Молоко - важливий продукт харчування, який містить велику кількість кальцію і білка. Попит на цей товар залишається незмінно високим.
Ситуація на ринку обладнання для упаковки молока залежить від тенденцій, що визначають поточний стан в сегменті виробництва і реалізації молока. Для останнього десятиліття характерний неоднозначний тренд.
Істотне скорочення було зафіксовано в 2015 році - обсяги виробництва молока впали на 5%, але вже в 2016 році падіння показників зупинилося і склало лише 2,2%. У I кварталі 2017 року обсяги виробництва молока впали незначно - на 0,5%, до 1,97 тис. тонн.
Головними споживачами упаковки виступають підприємства харчової промисловості, компанії-виробники косметики і фармацевтичних препаратів. Більшість підприємств використовують автоматичну лінію розливу, фасування і упаковки продукції. У тому числі і компанії-виробники молока. Імпортне обладнання, в силу впливу кризових чинників, закуповується підприємствами під конкретне замовлення.
Для упаковки молока використовують такі види обладнання:
• вертикальні / горизонтальні пакувальні установки;
• роторні (карусельні);
• дозатори;
• фасувальне обладнання.
У 2014 році українські виробники молока втратили російський ринок, але відкрили для себе нові можливості для експорту продукції до країн Європи. Це дозволило Україні залишитися великим світовим постачальником молока. Можна прогнозувати, що затребуваність вітчизняного молока за кордоном стане новим імпульсом до модернізації виробничих потужностей українських підприємств. Але для випуску якісної продукції необхідно залучення додаткових фінансових коштів.
Багато операторів ринку зацікавлені у виробництві молока високої якості і, отже, будівництві молокопереробних заводів з використанням нових технологій, які відповідають європейським стандартам якості. Подібні ініціативи залучають іноземних інвесторів.
Попит на обладнання для упаковки молока залежить від планового оновлення існуючого обладнання або запуску нових виробничих потужностей. Компанії, що розширюють свій асортимент, вкладають кошти і в розширення своїх потужностей.
Якщо говорити про географію експортних поставок, то в 2015 році головним ринком збуту була Росія (з часткою 69%), Танзанія (18%) і Казахстан (10%). У 2016 році ключовим ринком збуту стала Німеччина (88%), друге і третє місце зайняли, відповідно, Алжир (4%) і Болгарія (2%), а також інші країни (6%).