Салонний бізнес в Україні пережив адаптацію до нових умов праці та став більш гнучким для клієнтів. Частина майстрів продовжили поєднувати роботу вдома та в салоні, проте не всі оформляються легально.
Майже чверть підприємців у салонному бізнесі не змогли відновитися після всіх хвиль пандемії в Україні. Найбільш стійкими виявилися мережеві салони краси повного циклу, найменш захищеними – невеликі моностудії з вузькою спеціалізацією.
Більше 1900 готових аналізів ринків – перейдіть до каталогу та знайдіть звіт по своєму ринку
В окрему нішу та майже 40% попиту пішло на фахівців, які працюють вдома, однак і там є проблеми – більшість послуг здійснюються у тіні.
За даними компанії Pro-Consulting, 22% салонів краси в Україні не змогли відновитися після низки карантинів, а 48% – лише частково. Незважаючи на повільну динаміку, станом на жовтень 2021 року їх відвідуваність зросла на 20% щодо значень 2020 року, що свідчить про величезний потенціал розвитку попиту на послуги.
Причому, в Україні це зростання продовжиться як на салонний сервіс, так і на приватних майстрів.
Вам буде цікаво: Готове дослідження ринку косметологічних салонів, барбершопов, салонів краси, і стоматологічних клінік в Україні (2021 рік)
«Попит на фахівців, які працюють вдома, у 2021 році зріс у середньому на 35-40% порівняно з карантинними показниками. Цьому сприяли регулярні заборони на роботу закладів бьюті-індустрії та підвищення вартості послуг у салонах», – коментує гендиректор компанії Pro-Consulting Олександр Соколов.
Водночас дедалі більше майстрів надають послуги у сфері краси без офіційної реєстрації. Згідно з аналітичними даними компанії, рівень «тіні» на ринку салонів краси оцінюється в 70-80% (включаючи індивідуальних майстрів, «фопів» та салони, які працюють за готівку).
Читати також: Огляд ринку органічної косметики в Україні (2021 рік)
Проте багато майстрів, які працюють самостійно, поєднують приватну практику з роботою в дорогих салонах, тому зараз ринок розподілився:
За останні кілька років в Україні зросла кількість салонів краси. Експерт пояснює це тим, що багато закладів можуть працювати не за основним видом діяльності (КВЕД) або бути зареєстрованими, але не працювати в принципі.
«Багато працівників сфери в період карантинів удосконалювали свої навички та підтримували своїх клієнтів онлайн-консультаціями, що могло допомогти наростити лояльність клієнтів та аудиторію. Те саме і салони краси – частина майстрів там підвищували кваліфікацію», – уточнює Соколов.
Також корисно: Аналіз ринку професійної доглядової косметики і косметології (2021 рік)
Загалом, за спостереженнями Pro-Consulting, найбільш стійкими виявилися мережеві салони повного циклу, де відвідувачам пропонують комплекс послуг, включаючи стрижку, манікюр, відвідування кабінетів косметолога, масажиста, а також солярію.
Найменш захищеними – маленькі моностудії з вузькою спеціалізацією, наприклад, по нігтьовому сервісу та корекції брів. На них і припала основна частка банкрутств внаслідок впливу пандемії.
Вам буде цікаво: Дослідження ринку косметологічних послуг в Одесі (2020 рік)
Джерело: UBR