 31,2% в натуральному і грошовому вираженні відповідно.
Виробники снеків намагаються регулярно розширювати асортимент своєї продукції, пропонуючи споживачам нові смаки і таким чином стимулюючи розвиток ринку в цілому.
Протягом останніх 2 років в натуральному вираженні обсяги експорту снеків з України були вищі обсяги імпорту. За даними компанії ProConsulting, в минулому році експорт снеків з України скоротився на 14% в натуральному вираженні і на 4% в грошовому. За даними компанії, основними споживачами українських снеків є Росія, на яку останні 2 роки припадає близько 30% в структурі українського експорту закусок, а також Молдова та Білорусь, які забезпечують по 15% кожна в загальному обсязі експорту снеків.
Якщо експортні поставки минулого року скорочувалися, то імпорт, навпаки, зростав. За даними Pro-Consulting, в минулому році він зріс на 23% в натуральному вираженні і на 30% в грошовому. В Україну завозиться в основному польська продукція - близько 70% за останні 2 роки, ще приблизно 10% припадає на турецькі снеки (в основному горіхи і цукати).
Компанія Pro-Consulting підготувала для Вас короткий перелік готових проектів на дану тему. Ознайомитися з проектами можна за посиланнями: