Інвестиції в перспективні стартапи можуть мати зашкалюючу прибутковість
2849

Інвестиції в перспективні стартапи можуть мати зашкалюючу прибутковість

Багатьом відомі розхожі фрази про фінанси, такі як «гроші повинні працювати» або «гроші роблять гроші». Однак набагато менше тих, хто на практиці керується закладеним в них сенсом. Всі б хотіли отримувати віддачу від своїх фінансових вкладень, але одна справа відкрити депозит в банку, а інша знайти перспективний бізнес-проект і інвестувати в нього. У другому варіанті ризик втратити значно більший, але і вигода в разі успіху не йде ні в яке порівняння.

Судіть самі. Соціальна мережа Facebook ще п'ятнадцять років тому мала всього мільйон користувачів, називалася Thefacebook і коштувала п'ять мільйонів доларів. Її потенціал вдалося розглянути Пітеру Тіля, засновнику PayPal, який у 2004 році купив 10% акцій компанії Thefacebook за $500 тис. Минуло всього вісім років, і пакет Пітера Тіля став коштувати в тисячу разів більше. Тіль вирішив не спокушати долю і продав 80% своїх акцій Facebook за $400 млн, про що згодом сильно шкодував.

Інший венчурний інвестор - Джим Брейер виявився сміливішим за Тіля, і його компанія Accel Partners більш активно інвестувала в Facebook, взявши участь в декількох раундах в 2005 і 2006 роках. У 2010-му вона продала лише меншу частину свого пакета, вже тоді багато разів відбивши інвестиції, але багато акцій залишила і на майбутнє. В результаті, після виходу Facebook на біржу в 2012 році, соцмережа була оцінена в $104 млрд, а Accel Partners виявилася власником пакета на $9 млрд.

Ще одним прикладом інвестиційної далекоглядності є історія месенджера WhatsApp і його єдиного венчурного інвестора - фірми Sequoia Capital. Спочатку інвестор вклав в стартап месенджера $8 млн в 2011 році. І хоч WhatsApp користувався популярністю у користувачів, він приносив дуже мало доходів. У 2013 році цей месенджер оцінювався в $1,5 млрд, але мав річну виручку всього $20 млн. Такі фінансові показники не завадили Sequoia знову інвестувати в WhatsApp ще $52 млн. Їх ризик виправдався вже через рік, коли WhatsApp був куплений мережею Facebook за нечувані $22 млрд. у цей момент 60-мілліоннний пакет, що належить Sequoia, перетворився в 3-мільярдний.

У всіх описаних вище випадках інвестори не просто пасивно давали гроші молодим стартапам, а й брали безпосередню участь в їх розвитку, ділилися з недосвідченим керівництвом своїми досвідом і зв'язками. А об’єднання перспективної розробки, грошей і правильної стратегії просування здатне дати такий кумулятивний імпульс, який може вивести бізнес-новачка на багатомільярдні орбіти. Виявити подібні потенційні точки росту допоможуть в тому числі і дані аналізу ринків, що надаються компанією Pro-Consulting.

дивитися наступну новину

Інші новини

Зв'язатися з нами