Про доцільність передачі в концесію вітчизняних портів, аеропортів, вокзалів, доріг – коментар аналітика Pro-Consulting Олександра Тимошенка. УНН
1582

Про доцільність передачі в концесію вітчизняних портів, аеропортів, вокзалів, доріг – коментар аналітика Pro-Consulting Олександра Тимошенка. УНН

Практика передачі інфраструктурних об'єктів в концесію популярна в більш ніж 120 країнах. Шляхом концесії за кордоном виводять в комерційну привабливість цілі галузі. Про доцільність передачі в концесію вітчизняних портів, аеропортів, вокзалів, доріг в коментарі УНН розповів аналітик компанії Pro-Consulting Олександр Тимошенко.

За його словами, концесія дозволяє швидко і ефективно модернізувати зношені інфраструктурні об'єкти.

«Після передачі об'єктів в концесію створяться нові правові важелі реконструкції державних об'єктів власності, що дозволяють одночасно запустити проекти з модернізації. Сторони, зацікавлені в обопільних зобов'язання, і держава, і інвестор, і населення, підвищать ділову активність, тим самим збільшать попит на такого роду партнерські зобов'язаннях», - розповів Тимошенко.

У довгостроковій перспективі як внутрішні, так і зовнішні потоки інвестиційних коштів поліпшать загальний добробут країни, додав експерт Pro-Consulting. За рахунок створення робочих місць і поліпшення якості послуг, що надаються, уточнив він.

Також, за словами Тимошенка, концесія є ефективним інструментом залучення інвестицій.

«Державно-приватні партнерські взаємини формують відповідне організаційне та інституційне середовище, а також покращують інвестиційний клімат. За період терміну власник за концесійною угодою залучає інвестиції в оновлення своїх фондів, а також отримує від концесіонера ренту. Держава, з одного боку, поповнює казну за рахунок інвестицій, що надходять, а інвестор отримує в особі держави гаранта безпеки інвестицій. Тим самим обидві сторони мінімізують супутні ризики, отримуючи соціальний і економічний ефект від взаємовигідних дій по проектам», - додав експерт Pro-Consulting.

Нагадаємо, в цьому році Україна вперше успішно передала в концесію порти «Херсон» і «Ольвія». «Ольвія», зокрема, передана катарській компанії, яка взяла на себе зобов'язання інвестувати в порт 3,4 млрд грн і ще 80 млн грн - в інфраструктуру Миколаєва. У той же час платіж державі складе 80 млн грн з урахуванням індексації та 0,75% від чистого доходу концесіонера, що в 16 разів більше, ніж прибуток порту за минулий рік.

Джерело: УНН

дивитися наступну новину

Інші новини

Зв'язатися з нами