Ринок виробів із пластику в Україні: прогрес не зупинити
3203

Ринок виробів із пластику в Україні: прогрес не зупинити

На сьогоднішній день глобальне споживання полімерів на душу населення у всіх регіонах світу зростає. Цьому сприяють нові технології виробництва полімерних матеріалів та виробів, завдяки яким розширюються області їх застосування, головним чином за рахунок витіснення традиційних металів, сплавів та кераміки на менш дорогі та перероблювані полімери. У ХХІ столітті така ситуація спостерігалася, зокрема, на ринку предметів домашнього вжитку.

Готовий аналіз ринку виробів із пластику України (2022 рік) – ознайомтеся зі структурою готового дослідження ринку.

При виготовленні багатьох пластикових виробів (які не контактують з їжею і не призначені для дітей) можуть використовуватися вторинні полімери. Але на сьогодні, через відсутність системи якісного збирання сировини, з поліпропілену виробляється близько 10-12 тисяч тонн вторинної гранули, яка в основному йде на виробництво дешевих товарів типу «одноразових» ящиків для торгівлі та сміттєвих контейнерів.

Готовий аналіз ринку вторинних полімерів в Україні (2020 рік) – Pro-Consulting актуалізує це чи будь-яке інше дослідження за вашим запитом.

Одним із факторів впливу на ринок є нестабільність цін на нафту, спричинена геополітичними факторами – основний фактор зростання цін на вироби із пластику.

У цьому дослідженні розглядаються такі товарні групи:

  • Кухонні вироби та посуд із пластмас (за виключенням одноразового посуду) та предмети домашнього вжитку (відра, кошики, харчові лотки та подібні вироби для зберігання, совки тощо) із пластмас, товари для дітей, квіткові вазони;
  • Меблі із пластику (без металевих або дерев'яних каркасів, без оббивки).
  • Предмети для зберігання (збирання фруктів та овочів, контейнери та ящики для зберігання речей у В2В та В2С сегментах)

Усі сегменти, що досліджувались, протягом 2019-2021 років показували схожу динаміку: зниження ринку або темпів його зростання у 2020 році через пандемію та відновлення зі зростанням у 2021 році.

Ознайомтеся із типовою структурою дослідження ринку.

Ринок товарів для дому за два роки зріс на 18,5%. Здебільшого драйвером зростання ринку став імпорт.

Ринок пластикових меблів зростав і в 2020, і в 2021, і у виробництві, і в імпорті. У цьому сегменті драйвером стало збільшення якості меблів, що поставляються – на сьогодні пластикові меблі конкурують не тільки за ціною, але і не поступаються за якісними характеристиками.

Сегмент товарів для зберігання також зростав за рахунок збільшення імпорту.

Виробництво продукції з поліпропілену зазнавало певних труднощів у 2020, що, крім ринкових трендів, стало наслідком порушення ланцюжків постачання через пандемію.

Понад 2000 готових аналіз ринків світу та України – перейдіть до каталогу готових звітів.

При цьому найбільші виробники у всіх сегментах зберегли свої позиції і в 2021 році змогли збільшити свої показники. Що стосується трендів 2022 року, ці потужності знаходяться на територіях, які практично не постраждали від обстрілів, що дозволяє робити висновок про можливість швидкого відновлення на ринку.

Експорт продукції, що досліджувалась, зростав паралельно із виробництвом країни. Однак з тим, що до найбільших ринків збуту (36% за три роки) потрапили Росія та Білорусь, очікується зниження обсягу експорту в 2022 році в цілому. Імпорт зі значними темпами зростав у всіх сегментах – на 40, 70 та 16 відсотків відповідно.

Можливо, вас зацікавить актуалізація аналізу збуту виробів із пластмаси на ринку Угорщини, Болгарії та Румунії (2018 рік).

Чинники впливу формування ціни пластикових виробів можна розділити на внутрішні і зовнішні. Далі розглянуто вплив кожної групи чинників.

До внутрішніх факторів формування ціни відносяться:

1. Витрати на виробництво та реалізацію продукції. Собівартість - один із найважливіших чинників, які визначають конкурентоспроможність виробництва. Однією із ключових статей витрат є витрати на сировинний матеріал.

Основними факторами, що впливають на собівартість продукції, є:

  • Вартість сировини – якість пластику, склад, первинне чи вторинне його використання.
  • Вартість виробництва – енергоресурси та комунальні платежі, виготовлення преформ, розробка дизайну, упаковка, заробітна плата працівникам.
  • Вартість логістики – зберігання продукції на складі виробника, доставка дистриб'юторам чи безпосереднім споживачам.

2. Якість продукції, її вигляд. Сьогодні на ринку представлено широкий асортимент пластикових виробів різних форм, кольорів, розмірів, дизайнів. Також ці вироби виділяють в економ- та преміум-класи. У першу категорію відносяться прості за конструкцією вироби з найдешевших видів пластику. По-друге – предмети складнішої форми, підвищеної міцності, які мають презентабельний зовнішній вигляд, підходять для закладів харчування, відпочинку, для бізнес-установ.
3. Унікальність продукції. Особливий дизайн, конструкція, розширена функціональність (наприклад, хлібниця з дошкою, відро з віджимом, таз із сіткою для зливу, розкладні меблі).
4. Цінова політика на ринку.
5. Популярність бренду.

Анотація та структура аналізу ринку виробів із пластику України доступні за цим посиланням.

До зовнішніх факторів формування ціни на пластикові вироби:

  1. Цінова політика дистриб'юторів.
  2. Кількість прямих та непрямих конкурентів на ринку.
  3. Зміна динаміки попиту продукції та зміни споживчих переваг. У разі збільшення потреби у продукції ціна відповідно зростає. Також, за умов економії змінюються споживчі переваги покупців.
  4. Рівень економічного розвитку та його динаміка.

Також вам знадобиться аналіз ринку біопластику в Україні, Європі, країнах Близького Сходу (2020 рік) – замовляйте оновлення звіту.

Загалом ринок виробів із пластику у 2019-2021 році активно розвивався. Цьому сприяли налагоджені ланцюжки поставок, зниження цін виробників та можливість конкуренції за ціною та якістю продукції, розвиток роздрібних мереж та їх асортименту.

Важливим фактором впливу на ринок є наявність локального виробництва та економічне зростання, яке спостерігалося до кінця 2021 року.

Також перегляньте анотацію та структуру готового аналізу ринку гофрокартону та гофротари в Україні (2021 рік).

Повномасштабне російське вторгнення в Україну в лютому 2022 року призвело до виїзду близько 5 мільйонів українців за кордон, зростання безробіття на 30-40%, фізичного пошкодження виробничих потужностей, магазинів, порушення ланцюжків логістики, девальвації гривні, зниження доходів.

Незважаючи на те, що більшість товарів сегменту, що досліджувався, не є товарами першої необхідності, пластикові вироби є недорогою альтернативою дерев'яним і металевим меблям та іншим домашнім начинням, а контейнери стали корисною опцією для волонтерської діяльності.

Крім того, військові дії зачепили не всю країну, і до середини вересня в Україну повернеться більшість людей, які планують повертатися після перебування за кордоном. Поступово відновлюється ринок праці, відбувається релокація підприємств у безпечні регіони.

Основним фактором впливу на ринок на сьогоднішній день залишатиметься складність у підготовці до опалювального сезону та всі накладні витрати, пов'язані з цим.

Загалом у більшості сценаріїв 2022 стане найпровальнішим, і вже з 2023 почнеться відновлення на ринку.

Державна допомога бізнесу з релокацією під час військових дій в Україні – можливо, матеріал буде корисним для вашому бізнесу.

Джерело: Pro-Consulting

дивитися наступну новину

Інші новини

Зв'язатися з нами