Ринок пива в Україні - дані Pro-Consulting. LIGA.net
502

Ринок пива в Україні - дані Pro-Consulting. LIGA.net

Український ринок пива після початку війни зазнав значного скорочення — на 20%. Водночас процес його відновлення відбувається досить повільно. Про це у своєму коментарі для LIGA.net розповів генеральний директор ПрАТ «Оболонь» Ігор Булах.

Ринок не відновився за 10 років

«Наразі падіння ринку залишається на тому ж рівні, що й на початку повномасштабного вторгнення – 20% у порівнянні з 2021 роком. Основні причини очевидні: багато чоловіків перебувають на фронті, значна кількість жінок виїхала за кордон, а частина споживачів змінила свої уподобання. Тому відновлення ринку в найближчій перспективі поки не передбачається», – зазначив Булах.

Довідка

Ринок пива в Україні демонстрував зниження обсягів виробництва протягом останніх 10 років. Згідно з дослідженням компанії Pro-Consulting цей процес почався ще з 2013 року через втрату виробничих потужностей на Сході України та в Криму, а також припинення торгівельних відносин із Росією у 2014 році.

Інша важлива причина — прирівняння пива до алкогольних напоїв у 2015 році, що призвело до запровадження нових ліцензійних вимог і обмежень у рекламі, а це спричинило подальше падіння ринку до 20%.

Вас можуть зацікавити готові звіти по ринках від Pro-Consulting: 

Будь-який звіт по ринку буде актуалізований за вашим запитом. Типова структура дослідження ринку – за цим посиланням

Повномасштабне вторгнення Росії у 2022 році суттєво змінило розподіл часток на ринку. Під обстріли потрапили виробничі потужності одного з найбільших гравців — компанії «AB InBev Efes Україна», що вплинуло на виробництво в Чернігові, Миколаєві та Харкові. Компанія на певний час перенесла виробництво пива до Європи. На Чернігівській та Миколаївській броварнях виробництво відновилося восени 2022 року та навесні 2023 року відповідно.

За словами Ігоря Булаха, четвірка лідерів-виробників пива в Україні наразі розподілилася таким чином: на першому місці Carlsberg Ukraine, потім – ПрАТ «Оболонь», далі – «AB InBev Efes Україна» і Перша приватна броварня.

Тренд на енергетики зберігається

Інший помітний тренд на ринку — зростання популярності енергетичних напоїв. Вони стають все більш актуальними. Зокрема серед військових, які активно їх споживають. За словами Булаха, в найближчій перспективі попит на цю групу напоїв тільки зростатиме.

До вимог європейського ринку виробники не готові

Продукція чотирьох основних гравців ринку пива експортується за кордон. Для успішної євроінтеграції українських виробників, підкреслив Ігор Булах, важливо, щоб держава підтримала бізнес у питаннях сертифікації, стандартизації маркування та пакування.

«Підтримка з боку держави може значно прискорити ці процеси та допомогти українським компаніям швидше адаптуватися до нових ринкових умов», – вважає Булах.

Зокрема, зазначив Ігор Булах, це стосується досить жорстких європейських норм, які вже скоро почнуть діяти для українських виробників за кордоном:

  • з січня 2025 року вся продукція в країнах ЄС, яка виробляється чи імпортується у ПЕТ-тарі, повинна містити мінімум 25% rPET (вторинної сировини);
  • баночна продукція має бути виготовлена виключно без використання бісфенолу в захисному покритті;
  • пластикові ковпачки повинні бути невідривними від кільця.
  • В Україні такі обмеження відсутні.

За словами Булаха, в країнах ЄС українські виробники можуть стикнутися з низкою вимог, до виконання яких компанії ще не готові. Наприклад, у Польщі запроваджена система BDO для управління відходами, яка включає реєстрацію і звітність про відходи з 2020 року. Або кауційна система, що з січня 2025 року вводить депозит на ПЕТ-пляшки, скляні пляшки та металеві банки (0.5 PLN/літр).

Джерело: LIGA.net

Дата розміщення: 05.11.2024
дивитися наступну новину

Інші новини

Зв'язатися з нами