Кавовий ринок України - один з найдинамічніших споживчих ринків в країні. Причому, все більше наших співвітчизників переходять з розчинних напоїв на каву, приготовану з натуральних зерен. Уже сьогодні на полицях українських супермаркетів натуральна зернова і мелена займає дві третини місця, що виділяється для кави, тоді як кілька років тому у нього був паритет з розчинною. Головними каналами збуту кавових зернових напоїв в Україні є гіпер- і супермаркети - 44% від загального обсягу, заклади готельно-ресторанного сегмента - 26%, корпоративні замовлення - 16%. За видами напоїв перевага як і раніше віддається американо, лате, капучіно та еспресо.
Переважаючими трендами на ринку зернової кави останніх років стали зміна структури імпорту і розвиток власного виробництва.
До подій 2014 року основним імпортером обсмаженої кави, як меленої, так і в зернах, була Росія. Після припинення поставок з цієї країни, частина її обсягів по зерновій каві замістила Італія, а по меленій - Польща. Крім того, з 2014 по 2017 рік імпорт зернової обсмаженої кави збільшився з 4,8 тис. тонн до 5,7 тис. тонн, а меленої, навпаки, впав з 11 тис. тонн до 7,7 тис. тонн. Справа в тому, що сьогодні українці все більше використовують для приготування напою, що бадьорить кавові машини, в яких відбувається попередній помол зерен. А незначне збільшення імпорту обсмаженої зернової кави пояснюється тим, що у нас з'являється все більше учасників ринку, які займаються обжсмаженням зеленої кави. Так як такий вид бізнесу має високу рентабельність, і на імпорт зеленої кави відсутнє мито. Обсмажують каву в Україні близько 10 великих і понад 1,5 тис. дрібних компаній. Частка на ринку такої продукції вітчизняного виробництва збільшилася з 21,5% (4,3 тис. т) в 2014 році до 39,9% в першій половині 2018 року (7,05 тис. т в 2017-му).
Згідно зі щорічним рейтингом торгових марок «Фаворити успіху» найбільш популярним в українців в 2018 році був кавовий бренд Lavazza. За лідером слідують ТМ Jacobs, Кава зі Львова та Ambasador.
Результати аналізу ринку зернових кавових напоїв в Україні дозволяють прогнозувати подальше збільшення його обсягів в найближчій і середньостроковій перспективі. У нашій країні рівень споживання кави на людину все ще відстає від сусідніх європейських країн, і завдяки рекламі і розвитку кавової культури він буде рости. Кава вже вийшла за рамки буденного ранкового напою, що бадьорить і стала сприйматися як незмінний атрибут хорошого частування у приємній компанії протягом дня. Такий тренд сприяє зростанню відвідуваності кафе і кав'ярень різного формату, місць продажу на виніс, і кількість таких учасників ринку буде збільшуватися. При цьому продовжить підвищуватися довіра до кави української обсмажування. Вона не тільки ще більш збільшить свою частку в загальному обсязі споживання, але і збереже тенденцію зростання експорту, що намітилася з 2016 року. Очікуємо в новому році більшої кількості закладів з кавою і тістечками і збільшення різноманітності смаків популярного напою.
Компанія Pro-Consulting підготувала для Вас короткий перелік готових проектів на дану тему. Ознайомитися з проектами можна за посиланнями: