Шкільна освіта є базовим елементом в житті людини. Від якості закладеного школою фундаменту багато в чому залежить подальша доля дитини. Розуміючи це, відповідальні батьки намагаються знайти своєму спадкоємцеві школу, яка зможе прищепити йому якості і дати знання, необхідні для майбутнього процвітання. Створення альтернативи державній освіті і є нішею приватних навчальних закладів.
Приватні школи більш гнучкі у виборі методики викладання і можуть запропонувати своїм клієнтам нестандартні підходи до розвитку дитини. Так, Вальдорфська методика викладання робить упор на комплексний розвиток особистості учня в природному для нього темпі, без стресових навантажень на психіку, викликаних гонкою за кращими показниками. Таку методику пропонують, наприклад, школи «Софія» в Києві і «Сходинки» в Одесі. Іншим прикладом альтернативного підходу до шкільної освіти є система Монтессорі. Залучені в неї діти стимулюються для прийняття самостійних рішень. Отримуючи завдання, вони самі вибирають шляхи їх виконання і шукають знання, необхідні для цього. Школа «Монтессорі» працює в Києві. В Одесі можна знайти дошкільні установи, що використовують дану методику.
Стримуючим фактором для розвитку приватної освіти в нашій країні є невисока купівельна спроможність населення. За даними Головного управління статистики в Одеській області, середня заробітна плата одесита складає близько 6000 грн на місяць. При цьому на освіту середньостатистична одеська сім'я витрачає приблизно 1,3% своїх доходів. Тому, на сьогоднішній день влаштувати свою дитину до недержавної школи може собі дозволити лише сім'я з рівнем доходів вище середнього.
При такому високому рівні оплати послуг приватних шкіл батьки очікують відповідної віддачі від вкладених в освіту дитини засобів. При виборі школи вони звертають увагу на її престижність і популярність в своєму колі. Великий вплив на остаточний вибір надають поради та відгуки друзів і знайомих, чиї діти вже навчаються в таких школах. Батьки вимагають від приватних навчальних закладів більш дружнього ставлення до дитини, відсутність формального підходу до його навчання, застосування найефективніших методів передачі знань і розвитку особистості. Оплачуючи послуги приватної школи, клієнти сподіваються на придбання їх дитиною високого рівня знань для подальшого вступу до престижних ВНЗ без залучення репетиторів.
Традиційно в українських сім'ях турбота про дітей лежить переважно в сфері обов'язків матерів. Тому, серед людей, яких цікавить інформація про приватних школах, переважає частка жіночої аудиторії. Особливо активні молоді та середнього віку жінки. Відповідно до результатів проведеного аналізу активності аудиторії соціальних мереж, приватними школами цікавляться 33% жінок у віці 25-34 років і 40% ─ у віці 35-44 років. У більш старшому віці інтерес до приватної освіти природно йде на спад і тут перевага переходить до чоловіків. У цей період основна увага аудиторії направлено на можливість переведення в приватні школи старшокласників для підготовки до подальшого вступу до ВНЗ. Так, у віці 45-54 років недержавними школами цікавляться 28% чоловіків і 17% жінок, а для 55-64-річних це співвідношення становить вже лише 7% і 6% відповідно.
Співвідношення чоловіків і жінок, які цікавляться приватними школами в розрізі вікової категорії,%
Джерело: оцінка Pro-Consulting на підставі статистики аудиторії соціальних мереж
Таким чином, усереднений портрет споживача послуг приватних шкіл має переважно жіноче обличчя у віці від 30 до 40 років. Члени цільової аудиторії - це люди з вищою освітою, зайняті в сфері менеджменту та мають високі доходи.
При виборі школи батьки керується своєю оцінкою ефективності використовуваної методики навчання і рівня освіти, що надається дитині. Важливим для них є і набір додаткових послуг навчального закладу, таких як ГПД, трансфер, гарне харчування, можливість відвідування додаткових гуртків та вивчення різних мов. Дуже вітається споживачами індивідуальний підхід і увагу до їх дитині, його комфорт (гарне приміщення, тепло, чистота), а також професійний рівень викладацького складу.