Дата підготовки: | Січень 2023 року |
Кількість сторінок: | 39, Arial, 1 інтервал, 10 кегль |
Графіків і діаграм: | 14 |
Таблиць: | 13 |
Спосіб оплати: | передоплата |
Спосіб отримання: | електронною поштою або кур'єром в електронному або в друкованому вигляді |
Мова звіту: | українська, російська, англійська |
Аналітиками Pro-Consulting було проведено аналіз ринку птахівництва в Україні у 2016-2022 року. У ході аналізу було виявлено основні тенденції розвитку ринку, проаналізовано виробництво, експорт та імпорт, наявний асортимент, вплив війни в 2022 році на обсяги виробництва.
Ринок продукції птахівництва продемонстрував певну стабільність на фоні традиційного м’яса, незважаючи на військове вторгнення країни агресора. Основні показники ринку зменшилися через:
• окупації важливих для індустрії регіонів, чим зменшили загальне поголів’я птахів.
• регулярні ракетні обстріли інфраструктури країни, що затрудняє підтримання потрібного рівня температури в приміщеннях, де розводиться птиця. Особливо цей момент відчутний для інкубації та молодого поголів’я.
• здороження вартості кормів та ветеринарних препаратів
• розрив логістичних ланцюгів для реалізації продукції
• зниження загального споживання харчових продуктів через міграцію населення в інші країни
Проте даний сегмент зберіг свої позиції через більш дешеву вартість м’яса та субпродуктів в порівнянні із свининою та яловичиною, що зазнали більш суттєвого здороження. Через даний фактор попит на дану продукцію зріс. Окрім цього, Україна, за результатами 2022 року, залишається важливим торговим постачальником пташиного м’яса. Це являється дуже важливо так як індустрія є експортно орієнтованою.
1. Загальна характеристика досліджуваних ринків за 2016-2022 рр.
1.1. Опис ринку та виокремлення ланцюгів створення доданої вартості та факторів впливу на ринок для оцінки ризику напрямків з урахуванням змін 2022 року. За кожною групою факторів – аналіз ступеня важливості для підприємств, можливості адаптації підприємства до дії факторів, змін 2022 року та очікуваних змін для подальшого моніторингу – на основі інтерв’ю, збору вторинних даних, обробки доступної статистичної інформації у прив’язці до потреб безпосередньо ринків досліджуваної продукції:
1.2. Аналіз тенденцій розвитку ринку (фактори впливу на ринок, проблеми та передумови розвитку, в розподілі на періоди до 2021 та з 2022 року)
1.3. Загальні показники ринку, розрахунок ємності ринку в 2016-2022* рр. (вирощування + імпорт – експорт)
1.4. Сегментація і структурування ринків
1.5. Розробка анкет інтерв’ю та сценаріїв фокус-групи
1.6. Висновки про поточний стан галузі та роль окремих зв’язків в розвитку ринку
2. Аналіз конкурентного середовища на ринку (з фокусом на ММСП)
2.1. Аналіз представленості операторів на ринку (найбільші великі гравці, представленість сегменту ММСП)
2.2. Структурування операторів (за товарними сегментами, спеціалізацією, каналами збуту, регіонально); вплив військового стану на них. Основні оператори ринку м’яса в Україні в 2021 році
2.3. Аналіз основних проблем, з якими стикались оператори ринку
2.4. Аналіз конкурентного середовища за методикою Портера
3. Зовнішня торгівля (за наявністю, загальний огляд) – кабінетним способом
3.1. Частка імпорту в сегменті переробки (ковбаси копчені, ковбаси варені, напівфабрикати тощо) – аналіз можливостей для вітчизняних виробників
3.2. Аналіз експорту продуктів птахівництва та продуктів їх переробки з України
4. Аналіз асортименту та ціноутворення на ринку
4.1. Побудова асортиментних карт з аналізом кількості компаній, залучених у виробництві
4.2. Середні поточні ціни на продукцію за сегментами
4.3. Опис факторів, що впливають на формування ціни (міжнародні ціни, зміна вартості складових виробництва м’яса та продуктів його переробки)
5. Аналіз споживання на ринку
5.1. Обсяги споживання досліджуваних продуктів та продуктів переробки на душу населення
5.2. Фактори впливу на споживання
6. Вплив асоціацій, об’єднань, учасників ланцюгів збуту та експертів на розвиток ринку
7. Аналіз каналів збуту продукції та їх зміни в 2022 році
8. Висновки. Прогнози розвитку галузі
8.1. Висновки і прогнозні тенденції розвитку ринку
8.2. Побудова гіпотез розвитку ринку. Прогнозні показники розвитку ринку (три сценарії: базовий, оптимістичний та песимістичний сценарій на основі багатофакторної моделі виходячи зі стану ринку та його складових на основі пункту 1.1, результатів опитувань)
9. Інвестиційна привабливість напрямків (за галузями)
9.1. SWOT-аналіз ринкового спрямування
9.2. PEST-аналіз факторів впливу на ринок
10. Побудова карти ринку (визначення всіх учасників ланцюгів доданої вартості; ступінь взаємозв’язку між ними, рівень ризиків тощо)
1. Поголів'я птиці та кількість вироблених яєць 2019-2022 рр., у натуральному вираженні
2. Динаміка ємності ринку м’яса птиці в Україні в 2016-2022 рр., в натуральному вираженні, тис. тонн
3. Динаміка ємності ринку яєць в Україні в 2016-2022 рр., в натуральному вираженні, млн. штук
4. Структурування операторів на ринку України
5. Основні проблеми, з якими стикалися оператори ринку м’яса та м’ясних продуктів до та під час повномасштабної війни, і варіанти їх вирішення
6. Оцінка конкурентного середовища на ринку за методикою М. Портера
7. Асортимент продукції основних операторів ринку м’яса та продуктів переробки України
8. Динаміка споживчих цін на основні види м’яса, січень-серпень 2022 р., грн/кг
9. Очікуване зниження поголів’я тварин внаслідок війни, тис. голів
10. Перелік елементів із зазначенням індикаторів дослідження
11. Основні джерела моніторингу
12. SWOT-аналіз ринку м'яса
13. PESTLE -аналіз факторів впливу на ринок
1. Приблизна структура вподобань фермерів та підприємців щодо вибору комбікормів за ціновим сегментом, %
2. Динаміка вартості цін на дизпаливо в Польщі в 2021-2022 рр., євро/л
3. Середні ціни на дизельне паливо по областям України 08.12.2022 року, грн/л
4. Використання каналів реклами до та після 24 лютого 2022 року, % компаній
5. Сегментація ринку м’яса та м’ясопродуктів за розміром компаній (Великі, Середні, Малі, Мікро) в 2021 році, кількість компаній, %
6. Сегментація підприємств м’ясної промисловості за кількістю голів в 2021 році, кількість компаній, %
7. Частка імпорту в сегменті переробки м’яса в Україні в 2016-2022 рр., в натуральному вираженні, %
8. Обсяги експорту м’яса та продуктів переробки з України в 2016-2021 році, в натуральному вираженні, тис. тонн
9. Структура собівартості вирощування птиці на забій
10. Річне споживання м'яса на душу населення в Україні, Польщі та Румунії, кг
11. Структура споживання м’яса в Україні в 2021 році, %
12. Структура споживання м’яса в Україні в 2022 році, %
13. Зміни у споживанні готових м’ясних виробів серед українців під час повномасштабної війни
14. Структури продажів по каналах на ринку м'яса птиці та субпродуктів і продуктів переробки в Україні