Маркетингове дослідження ринку кави - короткий огляд
14025

Маркетингове дослідження ринку кави - короткий огляд

З історії кави

Ринок кави в Україні, незважаючи на досить значну конкуренцію, зберігає можливості для свого розвитку. Це стосується як збільшення обсягів виробництва кави, так і розширення мережі кав'ярень. Важливою причиною того, що ринок кави зберігає стійкість і можливості для нарощування свого потенціалу, є необхідність задоволення різноманітних потреб споживачів цього напою.

Хоча історія масового вживання кави і не так тривала, але за короткий проміжок часу цей напій став одним з найбільш улюблених і вживаним всім людством. Каву п'ють в більшій чи меншій мірі на всіх континентах, і, відповідно, в різних країнах є свої традиції вживання цього напою. У той же час виробляється і загальносвітова культура, так би мовити, кавування. Вважається, що дві третини людства починають свій ранок з чашечки кави.

Можливо, вам також актуально буде прочитати про ринок чаю в Україні

Безумовно, багатьом відома легенда про пастуха, що проживав в Ефіопії, в провінції Каффа, звідки, як вважають, і пішла назва «кава». Пастух, як свідчить легенда, зауважив, що ті кози з стада, які їли кавові ягоди, ставали бадьорими до такої міри, що продовжували бути активними протягом всієї ночі. На пастуха ягоди також діяли тонізуючим чином. Батьківщина кави знаходиться в Африці, а саме в тій її частині, де зараз розташована Ефіопія. Тільки там росте дика кава. Спочатку її тільки і вживали. Стиглі ягоди тиснули і змішували з жиром тварин, а потім скачували в кульки і використовували і як їжу, і як бадьорить засіб. Надалі з дикої кави почали виводити культурні сорти. Перший час каву вирощували в Аравії, а саме в Ємені, звідки переважно інші країни світу практично до кінця 17 століття і отримували каву. До цього часу з висушених на сонці стиглих ягід кави навчилися робити тонізуючий напій. І хоча араби докладали багато зусиль, щоб зберегти свою монополію на вирощування кави, забороняючи вивозити стиглі зеленню ягоди, з яких можна було виростити кавове дерево, всі обережності були марні. Кавові дерева поступово стали вирощувати і в інших країнах. Згодом, наприклад, Бразилію стали взагалі називати другою батьківщиною кави. В кінці 19 століття кавові плантації з'явилися у В'єтнамі, Австралії та інших країнах. Зараз каву вирощують в Африці, Азії, Австралії, і Південній Америці. У наш час кава займає міцні позиції на світовому ринку. Її експортують або імпортують багато країн світу.

У нас на сайті доступний до покупки готовий аналіз ринку кави в Україні - ми можемо актуалізувати звіт на будь-яку дату

Виробництво кави в Україні

Україна в силу географічного розташування та природно-кліматичних умов позбавлена ​​можливості мати власні плантації кавових дерев, і тому змушена імпортувати на свій ринок кавові зерна з інших країн. Проте, аналіз ринку кави, проведений компанією Pro-Consulting, свідчить, що виробництво кави в Україні стабільно розвивається. Виробники збільшували постачання кави на внутрішній ринок до 2018 р. В цілому ж маркетингове дослідження говорить про те, що український ринок кави залежить від світового ринку, на якому простежується тенденція до зростання виробництва в зв'язку збільшенням попиту на цей продукт.

Замовити дослідження ринку

Україна імпортує зелені зерна кави, а потім вже вітчизняні виробники відповідно до певної технологією обсмажують каву і роблять інші необхідні дії, створюючи готовий до вживання продукт. Аналіз ринку кави показує, що розвитку ринку і збільшення обсягів значною мірою сприяє те, що в Україні діє нульове мито на імпорт зелених зерен кави. Займатися доведенням кавових зерен до необхідних кондицій на вітчизняному ринку стає цікавим для багатьох компаній, адже вартість смаженого зерна кави в два рази більша вартості зеленого не обробленого зерна.

Виробники українського ринку

В Україні, як показує аналіз ринку кави, є як великі виробники кави, продукція, яких добре відома і користується попитом у споживачів, так і невеликі. Зокрема, за різними оцінками ринок кави обслуговує понад півтори тисячі великих і дрібних операторів.

Також вас може зацікавити матеріал про результати аналізу ринку продукції для кав'ярень України

Серед найбільш відомих в Україні торговельних марок, що спеціалізуються на виробництві кави, можна виділити, зокрема, такі:

  • ТМ Галка (СП «Галка»). Асортимент кавової продукції: кава натуральна мелена, кава натуральна в зернах, кава натуральна розчинна в 50, 100 грамової і разовій упаковці, кавові-напої розчинні, капучино, кава з вершками, фіто-чаї, розчинний цикорій. Компанія також займається імпортом зеленої кави.
  • ТМ Віденська кава (ТОВ Віденська кава). Основна діяльність підприємства - переробка і реалізація кави, а також послуги по фасуванню продуктів. Компанія також займається імпортом зеленої кави. Продуктивність компанії до 350 т. на місяць.
  • ТМ Жокей (ТОВ Ексімтрейд). Основний напрямок діяльності компанії - імпорт, виробництво та фасування чайної і кавової продукції

Уподобання українського споживача

Зараз в Україні тільки формується культура споживання кави. Серед іншого це виражається і в тому, що з кожним роком зростає попит на натуральну каву. Природно, що найбільше натуральну каву споживають у великих містах і обласних центрах. В першу чергу це столиця, Одеса, Львів, Харків, Дніпро. Серед регіонів пальма першості по вживанню натуральної кави безумовно віддається Заходу України. Висновок про зростання попиту на каву в зернах підтверджує і аналіз ринку кави. В цьому відношенні український споживач поступово підтягується до обсягів споживання меленої кави в деяких європейських країнах. Так, наприклад, громадянин Італії за рік в середньому випиває 5,9 кг меленої кави, а в Україні близько 1 кг.

Впевнені, вам буде цікава стаття про ринок громадського харчування (HoReCa, кейтеринг, а також харчування на АЗС)

Ще більший розрив з Фінляндією, де за рік один споживач використовує майже 12 кг меленої кави. Таким чином ринок кави в Україні має значний потенціал розвитку, враховуючи, що обсяги споживання кави в зернах будуть рости. Маркетингове дослідження ринку кави підтверджує, що Україна знаходиться в загальносвітовому тренді росту попиту на каву і кавові продукти. Ринок кави поступово насичується завдяки великій кількості учасників, що підвищує конкуренцію, але для споживача має позитивний ефект, оскільки сприяє підвищенню якості продукції. У своїх перевагах споживач в першу чергу орієнтується на вже знайомі або популярні бренди.

Замовити маркетингове дослідження можна тут

Ринок кав'ярень

Аналіз ринку кави свідчить, що переважно кава в Україні вживається після її приготування в домашніх умовах. Разом з тим зростає частка споживання кави в готелях, ресторанах, кав'ярнях. Як відомо, одні з перших кав'ярень в Європі з'явилися в Відні ще в 1685 році. Згідно з однією з версій, це сталося незабаром після успішного відбиття облоги турками Відня. У цій битві брав участь виходець з України Юрій Кульчицький. Він героїчно боровся під Віднем, де після втечі ворога йому дісталися мішки з зеленими кавовими зернами. Як вважається, Юрій Кульчицький і відкрив першу кав'ярню у Відні, давши їй назву «Під блакитною фляжкою». Він же ввів звичай додавати до кави молоко і цукор. І зараз у Відні можна побачити пам'ятник Юрію Кульчицькому від вдячних австрійців. Що стосується сучасної України, то аналіз ринку кав'ярень констатує розширення їх мережі. Згідно з дослідженнями Allegra Group, за результатами минулого 2019 року Україна посіла третє місце серед країн Європи, де відкрили найбільше кав'ярень. У 2019 року в Україні відкрили на 16% кав'ярень більше, ніж в попередньому 2018 році. В цілому, кількість кав'ярень, що працюють на ринку Європейського Союзу на рівні майже 38 тисяч.

У кав'ярнях України споживачеві пропонують, як правило, стандартні напої:

  • еспресо;
  • американо;
  • латте;
  • капучино;
  • фільтр-кава.

Крім гарячих, різноманітний асортимент і прохолодних напоїв, які найбільше користуються попитом в жарку погоду: холодна кава, молочні коктейлі та смузі. Аналіз ринку кав'ярень також свідчить, що в Україні відкриваються спеціалізовані заклади для тонких цінителів. У таких кав'ярнях гурманам пропонують каву, приготовану за допомогою особливих методів обсмаження. Такий напій коштує, звичайно, більше, але любителі готові платити за ексклюзив. Для вітчизняних кав'ярень характерно і те, що вони, за словами фахівців, все активніше переходять на свіже обсмажування. Тільки в столиці в 2018 році з'явилося приблизно півсотні нових кав'ярень. Розвиток мережі кав'ярень сприяє позитивній динаміці виробництва кави в Україні та його імпорту.

Огляди інших ринків можна почитати в розділі «Аналітика і бізнес ідеї»

Компанія Pro-Consulting підготувала для Вас короткий перелік готових проектів на дану тему. Ознайомитися з проектами можна за посиланнями:

дивитися наступну новину

Інші новини

Зв'язатися з нами