Дата підготовки: | Січень 2021 року |
Кількість сторінок: | 53, Arial, 1 інтервал, 10 кегль |
Графіків і діаграм: | 20 |
Таблиць: | 16 |
Спосіб оплати: | передоплата |
Спосіб отримання: | електронною поштою або кур'єром в електронному або в друкованому вигляді |
Мова звіту: | українська |
Компанія Pro-Consulting провела дослідження ринку мікрозелені і зелені в Україні 2020 року. У звіті проаналізовано тенденції розвитку ринку, фактори впливу, ціноутворення. Було розглянуто вирощування мікрозелені і зелені в Україні, проаналізовано структуру імпорту цієї продукції.
В ході аналізу було виявлено, що кліматичні умови України дозволяють на відкритому грунті вирощувати зелень лише в весняно-осінній сезон, хоча користується попитом серед покупців протягом року. Тому вирощування зелені закритого грунту набуває розвитку.
Набуває популярності вирощування й мікрозелені. До її переваг відносять особливо ніжні смакові властивості та той факт, що рослини здатні розвиватися без добрив, тобто тільки за рахунок власних запасів у насінні. В останні роки в Україні значно збільшився попит на мікрогрін. У першу чергу — завдяки її корисним властивостям, адже у паростках рослин міститься дуже багато поживних речовин, вітамінів та мінералів. До того ж на ринку також присутній тренд на здоровий спосіб життя, що включає в себе здорове харчування, в раціон якого, входить щоденне споживання овочів, фруктів, зелені та мікрозелені, що насичена користю. Варто відмітити, що заклади громадського харчування, насамперед ресторани, кафе також підхопили напрямок цього фуд-тренду «здорове, дієтичне харчування» та намагаються розширити різноманітність страв, які включають в себе все більше різних видів зелені та використання мікрогріну.
За походженням на ринку зелені, а саме досліджуваної продукції, вітчизняна та імпортна продукція мають майже однакові частки. Однак, в 2019 році все ж переважала вітчизняна, а в 2020 році більший показник припав на імпортну продукцію. Ріст імпорту викликаний сезонністю, так як в першій половині року був збір врожаю продукції закритого ґрунту та його реалізація, чому перешкоджала пандемія та карантинні обмеження. А в другій половині 2020 року був збір врожаю відкритого ґрунту, проте у більшості випадків досліджуваної продукції він менший за аналогічний період попереднього року.
Український ринок розвивається під впливом світових трендів. Якщо в Європі або США ростуть площі під органіку і продажу такої продукції, то в Україні спостерігається такий же висхідний тренд. За останні п'ять років площа органічних сільськогосподарських земель в Україні зросла в 1,5 рази. А темпи розвитку органічного виробництва в 5,5 разу вище, ніж в Європі і в 4,9 рази - ніж в світі. Це при тому, що в Україні органічні землі займають менше 1% з 42,7 млн га с / г земель.
21 жовтня 2020 року Кабінет Міністрів України прийняв ключовий підзаконний акт в сфері органічного виробництва - Постанова «Про затвердження Порядку сертифікації органічного виробництва та / або обігу органічної продукції». Цей документ імплементує положення Закону України «Про основні засади і вимоги до органічного виробництва, обігу та маркування органічної продукції», і становить основу правового регулювання органічної сертифікації в Україні.
Для ринку органічного мікрогріну є позитивною новиною те, що уряд України у січні 2021 року схвалив законопроект, спрямований на імплементацію законодавства ЄС в насінництві, а також спрощення ведення підприємництва в даній сфері і підвищення якості посівного матеріалу. Про це йдеться в повідомленні Міністерства розвитку економіки, торгівлі і сільського господарства. Гармонізація національного законодавства України в даній сфері з нормами ЄС сприятиме виробництву в Україні високоякісного посадкового матеріалу, який відповідатиме сучасним міжнародним вимогам.
Щодо загальної структури імпорту досліджуваної продукції, то переважають салати, а саме Салат-Латук. Популярними у імпорті є салатні суміші, що поєднують у собі різні сорти салату ( Салат-Айсберг, Рукола, Ромен та інші). Серед трав’яних рослин найбільше імпортується петрушки, а також букетів у поєднанні петрушки, кінзи та кропу.
Географія імпорту салатів виглядає наступним чином:
Найбільшими ризиками для плодоовочевого бізнесу є нестабільний курс гривні, глобальна економічна криза. Також реалізації зелені перешкоджають карантинні обмеження, хоч вони і не стосуються магазинів продовольчих товарів, але знизилась кількість відвідувань магазинів загалом.
За дослідженням, рентабельними є вирощування салату, зелені, мікрогріну ( для не промислових масштабів). Одним із чинників збільшення рентабельності є націнка на продукцію на ринку, що складає в середньому 20-25%. З приводу мікрогріну впливає глобальний тренд на даний вид продукції.
Ціни на продукти овочівництва ростуть, але не дивлячись на це прогнозується збільшення попиту на продукти, через пандемію та необхідність вживання вітамінізованої продукції.
У найближчі кілька років очікується продовження тих тенденцій, які спостерігаються на ринку на даний момент. В Україні буде збільшення підтримки з боку держави, на ринок також вплине відкриття ринку землі.
1. Загальна характеристика ринку зелені в Україні
1.2. Загальні показники ринку, розрахунок ємності ринку в 2019-11 міс. 2020 (вирощування, імпорт) (за видами)
2. Виробництво і динаміка вирощування зелені в 2019-2020 рр. (Оцінка)
2.1. Динаміка виробництва в кількісних показниках
2.2. Динаміка виробництва у вартісних показниках
2.3. Частки компаній, що займаються вирощуванням
3. Основні оператори ринку (виробники, імпортери, дистриб'ютори мереж). У розрізі видів зелені
3.1. Перелік основних операторів ринку і їх опис
3.2. Структурування операторів (по культурам, спеціалізації, регіонально, наявність документації по органіці)
3.3. Частки ринку основних операторів (в розрізі видів продукції)
4. Зовнішня торгівля на ринку зелені
4.1. Імпорт зелені в Україну в 2019- 10 міс. 2020 рр. (Обсяги, структура, географія, частки імпортерів) (ціни за наявністю даних)
Імпорт української зелені структурувався наступним чином:
5. Ціна і ціноутворення на ринку
5.1. Середні поточні ціни на продукцію (роздрібні і оптові ціни) в розрізі видів зелені (за наявними даними)
5.2. Фактори ціноутворення на ринку. Націнки дистриб'юторів і роздрібних мереж. Найбільші дистриб'ютори (на підставі фінансової звітності підприємств)
6. Висновки. прогнозні показники
6.1. Висновки і прогнозні тенденції розвитку ринку
6.2. Побудова гіпотез розвитку ринку. Прогнозні показники розвитку ринку в 2020-2023 рр.
6.3. Рекомендації з розвитку на ринку
7. Інвестиційна привабливість галузі
7.1. SWOT - аналіз для виходу нового гравця на ринок
7.2. PESTLE - аналіз факторів впливу на ринок
7.3. Існуючі ризики і бар'єри входу на ринок. Побудова карти ризиків на ринку
1. Ємність ринку (за наявними даними) у 2019-11 міс. 2020 рр., тис. ц
2. Основні показники виробництва зелені, в натуральному вираженні, га, тис. ц
3. Основні показники виробництва салату, в натуральному вираженні, га, тис.ц
4. Обсяги реалізації зелені загалом, в грошовому вираженні, млн. грн
5. Основні оператори ринку зелені
6. Представленість постачальників (дистриб’юторів, імпортерів, виробників) на полицях супермаркетів у розрізі досліджуваної продукції
7. Основні оператори ринку ЭКО овочів та зелені та їх земельний банк, га
8. Структура імпорта зелені в Україну, 2019 – 11 міс. 2020 рр., тонн
9. Топ-імпортери зелені (за найбільшою часткою в імпорті) в 2019-11 міс. 2020 рр., в натуральному вираженні, тонн
10. Середні роздрібні ціни на зелень та мікрогрін, грн/пучок/пакунок/набір (за наявності даних з відкритих джерел)
11. Поточні ціни (середні по магазинам) на овочі та зелень, станом на січень 2021 року
12. Перелік найбільших дистриб’юторів в Україні за даними фінансової звітності за 2019 рік (за виключенням компаній, що займаються лише фруктами)
13. SWOT –аналіз ринку зелені
14. PESTLE - аналіз ринку зелені
15. Сегментація ринкових ризиків
16. Карта ризиків ринку зелені
1. Структура посівних площ в розрізі досліджуваної продукції у 2019 році, га,%
2. Сегментація ринку за видами зелені (у розрізі досліджуваної продукції) за 2019- 11 міс. 2020 рр.
3. Структура ринку зелені за походженням у 2019-11 міс. 2020 рр.
4. Динаміка виробництва салатів в 2017-2020 рр., в натуральному вираженні, тис. ц
5. Динаміка виробництва петрушки в 2017-2020 рр., в натуральному вираженні, тис. ц
6. Динаміка виробництва кінзи в 2017-2020 рр., в натуральному вираженні, тис. ц
7. Динаміка виробництва м’яти в 2017-2020 рр., в натуральному вираженні, тис. ц
8. Динаміка виробництва базиліку в 2017-2020 рр., в натуральному вираженні, тис. ц
9. Динаміка виробництва селери стеблової та листкової в 2017-2020 рр., в натуральному вираженні, тис. ц
10. Динаміка виробництва шпинату в 2017-2020 рр., в натуральному вираженні, тис. ц
11. Динаміка виробництва фенхелю в 2017-2020 рр., в натуральному вираженні, тис. ц
12. Динаміка реалізації зелені загалом у 2017-2020 рр., в грошовому вираженні, млн. грн
13. Структура ринку за виробниками в розрізі досліджуваної продукції (за наявності даних) у 2019 р., %
14. Регіональна структура операторів ринку зелені
15. Частки основних операторів на ринку
16. Географія імпорту зелені в Україну в 2019 -11 міс. 2020 рр., в натуральному вираженні, тонн
17. Динаміка зміни індексу роздрібних цін на зелень (графік з накопиченням, наростаючим підсумком з 03.2017)
18. Динаміка зміни індексу роздрібних цін на петрушку (графік з накопиченням, наростаючим підсумком з 03.2017)
19. Динаміка зміни індексу роздрібних цін на салат (графік з накопиченням, наростаючим підсумком з 03.2017)
20. Прогнозні показники ринку зелені, 2020-2023 гг.