Ринок палива України: тенденції зберігаються
4308

Ринок палива України: тенденції зберігаються

Ринок палива України безпосередньо залежить від ринку автотранспорту. За останні 5 років кількість легкових, вантажних автомобілів, автобусів і мототранспорту виросло на 2,3%, до 9,41 млн. одиниць.

Найбільш популярним видом палива серед вітчизняних автомобілістів є бензин А92, від загальної структури споживаного палива він займає 24,3%. Далі по популярності йде газ, на нього припадає 23,9% споживання вітчизняного автопарку. Попит на дизельне паливо формують 21,7% автомобілів. Питома вага попиту на інші види палива, марок А95 і А98, становить 30%.

Перспективність ринку палива і газу України обумовлена ​​тим, що з кожним роком збільшується кількість автотранспортних засобів, які все частіше використовують зріджений газ в якості палива. За підсумком 2016 роки кількість авто, які використовували даний вид палива склало 2,25 млн. одиниць. Перевагою використання даного виду палива є ціна, яка на рівень нижче традиційних бензину і ДТ, а також екологічний фактор.

Серед основних тенденцій розвитку паливного ринку України в 2016 році слід відзначити активізацію вітчизняних виробників, Кременчуцького нафтопереробного заводу і Шебелинського ГПЗ. Дані гравці перейшли на випуск палива стандарту Євро - 5, що дозволило конкурувати з імпортним паливом.
Особливістю ринку палива і газу України є імпортозалежність. Через низькі інвестиції в галузь внутрішнє виробництво практично відсутнє. На початок 2000-х в Україні діяло 7-8 провідних нафтопереробних заводів, які могли забезпечити внутрішній ринок продукцією НП.

Для зниження обсягів тіньового ринку палива з 1 березня 2016 в Україні діє система електронного адміністрування реалізації палива СЕАР. За правилами цієї програми весь обсяг реалізованого палива повинен бути підтверджений акцизними і податковими накладними, і зареєстрований в Єдиному реєстрі акцизних накладних.

Першим етапом електронного адміністрування реалізації палива (СЕАРТ) є реєстрація платника акцизного податку в електронному реєстрі. Далі відбувається відкриття / закриття електронних рахунків платника акцизу - особам, які реалізовують паливо. Третій етап СЕАРТ проходить у вигляді реєстрації акцизних накладних в Єдиному реєстрі. Фінальний крок - звірка одержувачем пального даних у податковій накладній з даними в Єдиному реєстрі акцизних накладних.
У 2016-2017 рр. ціни на українському ринку палива формувалися під впливом світової кон'юнктури, а також девальвація гривні. Так як ринок газу і палива залежить від імпорту, ціни змінювалися відповідно.

Однією з основних тенденцій на ринку палива в 2016-2017 рр. було зростання цін на продукцію. Український ринок палива і газу залежать від імпорту. Тому роздрібні ціни коректувалися в залежності від кон'юнктури, що склалася на світовому ринку. Ще одним фактором впливу на ціни є девальвація національної валюти.

Дефіцит на ринку пропан / бутан став головною причиною зростання цін в серпні-вересні 2017 року.

У регіональному розрізі найбільш високі обсяги продажів палива відзначені в областях з населенням більше 1 млн. чоловік. На більше споживання палива в цих областях вплинула більша кількість автотранспортних одиниць. Показники по продажах бензину, дизельного палива і газу по областям представлені нижче.

В кінці 2016 року, в Чернігівській, Сумській та Київській області, в сфері оптової та роздрібної торгівлі було зайнято 1 167 підприємств. Левова частка цієї кількості зосереджена в Києві та Київській області, в сумі 1033 компаній. Це говорить про високу конкуренцію на паливному ринку областей.
За прогнозами світових фахівців (Світового банку) тенденція низьких цін на паливо в світі збережеться до 2020 року, з цього, динамічного зростання цін на нафтопродукти не слід очікувати. За умови, що курс національної валюти буде змінюватися в заданому урядом коридорі, а податкова політика ринку не зміниться. Згідно з прогнозом, приріст цін на паливо в 2017 році складе 16,6%.

 

Компанія Pro-Consulting підготувала для Вас короткий перелік готових проектів на дану тему. Ознайомитися з проектами можна за посиланнями:

дивитися наступну новину

Інші новини

Зв'язатися з нами