Дата підготовки: | Липень 2014 року |
Графіків і діаграм: | 7 |
Таблиць: | 7 |
Спосіб оплати: | передоплата |
Спосіб отримання: | електронною поштою або кур'єром |
Дослідження українського ринку соняшникової олії, реалізоване аналітиками компанії Pro-Consulting, містить короткий опис ринку, аналіз тенденцій його розвитку, перелік операторів ринку із зазначенням їх частки та популярності торгових марок. Вказано, що ринок є швидкозростаючим, характеризується достатньою стійкістю навіть у складних умовах, що зумовлює його досить високу привабливість для капіталовкладень. Аналіз здійснено у розрізі двох сегментів ринку, а саме, нерафінованої та рафінованої олії, при цьому частка першого за розглянутий період (2010 – 4 міс. 2014 р.) змінювалася від 37,1% до 70,3%. Наведені дані демонструють цікаві співвідношення між показниками виробництва та ємності ринку за вказаними сегментами. Так, обсяги виробленої нерафінованої олії за розглянутий період перевищують відповідні показники для рафінованої в 5,3–6,8 раза. Однак аналогічний інтервал співвідношення для ємності ринку становить 0,4–2,0, тобто в окремі роки ємність вітчизняного субринку нерафінованої олії була навіть нижчою, ніж рафінованої (наприклад, в 2,4 раза в 2012 р. і 1,7 раза – у 2013 р.). Таким чином, нерафінована олія домінує і в експорті, що також підтверджується наведеними даними. Деяке скорочення обсягів виробництва олії в обох сегментах у 2013 р. зумовлено погодними проблемами в період збирання врожаю цієї культури. Виконано регіональне структурування виробництва, згідно з результатами якого більше 17% олії випущено підприємствами Кіровоградської області, далі йдуть Запорізька з часткою 11% і Донецька (9,1%). У ході цінового аналізу зазначено, що через високу експортну орієнтованість галузі вартість продукції значною мірою визначається ситуацією на світових ринках олії. Особливу увагу приділено питанням зовнішньоекономічної діяльності, що пояснюється важливістю соняшникової олії для експорту вітчизняної сільськогосподарської продукції в цілому. Перераховано групи ключових операторів ринку – виробників та експортерів олії. Зазначено, що 10 підприємств виробляє більше половини української олії, при цьому 10 лідерів-експортерів виводять на зовнішні ринки 74% поставок олії, тобто ця діяльність на ринку є висококонцентрованою. Розглянуто аспекти споживання, зокрема частота покупок. Як лідер споживчих переваг вказана «Олейна», що має максимальний бал (5) у рейтингу. На один бал нижче споживачі оцінили продукцію під торговою маркою «Чумак».