Чорна смуга українського автопрому: коротко про її причини
2609

Чорна смуга українського автопрому: коротко про її причини

Одним з основних індикаторів розвитку тієї чи іншої держави є наявність високотехнологічної промисловості, зокрема, автомобільної. Вона стає каталізатором зростання суміжних областей, двигуном наукових досліджень і впровадження інновацій, генератором додаткової вартості і високооплачуваних робочих місць для місцевих жителів. Все це колись було і в Україні. 28 років тому наша країна прийшла до незалежності з можливістю випускати будь-які типи автомобільної техніки. Запорізький і Луцький автозаводи були розраховані на виробництво 300 тис. і 17 тис. легковиків на рік відповідно, Кременчуцький автозавод міг робити 35 тис. вантажівок, а Львівський автобусний - 16 тис.автобусів.

Дев'яності роки, з їх економічними потрясіннями, не кращим чином позначилися на вітчизняній промисловості, але у тодішнього керівництва країни було розуміння важливості автопрому і бажання його відродити. Тому в 1997 році був прийнятий Закон «Про стимулювання виробництва автомобілів в Україні». В результаті, в країні з'явилися інвестори, модернізовано старі і створено нові підприємства, відкрилися десятки тисяч робочих місць. У 2008 році, з проданих в Україні 623 тис. нових авто, більше половини були вітчизняного виробництва.

Раз ви читаєте цей матеріал, вам буде корисно ознайомитися зі статтею про результати аналізу ринку автозапчастин в Україні

Цей же, 2008 рік, став початком падіння українського автопрому. Першим цвяхом у кришку його труни став вступ нашої країни до СОТ, за результатами якого вона була змушена знизити ввізне мито на автомобілі з 25% до 10%. На той час закінчився і пільговий період для українських автовиробників. Ще один удар завдало введення Росією утилізаційного збору на автомобілі, що ввозяться. Потім була світова економічна криза, яка опустила купівельну спроможність українців і скоротила внутрішній ринок авто. Ну а катаклізм, що почався в 2014 році, просто добив автомобільну промисловість України. Ринок Російської Федерації був загублений остаточно, заблокований транзит через РФ в інші країни. Зона вільної торгівлі з Євросоюзом, на яку покладалися великі надії, передбачає поступове зниження мит протягом десяти років, а конкуренти на європейському ринку чекати не будуть. Одна тільки сусідня Словаччина вже випускає більше одного мільйона машин на рік, але є ж ще виробники Німеччини (6 млн авто), Іспанія (3 млн) і інших європейських країн.

В каталозі готових проектів ви знайдете готові дослідження ринків галузі машинобудування

Ось так український автопром виявився замкнений у межах власного ринку, а на ньому зараз панує секонд-хенд. Так, в травні 2019 року українці придбали майже 31 тис. легкових автомобілів, з них 24 тис. - це завезені і розмитнені старі авто. Тому не дивно, що в минулому році в Україні було вироблено всього 6623 автомобіля, з них 5660 - це моделі Skoda, зроблені на заводі «Єврокар» методом великовузлового складання з імпортних комплектуючих. Інші автозаводи, в тому числі і знаменитий ЗАЗ, легковиків вже не випускають, та й в секторах вантажівок і автобусів справи не набагато краще.

Криза українського автопрому в наявності. Однак, потенціал ще не втрачений остаточно, але для його відродження необхідні швидкі і рішучі заходи.

Більше аналітики ринків України та світу ви знайдете в розділі «Аналітика і бізнес-ідеї»

Компанія Pro-Consulting підготувала для Вас короткий перелік готових проектів на дану тему. Ознайомитися з проектами можна за посиланнями:

дивитися наступну новину

Інші новини

Зв'язатися з нами