Ринок вантажних причепів, напівпричепів та трейлерів: залежність від стану економіки
2585

Ринок вантажних причепів, напівпричепів та трейлерів: залежність від стану економіки

Розвиток ринку транспортної техніки України, зокрема вантажних причепів та трейлерів, безпосередньо залежить від її потреб у основних галузях споживання. Виробництво даної продукції в нашій країні розвинене слабко. Отечественные производители предлагают довольно узкий ассортимент прицепной грузовой техники. Іх продукція призначена переважно для аграрного сектора промисловості, високий рівень розвитку якого забезпечує потік замовлень на її виробництво, а також причепи для легкових автомобілів. Вироби українських виробників, як правило, не задовольняють споживачів, які пред'являють підвищені вимоги до якості та конструкторсько-технологічного рівня техніки, так як за даними показниками вони часто вступають у зарубежні аналоги. Це є причиною значного присутності на українському ринку імпортних причепів таких брендів, як Когель, Шміц, Флігель, Кроне та ін.

Динаміка виробництва причепів та напівпричепів, призначених для перевезення вантажів в Україні, 2015-6 міс. 2017* рр.

*код продукції за НПП (номенклатура продукції промисловості) – 29.20.23.00 (включає причепи, як для легкових автомобілів, так і вантажних)
**2015-6 міс. 2017 рр. – без урахування АРК, р. Севастополя, зони проведення АТО

Джерело: Державна служба статистики України, оцінка Pro-Consulting

Важливий фактор впливу на ринок вантажних причепів - це загальна економічна ситуація. Намітився зростання валовий внутрішній продукт в Україні може дати імпульс для зростання вантажоперевезень і, як наслідок, збільшення закупівель техніки для цього. За прогнозами НБУ, в 2017 році рост ВВП в країні складе 1,6%, а в 2018-2019 рр. Прискориться до 3,2% і 4% відповідно. Однак, неясність перспектив швидкого вирішення конфлікту на сході країни і триваюче дію факторів, що негативно впливають на економіку і бізнес-клімат, вносить велику частку невизначеності.

До другому фактору впливу на ринок вантажних причепів можна віднести стан промисловості. Після зниження, в 2016 році індекс промпроизводства показав деякий ріст (103,1%). В червні 2017 року показник склав 100,1%. Така тенденція говорить про повільне відновлення промисловості в Україні.

Позитивний сигнал ринку прицепної продукції дал активізацію роздрібної та оптової торгівлі в країні. У 2016 році було подолано падіння товарообігу, викликане зниженням ділової активності в країні на тлі економіко-політичної нестабільності, зростанням витрат перевізників (через інфляцію, девальвацію національної валюти), втратою частини ринку збуту (Донецька і Луганська області, Крим). Показники оптового та роздрібного товарообороту в Україні в 2016 році зросли на 32% та 15% відповідно.

Не найкращі времена переживають один з основних стимулів вантажоперевезення - зовнішня торгівля України. З початку кризи 2014 року експорт скоротився в декілька разів (з 63,3 млрд дол. У 2013 році до 36,4 млрд дол. У 2016 році), що не могло не вплинути негативно на ринок вантажних автоперевезень. Головні причини: зниження цін на сировинні ринки, військово-політичний конфлікт та скорочення торгівельних відносин з Росією. Надії на збільшення обсягів експорту в ЄС ще не виправдалися. Уровень конкуренції на європейському ринку дуже високий, і поставки обмежені коефіцієнтами. Разом з тим, привабливість сегмента автомобільної причіпної спецтехніки, призначеної для АПК, підвищує той факт, що найбільш затребуваним українським товаром на зовнішніх ринках є аграрна продукція (42% від загального експорту в 2016 році).

дивитися наступну новину

Інші новини

Зв'язатися з нами