«Євробляхи» наступають. Нові автівки – спокійно спостерігають. Та електрокари переграють всіх ?
1365

«Євробляхи» наступають. Нові автівки – спокійно спостерігають. Та електрокари переграють всіх ?

Авто за 2,5 тис у.о. на литовських номерах чи аналогічне - на українських, але вдвічі дорожче? Ось дилема, яка набула за останній рік у нашій країні серйозної суперечки. Навіть мали місце протести під Кабміном.

Водії хочуть автомобілів чи німецьких, чи французьких, але дешевих. Тому і обирають старі авто з понад десятирічним пробігом замість нових вітчизняних. Статистика Укравтопрому показує: за січень-жовтень цього року в Україні зійшли з конвеєра 6640 машини. І за цей час, з-за кордону заїхало до 109,6 тис. абсолютно нових іномарок. Порівняно з 2016 роком машин завезли більше аж на 92%. За жовтень українці найбільше реєстрували TOYOTA (979), VOLKSWAGEN (794), RENAULT (664).

Найбільшу кількість машин ввезли до нас з ЄС - 69,6 тис. Це - понад 63% від загальної кількості імпорту легковиків за останні 9 місяців.  Відчутна кількість нових авто у євроімпорті становила лише 44%, решта 56% належить машинам з прикладкою «б\у».

Чиї ж автівки купуємо ми з вами? Найбільше довіряємо Німеччині. Звідти в Україну з початку року привезли 25 тис. машин: 5,5 тис. – нових та 19,5 тис. – від колишніх власників. Потім слідує імпорт з Японії - 13,9 тис. авто (88,5% - нові). Остання в трійці лідерів – Франція. Звідти до нас вирушили 10 тис. машин. Переважна більшість з них - автомобілі з пробігом - 8,9 тис. шт.

Наразі в Україні їздять 383,3 тис. машин з іноземними номерами. Такі дані надає  Державна фіскальна служба. 236,6 тис. з яких – з порушенням термінів перебування. З січня цього року найбільше до нас прибуло автівок з Польщі – 118 тисяч. З Литви  заїхало вдвічі менше машин – 54,7 тисяч. Тут варто згадати ст. 380 Митного Кодексу України про тимчасове ввезення транспортних засобів.  Приміром, за їзду на авто з іноземною реєстрацією з метою отримання прибутку (наприклад, таксі) штраф - 300% несплаченої суми митних платежів.

Кілька тижнів тому районний суд Одеси зобов’язав власницю литовських номерів сплатити рекордний досі штраф – 3 млн гривень! Жінка не розмитнила свою  Cadillac Escalade 2007 року. Суд ухвалив, що автомобілістка свідомо не сплачувала  митні збори, тож зобов'язав сплатити 300% від суми, яку водійка мала би заплатити митниці. Одеситка оскаржує таке рішення. Ця українка не сама у своїй біді. З початку 2017-го митники оформили 14,5 тис. штрафів на 84,8 млн гривень за порушення терміну транзиту на 5-10 днів. За перевищення термінів тимчасового ввезення – 42,9 млн грн. За небажання платити штраф конфісковано 309 машин.

Якщо автомобіль катався в Україні на 1 добу більше, ніж прописано у вищезгаданому Митному кодексі, водій мусить сплатити - 85 гривень. Якщо ж авто так комфортно почувається на наших дорогах, що не хоче вирушати з України і перебуває тут зайвих від 1 до 10 діб – доведеться викласти 3400 гривень, більше 10 діб – 8, 5 тис. гривень. Якщо автомобіль зареєстрований на іноземця, а за кермом українець – машину мають право забрати на штраф-майданчик. Автівку українця заарештують тоді, коли він відмовиться платити штраф, як у випадку з одеситкою.

А поки на українському ринку сперечаються власники авто з вітчизняними та європейськими номерами, за прогнозами експертів - значно здешевшають електрокари.  У Верховній раді чекає своєї години законопроект про скасування ПДВ на електрокари. Раніше у Міністерстві інфраструктури розробили програму розвитку електромобілів, саме її і мають ухвалити народні обранці. З 2016 року темпи зростання ринку цих автомобілів обігнали сусідні РФ та Польщу. 

 

Компанія Pro-Consulting підготувала для Вас короткий перелік готових проектів на дану тему. Ознайомитися з проектами можна за посиланнями:

дивитися наступну новину

Інші новини

Зв'язатися з нами