На сьогоднішній день на українському ринку зареєстровано близько 20 тисяч аптек. Ринок аптечних мереж високофрагментований, крім того, останнім часом в сегменті спостерігається виражена тенденція до консолідації. Головними операторами ринку аптек в Україні є національні компанії.
Ринок аптечних мереж після виходу з кризи почав поступове розширення, яке виражається в збільшення кількості точок продажів ліків. У 2013-2014 році спостерігалася абсолютно протилежна тенденція - кількість аптечних кіосків зменшилася через заборону функціонування даної категорії точок продажів. Крім цього, відчутний вплив на зростання сегмента надали політичні події - анексія Криму та військові дії на сході країни.
У 2015-2016 роках кількість аптек збільшилася в ряді регіонів України, до яких відносяться Дніпропетровська, Одеська, Вінницька, Львівська області, а також місто Київ.
Крім того, як було зазначено вище, на ринку відзначається тенденція до укрупнення роздрібних аптечних підприємств, яка торкнулася, в основному, великих гравців ринку. Частка таких компаній на українському ринку аптечних мереж в період з 2013 по 2016 роки зросла з 60,1% до 66,8%.
Протягом останніх декількох років відзначається зростання попиту на медпрепарати зарубіжних виробників в грошовому вираженні. У той же час, констатується і зростання рівня продажів продукції вітчизняних виробників (дана динаміка відображена на малюнку нижче). Подорожчання закордонних препаратів через стрибки валютного курсу дозволило внутрішнім виробникам зміцнити свої позиції на ринку.
У 2016 році середня вартість 1 упаковки лікарського препарату продовжувала поступово збільшуватися. У той же час, швидкість подорожчання була не такою великою, як роком раніше. Так, в 2016 році вартість 1 упаковки ліків, виробленої українською компанією, становила 23,4 грн, що на 18,5% більше, ніж у 2015 році (в цьому періоді зростання становило 40,5%). Вартість 1 упаковки препарату, виробленої іноземною компанією, в 5 разів перевищувала ціну вітчизняного аналога і становила 116 грн, що на 7,7% більше, ніж у 2015 році. Максимальне зростання цін на ліки припав на період з 2014 по 2015 роках. Подібний стрибок був викликаний падінням курсу гривні.
Структура роздрібних продажів «аптечного кошика» за останні кілька років не зазнала особливих змін. Так, 84-85% всього обсягу реалізації в грошовому вираженні припадає на ліки, 8% - на медичні вироби, 4% - на дієтичні добавки. У натуральному вираженні структура дещо відрізняється: ліки займають 66%, а питома вага медичних виробів зростає, що пояснюється більш низьким рівнем цін на медичні вироби, ніж на препарати.