Обсяг ринку мінеральної води в 2015 році склав 110 млн. дол, що на 6% менше показників 2014 року. Головною причиною такої тенденції є зниження купівельної спроможності українців, що пов'язано з несприятливою економічною ситуацією в країні. У 2016 році спостерігався невеликий приріст виробництва на 4%, і склав 114 287 млн. дол.
Обсяг виробництва природного та мінеральної бутильованої води в Україні 2006 - 2016 рр., млн. дол
Джерело: Державна служба статистики України
З точки зору регіональної розбивки виробничих потужностей мінеральної води в Україні, виділяють 4 ключові області, які виробляють 50% всього обсягу даної продукції. До них відносяться:
• Закарпатська область;
• Львівська область;
• Полтавська область;
• Дніпропетровська область.
Згідно з підсумками 2014 і 2015 років, 69% ринку становить газована мінеральна вода. Формування споживчих переваг відбувається під впливом ряду факторів, а саме:
• смаку води (28%);
• якості продукції (20%);
• ціни (15%);
• лікувальних властивостей (14%);
• відомості торгової марки (11%);
• мінерального складу (7%);
• зовнішнього вигляду пляшки і її оформлення (3%);
• інші фактори (2%).
Готовий аналіз ринку мінеральної води в Україні. 2018 рік
Згідно з даними MMI Ukraine, споживачі вважають за краще купувати мінеральну воду об'ємом 1,5 л (62%) і в ПЕТ-упаковці об'ємом 0,5 л. Також набирає популярності упаковка 0,25-0,75 л, що пояснюється великим споживанням води в весняно-літній сезон, збільшенням кількості людей, що займаються спортом і дотримуються здорового способу життя. Крім того, попит на мінеральну воду в малій тарі спостерігається і з боку підприємців сегменту HoReCa.
Значний вплив на обсяги споживання води надає її ціна. Багато покупців вибирають мінеральну воду регіональних виробників, які працюють в економ-сегменті. Українські підприємства поступово витісняють з середнього цінового сегмента зарубіжних виробників (за винятком преміум-сегмента), що пов'язано з прийнятним співвідношенням ціна-якість.
Перспективність сфери виробництва мінеральної води підтверджується паралельним розвитком дистриб'юторських мереж: маркетів, спортклубів, аптек, сегменту HoReCa, а також туристичним розвитком ряду регіонів.
Про ринок системної інтеграції технологічних рішень для HoReCa в Україні
Даний проект, розроблений аналітиками компанії Pro-consulting, передбачає створення підприємства з видобутку та розливу мінеральної питної води. Інвестиційні кошти знадобляться для будівництва виробничого приміщення і покупки лінії для розливу води.
Проектом передбачається випуск мінеральної питної води наступного виду:
• газована мінеральна вода в ПЕТ-тарі об'ємом 0,5, 1, 1,5 л .;
• газована мінеральна вода в скляній тарі об'ємом 0,33 л .;
Для реалізації проекту підприємству необхідно обрати такі шляхи розвитку бізнесу:
• організація заводу з розливу мінеральної води потужністю 6 000 пляшок/год;
• задоволення споживчого попиту високоякісною водою українського виробництва за доступною ціною;
• завоювання лідерських позицій на внутрішньому і зарубіжному ринках мінеральних вод.
Замовити аналіз виробництва (статистика, аналітика)
Запуск виробництва передбачає створення власної торгової марки. Також варто вибрати відповідний ціновий сегмент: в даному випадку середній ціновий сегмент є найбільш перспективним. Що ж стосується вибору маркетингової стратегії, то перевагу варто віддати агресивній тактиці. Це необхідно для закріплення на ринку і популяризації бренду.
План продажів підприємства був сформований виходячи з аналізу ситуації на ринку мінеральної води, виробничих потужностей за проектом, середньоринкових цін реалізації продукції, переваг споживачів щодо тари і сезонності продажів на ринку.
Виробничі потужності по проекту
Виробничі потужності лінії, л/год |
6000 |
Тривалість робочої зміни, годин |
8 |
Кількість робочих змін на день |
3 |
Кількість робочих днів на місяць |
30 |
Формування прибутку за проектом
Рентабельність інвестицій проекту складає 146%, тобто кожне євро потенційно принесе 1,46 євро чистого прибутку. Рентабельність продажів становить 30,2%, тобто 1 євро доходу принесе підприємству 0,302 євро чистого прибутку.