Виводимо на світло: як захиститися від недобросовісних колекторів
1976

Виводимо на світло: як захиститися від недобросовісних колекторів

У наш час взяти гроші в борг не проблема, набагато важче віддати борг. Особливо якщо кредитором виступає банк, який накручує величезні відсотки по кредитній карті або гроші бралися у валюті, курс якої підскочив за час дії договору в кілька разів. Різке зниження доходів населення породило велику кількість боржників за кредитами, взятими в більш благополучні часи. До них додалися і ті, хто не в змозі оплачувати збільшену комуналку. Все це створює великий фронт робіт для колекторів, з аналізом ринку послуг яких можна ознайомитися в наших попередніх публікаціях.

Ми переконані в тому, що кожна людина повинна відповідати за свої дії і розплачуватися по боргах. Інша справа, що процес комунікації боржника і кредитора повинен відбуватися в законних цивілізованих рамках. Це саме можна сказати і колекторським компаніям, яким кредитори поступаються своъм правом вимагати відшкодування. Так як спеціальний закон про колекторів ще не прийнятий, то працюють вони в межах загального законодавства і зобов'язані дотримуватися його вимог.

Колектори не мають права турбувати громадян в нічний час (з 22:00 до 7:00), проводити з ними зустрічі без згоди, а тим більше загрожувати їх життю, здоров'ю або майну. Незаконні також дзвінки родичам, колегам, сусідам і іншим непричетним особам, розголошення конфіденційної інформації про боржника. Всі подібні дії з боку колекторів є індикатором того, що «справа не чиста» і отримати гроші законним чином вони вважають неможливим або занадто накладним.

Банки зазвичай продають борги, які вважають безнадійними і займатися якими їм безглуздо. Такі борги дістаються колекторам за копійки, і повернення навіть частини їх приносить компанії гарний прибуток. Найчастіше термін позовної давності по заборгованості вже давно закінчився або на борг накручені такі проценти, що суд має право її зменшити за заявою боржника. Та й сам процес може тягнутися настільки довго, що колекторам не окупляться витрачені на нього час і гроші. Тому і вдаються деякі з них до незаконних засобів, сподіваючись, що боржник злякається і заплатить без зайвих питань.

З тіньовими методами, застосовуваними недобросовісними колекторами, необхідно боротися. А найкращий спосіб боротьби з тінню - це, як відомо, світло. Тому вже при першому контакті слід вести спілкування на умовах максимальної прозорості і з фіксацією всіх дій.

Перш за все потрібно поцікавитися прізвищем, ім'ям і посадою подзвонив співробітника колекторської компанії і включити запис розмови, попередньо попередивши про це співрозмовника. Необхідно з'ясувати чи має він повноваження щодо стягнення конкретного боргу і чим він їх доведе. Попросити надіслати всі докази, а також свої вимоги в письмовому вигляді на вашу адресу. При цьому адресу називати не варто, так як у добросовісного колектора ця інформація повинна бути. Відповідь також треба надсилати письмово з повідомленням про вручення. Надалі необхідно зберігати все листування, записи телефонних дзвінків, повідомлення по смс і електронній пошті. У разі будь-яких порушень законних прав громадянина, звертатися в правоохоронні органи.

Необхідно пам'ятати, що боржник також захищений законом і в кримінальному кодексі існують такі статті, як «вимагання» (ст. 189) «шахрайство» (ст. 190), «загроза знищення майна» (ст. 195), «примушування до виконання цивільно -правових зобов'язань »(ст. 355). У разі звернення до поліції і реєстрації заяви в Єдиному реєстрі досудових розслідувань, буде набагато легше захиститися від свавілля в контакті зі слідчим, ніж витримуючи тиск самостійно.

У правовій державі будь-які конфліктні питання можна вирішити в юридичному порядку, в разі необхідності, заручившись підтримкою адвоката. Якщо кожен громадянин України буде діяти в строгих рамках закону і примушувати до цього свого опонента, то життя в країні стане легшим і більш передбачуваним.

 

Компанія Pro-Consulting підготувала для Вас короткий перелік готових проектів на дану тему. Ознайомитися з проектами можна за посиланнями:

дивитися наступну новину

Інші новини

Зв'язатися з нами