Про те, що таке маркетингова стратегія, навіщо вона потрібна і як її розробити можна почитати в нашій статті «Маркетингова стратегія: чи треба витрачати на неї свій час, і що це взагалі таке». І ось ви вирішили витратити свій час і кошти на розробку маркетингової стратегії і чекаєте позитивний результат. А результат то і не приходить, або приходить, але не той, який очікувався. Невже ці маркетингові стратегії - це все туфта, або може справа в чомусь іншому?
Давайте розберемо деякі ймовірні помилки, які припускаються новачками при розробці та реалізації маркетингової стратегії.
Маркетингова стратегія покликана для вирішення якогось актуального завдання, що стоїть перед компанією. Але це завдання вирішує не сама маркетингова стратегія, а команда вашої фірми, стратегія ж позначає вектор докладання цих зусиль для забезпечення їх концентрації в потрібному напрямку. Якщо ж цілей занадто багато, а особливо, якщо деякі з них суперечать одна одній, то сильного удару по нагальній проблемі не вийде. Замість кулака будуть розчепірені пальці, завернені в різні сторони.
Якщо маркетингова стратегія існує лише в головах, не формалізована у вигляді загальної концепції і планів її реалізації з конкретними термінами і виконавцями, то, швидше за все, вона так в головах і залишиться. Якщо ви вже взялися за розробку маркетингової стратегії, то пора впроваджувати в управління вашим бізнесом принцип формалізації внутрішніх рішень.
Коли ми описуємо загальні принципи створення маркетингової стратегії, то ми можемо вживати такі загальні формулювання її цілей, як «підвищити ефективність», «зайняти лідерську позицію на ринку». Ви ж створюєте маркетингову стратегію для своєї конкретної компанії, значить і цілі у вас повинні бути конкретні. І ці конкретні цілі повинні бути закріплені на папері у вигляді пунктів планів і відповідальності реальних співробітників компанії.
Побудова маркетингової стратегії неможлива без попереднього дослідження ринку, на якому ви працюєте, без розуміння, хто ваші конкуренти. Вам слід прочитати про те, що таке аналіз конкурентів, і як його провести самостійно
Припустимо перші три викладених вище пункту виконані: мета зрозуміла і конкретна, маркетингова стратегія формалізована, і все розписано для кожного підрозділу і співробітника. Так не тримайте це в собі, доведіть плани до кожного в частині, кого це стосується. Не обмежуйтеся загальною презентацією, дайте людям прлчитати папір, усвідомити і розписатися за це.
Може виникнути така ситуація, що маркетингова стратегія в цілому або якась її частина не зрозуміла співробітникам. Якщо немає повної ясності у всіх, то як можна сподіватися вийти на заплановані параметри. Переконайтеся, що кожен зрозумів загальну задачу і свою роль в її виконанні.
Часто буває так, що співробітники негативно сприймають будь-які ініціативи зверху - це чисто психологічний момент. Щоб цього не допустити, будьте ближче до колективу, забезпечте його участь в розробці маркетингової стратегії, хоча б мінімально. Хто ж потім буде відкидати те, що сам допомагав створювати?
Дослідження ринку, яке ляже в основу формування вашої маркетингової стратегії, може вже навіть готове - перевірте його наявність в цьому каталозі
Будь-який, самий хороший, план не буде виконаний, якщо про нього забудуть на наступний день після прийняття. Щоб цього не сталося з вашою маркетинговою стратегією, розробіть систему контролю та зворотного зв'язку. Виконавці повинні знати, що керівництво пам'ятає про закріплені за ними пункти плану, і ставитися до їх виконання абияк не рекомендується. Нагадуйте спільні цілі, запитуйте про проміжні результати, мотивируйте на максимізацію зусиль в потрібному напрямку.
Хорошу маркетингову стратегію мало розробити, її ще потрібно зуміти виконати. В процесі виконання ви зможете попутно вибудувати ефективне управління компанією, удосконалити координацію між функціональними ланками, протестувати професіоналізм і морально-ділові якості фахівців.
Раз ви дочитали цю статтю, вам буде корисно прочитати про те, що таке бізнес-план підприємства