in stock

Аналіз ринку онлайн мікрокредитування в Україні. 2024 рік

Загальна характеристика
Дата підготовки: Березень 2024 року
Кількість сторінок: 22, Arial, 1 інтервал, 10 кегль
Графіків і діаграм: 6
Таблиць: 14
Спосіб оплати: готівковий або безготівковий розрахунок, передоплата
Спосіб отримання: електронною поштою або кур'єром в електронному або в друкованому вигляді
Мова звіту: українська, російська, англійська
36400 грн.
  • Ви можете замовити актуалізацію або адаптацію даного звіту під ваші цілі і завдання, а також придбати частину звіту (не менш 50%) по більш доступній ціні
  • Не знайшли дослідження вашого ринку? Зв'яжіться з нашими консультантами – перейти в контакти
  • Так само ви можете замовити бізнес-план для вашої бізнес-ідеї

Анотація до аналізу ринку:

Компанія Pro-Consulting підготувала дослідження ринку онлайн мікрокредитування в Україні. Рівень ризиковості сегмента кредитування мікрофінансовими організаціями є значно вищим, ніж аналогічний рівень у банківських установ. Адже цільовою групою клієнтів таких мікрофінансових організацій є звичайні незахищені верстви населення з низьким рівнем доходу. Тому, порівнювати вартість споживчих кредитів банківських установ і мікрофінансових організацій неможливо, адже мікрофінансові організації в таку високу вартість кредитів закладають саме високий ризик неповернення позики.
Основними клієнтами МФО здебільшого є студенти, які не мають сталого доходу крім стипендіальних виплат; люди, що працюють неофіційно і не можуть отримати кредит від банку через це; пенсіонери, жінки у декреті. Після початку пандемії коронавірусу і погіршення економічної ситуації у країні, банки стали більш розбірливими та вимогливими у питанні надання кредитів. Тому навіть люди, котрі мали нормальну кредитну історію, офіційну роботу та дохід середній або вище середнього, почали частіше отримувати відмови від банків, що спонукало їх користуватись послугами МФО.
Наразі МФО не кредитують переселенців, тих, хто виїхав за кордон, та осіб, котрі живуть близько від лінії фронту або у тимчасово окупованих регіонах. Відтак, зараз кількість відмов сягає 50% від кількості тих, хто звертається по позику, тоді як до війни цей показник не перевищував 10%.
Від початку повномасштабної війни кількість зареєстрованих мікрофінансових організацій скоротилася на третину: з 935 на початок 2022 р. до 629 на липень 2023 р.


Аналіз ринку онлайн мікрокредитування в Україні демонструє відновлення галузі після значного падіння внаслідок початку повномасштабної війни. Попри зменшення кількості МФО спостерігається збільшення середньої суми заборгованості за мікрокредитом. Ринок суттєво залежить від загальної кількості споживачів. Враховуючи рівень міграції населення та кількість потенційних споживачів, прогнозувати суттєве зростання ринку можна лише у разі припинення війни та повернення населення в Україну.

Детальний зміст:

1. Загальний аналіз ринку.
1.1. Аналіз тенденцій розвитку ринку у 2023 р., аналіз трендів.
1.2. Загальні показники ринку, ємність ринку 2022-2023. Оцінка.
1.3. Сегментація та структурування ринку (виділення частки онлайн кредитів із загального обсягу). Інші оператори ринку, які вирішують потребу в швидкому отриманні грошей (ломбарди, спілки кредитні, тощо); оцінка їх частка.
1.4. Досвід інших країн у розвитку сегмента онлайн-кредитування (загальний зріз у форматі моніторингу відкритих джерел).
1.5. Державне регулювання ринку (основні закони, що регулюють галузь, перспективи зміни у законодавстві та органах контролю) – зміни за 2023 рік .
1.6. Прогнози, тенденції розвитку ринку до 2030 року.
1.7. Інвестиційна привабливість галузі.
1.8. PEST, SWOT аналіз ринкового спрямування.
1.9. Ризики та бар'єри розвитку ринку.
2. Аналіз споживачів.
2.1. Вподобання споживачів. Портрет споживача (кабінетним способом).
2.2. Ситуації споживання, сегментація та структурування споживання.
3. Конкурентний аналіз.
3.1. Прямі конкуренти.
3.1.1 Перелік, сегментація та структурування основних операторів ринку.
3.1.2 Частка ринку (за даними фінансової звітності, рейтингами), 2023 рік – оцінка.
3.1.3 Позиціювання та Цільова аудиторія, на яку орієнтується компанія.
3.1.4 УТП (унікальна торгова пропозиція), за наявності, конкурентні переваги.
3.1.5 Цінове сегментування, відсотки/річні відсотки.
3.1.6 Розміри кредитів (мін., максим.) та види.
3.1.7 Строки кредитів (мін., макс) .
3.1.8 Час (швидкість) видачі кредиту. (За наявної інформації, без оформлення запиту на отримання кредиту).
3.1.9 Акції (які основні типи акційних пропозицій).
3.1.10 Партнерські програми (приведи друга, а також спільні програми, наприклад, з АЗС, чи аптеками, інше), програми лояльності.
3.1.11 Формати просування, джерела залучення клієнтів.
3.1.12 Зручність та доступність інформації на сайті.
3.1.13 Наявність мобільного додатку.
3.1.14 Використання соціальних мереж.
3.1.15 Аналіз пошукової реклами за заданими типами запитів у Google (оголошення конкурентів, аналіз відмінних рис).
3.1.16 Брендування (айдентика, кольори, тональність бренду).
3.2. Групи (в середині однієї групи кілька компаній під різними брендами, які вирішують потребу).
3.2.1 Роль кожної компанії в структурі групи.
3.2.2 Якщо в групі 3 МФО - позиціонування та умови кожної, оцінка частки в групі, як перерозподіляється аудиторія.
3.2.3 Активності всередині групи, крос-промо (чи є таке).
3.3 Суміжні компанії (ті, що вирішують потребу в швидкому отриманні грошей – ломбарди, кредитні спілки) ТОП 5 на ринку.
3.3.1 Оцінка часток ринку.
3.3.2 Позиціонування, цільова аудиторія, УТП.
3.3.3 Основні продукти, які пропонують.
3.3.4 Цінова політика.
3.3.5 Інструменти просування, брендування.
3.3.6 Чи перекликаються аудиторії МФО та суміжних компаній (переходять з МФО до суміжних, чи навпаки).

Перелік таблиць:

1. Типи мікрофінансових організацій та їх специфікація.
2. Перелік нормативно-правових актів, що регулюють діяльність мікрофінансових організацій України.
3. Аналіз можливостей та загроз на ринку онлайн мікрокредитування.
4. PESTLE - аналіз ринку онлайн мікрокредитування.
5. Сегментація ринкових ризиків.
6. Карта ризиків ринку онлайн мікрокредитування.
7. Частка ринку МФО без урахування суміжних компанії, які вирішують потребу за результатами 2023 р., за даними фінансової звітності, в грошовому вираженні, млн. грн., %
8. Аналіз пошукової реклами за заданими типами запитів у Google з 01.03.2023 р. по 29.02.2024 р.
9. Частки МФО учасників групи 1.
10. Частки МФО учасників групи 2.
11. Частки МФО учасників групи 3.
12. Частки МФО учасників групи 4.
13. Частка ринку МФО з урахування суміжних компанії, які вирішують потребу в кредитних коштах за результатами 2023 р., за даними фінансової звітності, в грошовому вираженні, млн. грн., %.
14. Спільні риси аудиторій користувачів МФО та суміжних компаній, які вирішують потребу в кредитних коштах.

Перелік графіків і діаграм:

1. Кількість виданих мікрокредитів в Україні протягом 2021- 9 міс. 2023 рр., млн. штук.
2. Середня сума мікрокредитів в Україні протягом 2021- 9 міс. 2023 рр., в грошовому вираженні, грн.
3. Сума заборгованості за мікрокредитами в Україні протягом 2021- 9 міс. 2023 рр., в грошовому вираженні, млрд. грн.
4. Кількість МФО в Україні протягом 2021- 6 міс. 2023 рр.
5. Розмір мінімальної заробітної плати в Україні протягом 2021- 2026 рр., у грошовому вираженні, грн.
6. Компанії, які не є фінансовими установами, але мають право надавати окремі фінансові послуги, станом на 01.03.2024 р., штук, %.

Вас може зацікавити

Зв'язатися з нами