Аналіз ринку круп України. 2025 рік

Аналіз ринку круп України. 2025 рік
Загальна характеристика
Дата підготовки: Вересень 2025 року
Кількість сторінок: 39, Arial, 1 інтервал, 10 кегль
Графіків і діаграм: 10
Таблиць: 28
Спосіб оплати: передоплата
Спосіб отримання: електронною поштою або кур'єром в електронному або в друкованому вигляді
Мова звіту: українська, російська, англійська
30900 грн.
  • Ви можете замовити актуалізацію або адаптацію даного звіту під ваші цілі і завдання, а також придбати частину звіту (не менш 50%) по більш доступній ціні
  • Не знайшли дослідження вашого ринку? Зв'яжіться з нашими консультантами – перейти в контакти
  • Так само ви можете замовити бізнес-план для вашої бізнес-ідеї

Анотація до аналізу ринку:

Аналітиками компанії Pro-Consulting було проведене дослідження ринку круп в Україні за 2021 – I півр. 2025 рр. В ході роботи було проаналізовано тенденції на ринку, виробництво, імпорт та експорт, основних операторів, ціни, споживання, продажі. Під роботою підведені висновки та розроблені прогнози розвитку ринку.
Товарні межі дослідження:
Пшенична крупа - харчовий продукт, одержаний під час перероблення пшениці після попереднього очищення його від домішок і оболонок. Вона належить до найбільш поширених видів круп в Україні та використовується для приготування каш, супів, запіканок та інших страв.. До пшеничної крупи в цьому досліджені відносяться пшенична шліфована (Полтавська, Артек). До переліку досліджуваної продукції не входили крупа манна, кус-кус та булгур.
Кукурудзяна крупа – це продукт, одержаний із зерна кукурудзи після його очищення від оболонок та подрібнення. Має жовтий колір, трохи солодкуватий присмак і використовується для приготування каш, гарнірів, випічки та національних страв (наприклад, мамалига, полента).
Горохова крупа – це харчовий продукт, одержаний із насіння гороху шляхом його очищення від оболонки та подрібнення. Залежно від обробки може бути цільною (лущеною) або дробленою. Використовується для приготування каш, супів, пюре, начинок.
Війна мала суттєвий вплив на досліджуваний ринок. Хоча протягом досліджуваного періоду не спостерігалося безпосереднього масштабного впливу на ринок (за винятком тимчасового зупинення двох переробних заводів у Чернігові та Броварах на початку війни), ринок зазнав значних змін. На початку війни виникли проблеми з посівними площами найбільших культур – вівса та гречки, які традиційно вирощуються в Сумській, Харківській та Чернігівській областях, а також рису, що більше ніж на 70% імпортувався. Це створило умови для зростання популярності інших круп – пшеничної, кукурудзяної та горохової. Зазаначні продукти також було включено в кошики допомоги для ВПО, як одні з найдешевших та поживних видів круп.
До початку війни український ринок круп активно розвивався: модернізувалися виробництва, впроваджувалися нові технології та технічні заходи, головним чином для виходу на експортні ринки. У 2022 році ці процеси були фактично зупинені, що призвело до технічного відставання у виробництві та звуження експортних перспектив продукції.
Найбільший вплив війни відчули похідні пшениці – кус-кус та булгур. Протягом 2022 року офіційне виробництво круп’яної продукції скоротилося майже вдвічі порівняно з аналогічним періодом попереднього року. У сегменті рису та продуктів на його основі спостерігалася майже критична ситуація: через російську агресію виробництво рису в Україні скоротилося майже в 16 разів.
Виробництво
Ринок круп’яних виробів в Україні представлений великими виробниками, а також десятками середніх і дрібних переробників. У довоєнний період щороку вводилися в експлуатацію нові заводи з вироництва круп, що нарощувало сукупні потужності галузі. За оцінками ГО "Борошномели України", за потреби Україна, здатна переробляти до 1,5 млн тонн зернової сировини на рік на різні види круп.
Фактично, у 2021 році було вироблено близько 258 тис. тонн круп та пластівців (не рахуючи рису) – рекордний показник, на 11% більше, ніж у 2020 році. Під час війни обсяги виробництва зменшилися майже вдвічі (2022 р. у порівнянні з 2021 р.), проте у 2023–2024 роках виробники поступово відновлюють випуск продукції. Деякі підприємства навіть заявляли про нарощування виробництва – Харківська «Терра» у 2023 році планувала збільшити обсяг випуску продукції вдвічі за наявності можливостей.
Безперебійне забезпечення сировиною є критично важливим для круп’яної галузі, особливо під час війни. Сировинна база для виробництва пшеничних, кукурудзяних та горохових круп – це відповідно пшениця, кукурудза та сушений колотий горох.
Україна традиційно вирощує достатні обсяги цих культур, проте воєнні події вплинули як на обсяги збору, так і на доступність зерна для переробників:

Розрив традиційних ланцюгів постачання змусив виробників перебудувати систему логістики: якщо раніше зерно доставлялося з прилеглих господарств або через внутрішні елеватори, тепер подекуди його доводиться перевозити на більші відстані через безпекові ризики або перенаправлення зернопотоків на експорт. Блокада чорноморських портів також вплинула на логістику – збіжжя затримувалося всередині країни, що частково збільшувало доступність кукурудзи та пшениці для місцевих переробників у 2022–2023 роках.
Товари-замінники
Попит на крупи тісно пов’язаний із цінами та доступністю альтернативних продуктів. До товарів-замінників для пшеничних, кукурудзяних і горохових круп належать інші крупи – гречка, рис, ячмінні та вівсяні.
Під час війни спостерігався помітний перехід попиту на дешевші товари на фоні падіння доходів населення. Українці стали менше купувати дорогі крупи – такі як різні сорти рису (басматі, жасмин), імпортний кус-кус або булгур. Продажі цих круп знизилися через зростання цін та складнощі з імпортом. Водночас високим залишався попит на доступні крупи вітчизняного виробництва – пшеничну, ячмінну (перловку), ячну. Споживачі фактично переключилися на більш доступні за ціною замінники дорогих бакалійних продуктів.
Гречана крупа традиційно є найпопулярнішою в Україні, хоча в Європі її споживання значно менше. У 2022 році гречка різко подорожчала і тимчасово зникала з полиць, що стимулювало попит на інші крупи.
Споживачі
Через міграцію та евакуацію населення місткість внутрішнього ринку різко зменшилась. Мільйони українців виїхали за кордон, тож споживання продуктів харчування в середені країни значно скоротилося. Це основна причина, чому у 2022 році споживання круп впало на 34,6%.
Найбільше скоротився попит на пшеничні крупи (−48,1%), а також на ячмінні, перлові. Така динаміка пояснюється активною фазою війни на території України, у тому числі на території вирощування та культурою споживання.
Під час війни уряд включив найпопулярніші крупи до переліку соціально значущих товарів, контролюючи торговельні націнки. Це стримувало ціни для кінцевого покупця. Крупи також активно використовувалися у гуманітарній допомозі для переселенців та військових, що підвищило їхню популярність під час війни. Окрім стратегічних резервів, запаси також формувалися за рахунок круп та макаронних виробів.
До кінця 2022 року виробники відзначали пожвавлення попиту на традиційні крупи (гречку, пшоняну кашу) з боку міських споживачів, які під час війни більше уваги приділяли простій домашній їжі. Формується нова культура споживання: популярності набувають суміші зернових каш і крупи швидкого приготування, зручні в умовах перебоїв з електрикою.

Детальний зміст:

1. Загальна характеристика ринку
1.1. Опис ринку (вступний пункт з описом товару, методології дослідження та класифікаторів, джерел інформації)
1.2. Аналіз тенденцій розвитку ринку (фактори, що впливають на ринок та їхній прояв протягом досліджуваного періоду; проблеми та передумови розвитку)
1.3. Загальні показники ринку
- Розрахунок ємності ринку в 2021 – І півріччя 2025 рр. (оцінка за формулою «виробництво + імпорт – експорт») у натуральних показниках – окремо у розрізі круп (за наявності даних)
- Обсяг реалізації продукції борошномельно-круп’яної промисловості в 2021-2024 рр.
2. Основні компанії на ринку (виробники, на основі даних по виробництву)
2.1. Перелік основних компаній на ринку і їх структурування
- загальна інформація (юридичні особи, сайт, телефон, контакти), види діяльності і спеціалізація
- товарні групи, торгові марки і асортимент;
- регіональна та міжнародна представленість
2.2. Частки ринку виробників з урахуванням експорту та імпортерів
3. Виробництво круп в Україні
3.1. Оцінка обсягів виробництва круп у 2021-І пол. 2025 р.
3.2. Частки основних виробників
4. Аналіз зовнішньоекономічної діяльності на ринку (окремо по видах круп)
4.1. Експорт круп з України в 2021 – І півріччя 2025 рр.
4.2. Імпорт круп в Україну в 2021 – І півріччя 2025 рр.
5. Асортимент продукції, представлений на ринку (побудова асортиментних карт для визначення насиченості сегментів ринку) – за типом, розміром та форматом упаковки
6. Ціна і ціноутворення на ринку
6.1. Динаміка цін на продукцію
6.2. Середні поточні ціни на продукцію (у розрізі круп)
6.3. Опис факторів, що впливають на формування ціни
7. Аналіз споживання на ринку
7.1. Уподобання споживачів щодо товару, портрет споживача
7.2. Аналіз інтернет-аудиторії в галузі, пошукових запитів і видачі конкурентів
7.3. Споживання в секторі B2G
7.3.1. Особливості проведення державних закупівель (загальні принципи та умови проведення)
7.3.2. Аналіз державних тендерних закупівель в 2024 – І півріччя 2025 рр. (обсяги, структура по регіонах, організаторах і учасниках)
7.4. Структурування та сегментація споживання (B2B, B2C, B2G)
7.5. Аналіз незадоволеної потреби на ринку (потенціал ринку, розрахований на основі норм споживання, бенчмарку з іншими країнами, або інших методологій)
8. Канали збуту продукції (опис і оцінка структури продажів по каналах)
9. Інвестиційна привабливість галузі
9.1. SWOT- ринкового напряму
9.2. PESTLE - аналіз факторів впливу на ринок та оцінка ймовірності і ступеня їх впливу
9.3. Існуючі ризики роботи на ринку та бар'єри входу на ринок
10. Висновки. Прогнозні показники ринку
10.1. Висновки і прогнозні тенденції розвитку ринку
10.2. Побудова гіпотез розвитку ринку. Прогнозні показники розвитку ринку в 2025 2028 рр.
10.3. Рекомендації по розвитку на ринку

Перелік таблиць:

1. Коди УКТЗЕД та НПП досліджуваних товарів
2. Обсяги зібраної агропродукції за видами в 2021-2025 рр., в натуральних показниках, млн тонн
3. Ємність ринку круп в Україні в 2021-І пол. 2025 рр., в натуральних показниках, тис. тонн
4. Товарні групи, торгові марки і асортимент основних гравців на ринку круп в Україні
5. Міжнародна представленість (експорт) основних гравців на ринку круп в Україні
6. Частки ринку основних гравців на ринку круп в Україні в 2024 році, в грошових показниках, млн грн
7. Динаміка експорту круп за видами з України в 2021-І пол. 2025 рр., в натуральних показниках, тис. тонн
8. Географія експорту круп з України в 2021-І пол. 2025 рр., в натуральних показниках, тис. тонн
9. Основні експортери круп з України в 2021-І пол. 2025 рр., в натуральних показниках, тис. тонн
10. Динаміка імпорту круп за видами в Україну в 2021-І пол. 2025 рр., в натуральних показниках, тонн
11. Географія імпорту круп в Україну в 2021-І пол. 2025 рр., в натуральних показниках, кг
12. Основні експортери круп в Україну в 2021-І пол. 2025 рр., в натуральних показниках, кг
13. Асортиментна карта круп за видами пакування станом на жовтень 2025 р.
14. Динаміка середньорічних цін на крупи в Україні, 2021-І пол. 2025 рр., грн/кг
15. Середні поточні ціни на крупи в Україні, жовтень 2025, грн/кг з ПДВ
16. Портрети споживачів круп в B2B та B2G-сегменті
17. Аналіз пошукових запитів за гравцями на ринку круп в Україні, вересень 2025 р.
18. Аналіз пошукових запитів за ТМ на ринку круп в Україні, вересень 2025 р.
19. Динаміка тендерних закупівель круп за видами в 2021-І пол. 2025 рр, в грошових показниках, млн грн
20. Регіональна представленість тендерних закупівель круп в 2021-І пол. 2025 рр, в грошових показниках, млн грн
21. Основні організатори тендерних закупівель круп в 2021-І пол. 2025 рр, в грошових показниках, млн грн
22. Основні учасники тендерних закупівель круп в 2021-І пол. 2025 рр, в грошових показниках, млн грн
23. Оцінка споживання круп в Україні, Румунії, Болгарії на душу населення в 2024 році
24. Канали збуту круп в Україні
25. SWOT-аналіз ринку пшеничних, кукурудзяних, горохових круп в Україні
26. Стратегії на основі SWOT-аналізу ринку пшеничних, кукурудзяних, горохових круп в Україні
27. PEST LE – аналіз ринку круп в Україні
28. Карта ризиків роботи на ринку

Перелік графіків і діаграм:

1. Обсяг реалізації продукції борошномельно-круп’яної промисловості в 2021-2024 рр., в грошових показниках, млрд грн
2. Регіональна представленість (заводи, філії, склади) основних гравців на ринку круп в Україні
3. Обсяги виробництва круп, вироблених в Україні в 2021-І пол. 2025, у вартісних показниках, млрд грн
4. Частки основних виробників на ринку круп в Україні, 2024 рік, в грошових показниках, %
5. Узагальнена структура операційних витрат компаній з виробництва круп, %
6. Помісячна кількість інтернет-запитів на ринку круп в Україні, вересень 2021- серпень 2025 р.
7. Сегментація споживання круп в Україні, у грошовому вираженні, %
8. Сегментація продажів круп за видом, у грошовому вираженні, %
9. Оцінка ринку круп в Україні за видами в 2024 році, в натуральних показниках, %
10. Ємність ринку круп в Україні в 2021-2024 рр. та прогноз показників на 2025-2028 рр. у натуральному вираженні, тис. тонн

Вас може зацікавити

Зв'язатися з нами