Нокдаун, але не кома. Попит на люксовий одяг обвалився на 70%. Що роблять продавці Gucci, Versace, Armani, щоб втриматися на плаву
Магазини, що продають одяг та взуття сегменту люкс та преміум, не дивлячись на падіння попиту на 70% продовжують працювати. Як вони намагаються вижити
«Нам дуже пощастило, що наших товарів не було в Ірпені, Гостомелі чи Бучі», — каже голова онлайн напрямку Helen Marlen Group Олексій Кавицький. Це чи не єдина хороша новина для одного з найбільших ритейлерів преміум одягу (бренди Gucci, Marc Jacobs, Santoni та ін) в Україні.
Війна драматично обвалила попит на одяг та аксесуари з цінником з пʼятьма нулями. Більшість клієнтів поїхали з Києва та Одеси (або взагалі закородон), інші почали економити або змінили пріоритети у витратах. За оцінкою гендиректора Pro-Сonsulting Олександра Соколова, за два місяці війни цей ринок обвалився на 70%. Кавицький цифру не називає, але каже «втратили занадто багато».
Аналітичне дослідження ринку – ознайомтеся з усіма аспектами маркетингового аналізу
Інший великий продавець дорогих речей — столичний ЦУМ теж не розкриває показників виторгу. Працює лише його онлайн-магазин, який до війни займав 20% обороту. Інтернет-продажі майже не просіли, каже гендиректор Мамай.
Але продавці розкішного одягу, сумок та взуття не те що не закривають бізнес, а навіть намагаються працювати.
Helen Marlen з середини березня відкрився далеко не в повну силу. Запрацювали інтернет-магазин та чотири бутіки. Інші магазини працюють тільки по передзамовленню, клієнт може обрати товар в онлайні і прийти на примірку. В інтернет-магазині Helen Marlen зараз працює вдвічі менше людей, ніж до війни. І не тільки через скорочення бізнесу. «Десять людей з компанії пішли захищати країну, це і звичайні водії, і директор по маркетингу і керівник операційного відділу та інші», — каже Кавицький. Зарплату співробітникам домовилися платити, залежно від обсягів обороту.
Понад 2000 готових досліджень ринку – знайдіть у каталозі звіт по своєму ринку
Весь бізнес Helen Marlen не працював тільки перші два тижні війни. «Головною операційною проблемою був колапс інфраструктури, з якою ми працюємо, зокрема, логістики», — каже Кавицький. Наприклад, на «Новій пошті» зависло товару на $1 млн. Це везіння, що у відділеннях, які грабували росіяни не було доставки на $30 000, а то б точно вкрали, каже Кавицький.
Правила доставки теж змінились, ритейлер у виключних випадках доставляє замовлення: одна з причин — небезпека для курʼєрів.
Що стосується ЦУМу, то він з початку квітня працює в форматі онлайн-магазину. Крім цього, універмаг відкрив поп-ап точку у Львові. А також планує такі у інших містах. Вони мають працювати у синергії з інтернет-магазином. На Київ припадає лише половина замовлень, розповідає Мамай, серед регіонів — на першому місці — Львів.
Більше за все купують зараз спортивний та кежуал одяг, каже гендиректор ЦУМу, а от святкове вбрання — неактуальне. Це тому, що люди їхали, схопивши перше, що попало під руку, пояснює Кавицький.
Sale — двигун торгівлі
Преміум ритейлери намагаються повернути клієнтів знижками. В цьому році літній розпродаж розпочали не в червні, як зазвичай, а в квітні.
Це вимушений крок, оскільки частина нових колекцій були замовлені заздалегідь і вже приїхали, каже Кавицький. Їх продати непросто, модність речей — не дуже вагомий аргумент. За його словами, бізнес-логіки в цьому рішенні немає — розпродаж влаштували лише для того, щоб продати більше товару.
Маркетплейс Trends Hunters, який продає в інтернеті вживані речі класу люкс та преміум, знизив ціни на товари партнерів, які залишилися на складах. Але покупці вимагають додаткові знижки на і без того уцінений товар, каже власниця Валерія Шевченко. «Люди намагаються заощаджувати, – пояснює вона. – Супер дорогі брендові сумки за $16 000-21 000 ніхто не купує». Середній чек покупки на маркетплейсі впав на 65%, до $200-250.
У більшості покупців дорогого одягу зупинилися бізнеси і їм не до шопінгу. «Ті мої клієнти, які виїхали з України, теж не налаштовані на нові витрати», – каже стилістка Катерина Орєхова. За її спостереженням, попит впав на 80%.
Трохи покращило ситуацію для преміум-ритейлерів, те що партнери світові fashion-бренди пішли небачені поступки. Кавицький розповідає, що всі з ким вони співпрацюють, не вимагали передоплат, завдатків, або додаткових фінансових гарантій. Більш того, партнери дозволили відновити закупки колекцій у будь-який час.
Як скоро оговтається люксовий сегмент, коли настане мир?
Це залежить від того, як довго триватиме війна. Нормалізація наступить тоді, коли попит повернеться хоча б до третини того, що було до 24 лютого, вважає Кавицький. «Хлопці, зайдіть, купіть хочь щось: брелок, або шкарпетки! Допоможіть нам», — закликає своїх клієнтів він.
Джерело: Forbes