У кожній родині час від часу виникає необхідність придбати потрібний в господарстві товар, а їхати за одним-двома найменуваннями в великий супермаркет довго і недоцільно. Тут на допомогу приходить торгова точка формату «магазин біля дому» або, за версією іноземних ритейлерів - convenience store, тобто «зручний магазин». Перебуваючи в кроковій доступності від місця проживання, він має в своєму асортименті набір найнеобхідніших продуктів харчування і товарів повсякденного попиту.
Характерними особливостями такого магазину є:
• менша, ніж у торговельних точок інших форматів, площа;
• асортимент товарів, що орієнтується на ключові найменування повсякденного попиту, але в 2-3 рази менший, ніж в супермаркеті;
• розміщення найчастіше на першому або цокольному поверсі житлового будинку;
• цільова аудиторія - жителі довколишніх будинків в радіусі п'ятихвилинної ходьби, тому автомобільна парковка торгової точкою не обладнується;
• робота повністю або частково за принципом самообслуговування покупців.
У нас на сайті доступний до покупки готовий бізнес-план салону квітів
Місцезнаходження |
житловий масив | |
в близькості від зупинок громадського транспорту |
||
Розміри магазину |
до 200–300 м2 |
|
Асортимент |
лінійка товарів першої необхідності, в тому числі непродовольчих товарів (не перевищує 10% від загального асортиментного складу) |
|
Орієнтованість на групи населення |
орієнтований на широкі верстви |
|
Частота покупок |
щодня |
|
Час, проведений покупцем у магазині |
не більше 30 хв |
Роздрібна торгівля продовольчими товарами в Україні має оборот в $ 22,2 млрд з переважанням на ринку окремих магазинів.
Створення «магазину біля дому» має ряд інвестиційних переваг в порівнянні з торговими точками іншого формату. Головним з них є більш висока рентабельність такого бізнесу в порівнянні з супермаркетами (8-9% проти 5%) за рахунок більшої торгової націнки. Крім того, при розміщенні магазину невеликій площі менше ризики не знайти відповідного приміщення або неотримання ділянки землі. Так як необхідний обсяг грошових коштів для створення «магазину біля дому» відносно невеликий і ризик його неповернення менше, банки охочіше виділяють кредити під такі проекти. Як правило така торгова точка окупається через 2-3 роки.
Також пропонуємо ознайомитися зі структурою готового аналізу ринку мінімаркетів в м. Київ в 2017-2019 рр.
Одним з головних питань, від правильного вирішення якого залежить успішність діяльності магазину, є підбір асортименту товарів. При його складанні необхідно керуватися потребами цільової групи покупців - місцевих жителів. Виявити ці потреби допоможе попереднє опитування населення району розміщення. Крім того, необхідно виділити наш магазин серед подібних йому шляхом введення в асортимент товару, відсутнього на прилавках конкурентів.
Якщо ви замислюєтеся над створенням або розвитком свого бізнесу, почитайте як провести аналіз конкурентів своїми руками
Серед товарів, представлених в «магазині біля дому», буде переважати продукція повсякденного попиту, така як хлібобулочні вироби, м'ясні та молочні продукти, гастроном, фрукти і овочі. До 30% асортименту займуть непродовольчі товари.
Набір документів, необхідний для легітимної роботи «магазину біля дому» включає в себе:
• свідоцтво про реєстрацію бізнесу (зазвичай це ІП або ТОВ);
• документ на право користування приміщенням (договір купівлі-продажу або оренди);
• дозволу на роботу від СЕС і органів пожежної безпеки;
• документи, що підтверджують регулярне проведення контрольних санітарно-епідеміологічних заходів, а також договори на вивезення харчових відходів і сміття;
• особисті медкнижки співробітників;
• оформлений куточок покупця з текстом закону «Про захист прав споживачів» та інший правовий і довідковою інформацією, а також документами про продаж окремих видів продукції;
• книга відгуків та пропозицій;
• сертифікати якості продуктів в магазині;
• ліцензія на продаж алкогольної і тютюнової продукції;
• документація контрольно-касового апарату і журнал касира-операціоніста;
• свідоцтва про проведення перевірок моніторингу та вимірювальної техніки;
• договір про внесення в торговий реєстр.
Відкриття «магазину біля дому» є хорошим варіантом вкладення коштів навіть в умовах кризи, так як при падінні купівельної спроможності населення споживання товарів першої необхідності скорочується їм в останню чергу, а розміщення торгової точки в безпосередньому оточенні споживачів дасть їй додаткові переваги перед великими супермаркетами.
Пропонуємо вам дізнатися докладніше, що таке бізнес-план підприємства
Компанія Pro-Consulting підготувала для Вас короткий перелік готових проектів на дану тему. Ознайомитися з проектами можна за посиланнями: