Вітчизняні виробники йогуртів мали б попрацювати над ринками збуту своєї продукції. Попри те, що експортний потенціал у продукту великий, його достатньо не розкрито, бо за кордон продається незначна кількість українських йогуртів, кажуть в Pro-Consulting.
Україна експортує йогурти до колишніх союзних країн. Приміром, Молдова і Грузія за девять місяців минулого року купили 85,7% експортних обсягів – 61,5% і 24,2% відповідно. Доля Азербайджану – 4,1%. Трохи менше купують Вірменія і ОАЕ.
Цікаво, що в 2013 році за експортом українських йогуртів лідерство тримала саме Молдова з 28,4%. А 54,8% продажів за кордон припадали на інші країни.
Через те, що українські виробники були змушені переорієнтовуватися на нові ринки збуту, обсяги продажів після 2013-го мають нестійку динаміку. Експорт вітчизняних йогуртів скорочувався до 2016 року, і лише торік молочники-експортери відчули зростання.
Середньостатистичний українець споживає до 2,5 кг йогуртів на рік. Причому питні йогурти купують удвічі більше, аніж густі. Що стосується ринку йогуртів в Україні, то експерти Pro-Consulting відзначають пряму залежність ринку від виробництва молока, його обсягів, ціни і якості. Йогурти в Україні просувають найчастіше як незмінний атрибут здорового життя, але попит на них дуже чутливий від рівня купівельної спроможності українців. Зокрема, цим пояснюється падіння ринку у 2014-2015 роках і його підйом у 2016 році.
Через збільшення добробуту вітчизняного споживача виробництво минулого року вийшло на рівень 2013 року і продовжує зростати. Цьому сприяє і загальна тенденція – ріст світового ринку на 8% і європейського – на 5%.
Компанія Pro-Consulting підготувала для Вас короткий перелік готових проектів на дану тему. Ознайомитися з проектами можна за посиланнями: