in stock

Аналітична записка з ринку пива в Україні. 2022 рік

Загальна характеристика
Дата підготовки: Листопад 2022 року
Кількість сторінок: 5, Arial, 1 інтервал, 10 кегль
Графіків і діаграм: 4
Спосіб оплати: готівковий або безготівковий розрахунок, передоплата
Спосіб отримання: електронною поштою або кур'єром в електронному або в друкованому вигляді
Мова звіту: українська, російська, англійська
5100 грн.
  • Ви можете замовити актуалізацію або адаптацію даного звіту під ваші цілі і завдання, а також придбати частину звіту (не менш 50%) по більш доступній ціні
  • Не знайшли дослідження вашого ринку? Зв'яжіться з нашими консультантами – перейти в контакти
  • Так само ви можете замовити бізнес-план для вашої бізнес-ідеї

Анотація до аналізу ринку:

Консультантами Pro-consulting було проведено дослідження ринку пива в Україні. Проаналізовано тенденції розвитку ринку та дані про виробництво та зовнішню торгівлю на ринку. Вивчено споживачі та зроблено висновки.
Пиво є лідером продажів у сегменті алкогольних напоїв із часткою 35%. Загалом в Україні 241 пивоварний завод, серед них — 204 малі пивоварні заводи з обсягом виробництва до 300 000 л.


Близько 90% пива в Україні – вітчизняного виробництва, адже імпортне пиво дорожче, тож програє у конкуренції. За своїми якісними показниками українське пиво не поступається закордонним аналогам. Попит у світі на нього зростає через високу якість продукту, дизайну та різноманітності сортів та способів приготування.
У пивоварінні практично немає тіньового ринку, оскільки пиво складніше підробити через невисоку ціну на продукцію. Обсяги нелегального виробництва оцінюються лише на рівні 5–8%. Найбільшу частку в тіньовому ринку становлять дрібні броварні, які відкриваються на базі ресторану, хоча якість такого пива досить висока. До причин існування підпільних пивоварень належать високі ціни на ліцензії на виробництво.
Разом з тим, на сьогоднішній день пивний ринок України перебуває у скрутному становищі, насамперед через скорочення обсягів виробництва та споживання продукції на ринку у 2022 році. Насамперед, це пов'язано з війною в країні, через що сталося погіршення соціально-економічної ситуації та зниження купівельної спроможності населення.
Основними тенденціями ринку пива в Україні у 2022 році були:
1) скорочення обсягів виробництва у зв'язку з повною зупинкою підприємств на тимчасово окупованих територіях;
2) зниження обсягів реалізації пива через погіршення добробуту населення, а також тимчасову заборону на продаж та обмеження часу для купівлі алкоголю;
3) зниження споживання крафтового пива;
4) заміна радянських назв товару на нові чи оновлення старої рецептури пива;
5) розширення географії експорту пива.
Позитивною тенденцією стало поновлення роботи підприємств. Чернігівська пивоварня, що входить до складу «AB InBev Efes Україна», зупинила роботу 24 лютого, а за місяць територію пивоварної та виробничої потужностей було сильно пошкоджено. Вже наприкінці грудня 2022 р. завод повністю поновив роботу. За час зупинки виробництва в Україні «Чернігівське» почали варити на заводах у Великій Британії, Бельгії, Німеччині, Нідерландах, Італії, Франції, Польщі, Данії, Австрії, Швейцарії, Сполучених Штатах, Канаді, Колумбії та Бразилії – лише на 14 ринках. Прибуток було спрямовано на просування української культури та надання допомоги українцям.
Після різкого спаду 2022 року пивний ринок України почав відновлюватися. За перший квартал 2023 року порівняно з аналогічним періодом попереднього року приріст становив понад 60%. Незважаючи на скорочення обсягів виробництва, закриття виробничих майданчиків та наявність олігополії на ринку, перспективи розвитку пивної галузі в Україні є. Зокрема, до таких перспективних шляхів можна віднести розвиток крафтових пивоварень (маленьких незалежних пивоварень, які готують напій за традиційними рецептами), які є дуже популярними в Україні.
Рівень виробництва та продажів надалі залежатиме від перебігу військових дій та економічної ситуації. На повернення до споживчих показників 2021 року в регіонах, де активні бойові дії закінчилися 2022 р., потрібно близько двох років. Рітейлери теж не очікують швидкого оновлення ринку, оскільки алкоголь не є товаром першої необхідності, тому це одна з категорій, від якої люди починають відмовлятися задля економії грошей.
Найбільшу загрозу пивоварній промисловості України становлять негативні макроекономічні тенденції, особливо зменшення обсягів платоспроможного населення. Пивна продукція не відноситься до продуктів першої необхідності, тому цілком імовірно, що рівень споживання пивної продукції в 2023 році буде нижчим від довоєнного рівня. Перспективним є розвиток експорту вітчизняного пива через популяризацію на іноземних ринках.

Детальний зміст:

1. Аналіз тенденцій розвитку ринку
2. Виробництво продукції у 2017-1 кв. 2023 р.
3. Зовнішня торгівля пивом в Україні
4. Споживачі та їх переваги
5. Висновки

Перелік графіків і діаграм:

1. Виробництво пива в Україні у період 2017 – 1 кв 2023 рр., млн дол
2. Географія експорту пива з України у 2021 р., у грошовому вираженні
3. Структура споживання пива в Україні у 2021 р.,
4. Уподобання споживачів по торговим паркам

Вас може зацікавити

Зв'язатися з нами