Дата підготовки: | Червень 2014 року |
Графіків і діаграм: | 6 |
Спосіб оплати: | передоплата |
Спосіб отримання: | електронною поштою або кур'єром |
Огляд ринку логістики в сегменті харчової продукції, а також напоїв і тютюнових виробів, виконаний аналітиками компанії Pro-Consulting у ході дослідження транспортної логістики (а саме, автомобільних перевезень) продуктів харчування. Показано, що високі темпи зростання обсягу перевезень у 2009–2012 рр. змінилися невеликим (0,2%) зниженням. Цього року щодо 1 кв. 2013 знову відбулося скорочення обсягу перевезень у вказаному сегменті, вже на 3,6%, що дозволяє прогнозувати подальше падіння обсягів перевезеної автотранспортом харчової продукції. Регіональним лідером за показником автоперевезень є Дніпропетровська область, що охоплює чверть загального обсягу. Харчопром є основним постачальником перевезених товарів для сфери автотранспортної логістики. Незважаючи на зменшення обсягів перевезень, йде збільшення споживчих витрат на придбання харчової продукції: середнє зростання в 2013 р. склало 8,5%. Важливим завданням при цьому є формування загальної системи дистрибуції товарів, створення розвиненого ринку логістичних послуг, що дозволяє замкнути ланцюжок виробник – постачальник – перевізник – рітейлер (у загальному випадку) і побудувати єдину розподільну мережу. Це допоможе задовольнити існуючий на сьогодні високий попит на логістичні послуги. Найбільш детально розглянуто сегмент холодної логістики. Така увага зумовлена тим, що в сучасних умовах розвиток харчової промисловості характеризується зростанням сектора виробництва так званої заморозки та її популярності серед споживачів. Обсяг охолоджених і заморожених продуктів за розглянутий період щорічно збільшувався на 25–30%, ця продукція є також вагомим компонентом імпорту. Як інші галузі – споживачі послуг холодної логістики слід вказати фармацевтику, операторів квіткового ринку та ін. Така ситуація вимагає швидкого зростання площ холодильних (морозильних) складів, а з цим в Україні проблеми. Так, у Києві площа цього типу складів не змінилася після 2012 р. протягом наступного півріччя, при цьому частка в загальній площі київської складської нерухомості скоротилася на 1 п. п. до 12%. Побудова системи складів, які відповідають міжнародним стандартам зберігання та забезпечення якості продукції, дозволить реалізувати високий потенціал аналізованого ринку, що в умовах виходу на нього великих вітчизняних перевізників дасть поштовх економічному розвитку країни в цілому.