Продукти – на 40%, техніка – на 20%. Чому в Україні злетіли ціни на товари – коментарі гендиректора Pro-Consulting Олександра Соколова. UBR
2605

Продукти – на 40%, техніка – на 20%. Чому в Україні злетіли ціни на товари – коментарі гендиректора Pro-Consulting Олександра Соколова. UBR

Більш ніж за місяць з початку військової агресії РФ проти України ціни очікувано поповзли вгору як на низку продуктів харчування, так і на споживчу електроніку. Попри зусилля українського уряду та регуляторів, ціни в Україні більш ніж за місяць з дня нападу РФ стрімко пішли вгору.

Які продукти харчування найбільше подорожчали

У березні 2022 року ціни на продукти харчування зросли в середньому на 20% порівняно з лютим цього року.

«Частково це стало результатом сезонності на деяких ринках, проте основним фактором зростання стали обмеження пропозиції через військові дії», - розповів UBR.ua генеральний директор Pro-Consulting Олександр Соколов.

Готовий аналіз ринку: Аналіз ринку ковбасних виробів в Україні (2021 рік)

За його спостереженнями, овочі так званого борщового набору зросли в ціні найпомітніше – більшість продуктів подорожчало принаймні на 40%.

Він зазначив, що значне зростання продемонстрували крупи – за винятком борошна, всі крупи споживчого кошика подорожчали на 20-40% через брак продукції на складах та зростання попиту як населення, так і волонтерів.

М'ясо та м'ясопродукти змінилися в ціні менш суттєво, ніж крупи, констатував гендиректор Pro-Consulting. Курятина подорожчала на 10-15%, ціни на свинину та яловичину були ще стабільнішими.

Готовий огляд ринку: Аналіз ринку круп в Україні (2021 рік)

Молоко та молочна продукція на тлі загального зростання цін у березні 2022 року подорожчала несуттєво – зростання склало приблизно 10%, повідомив Олександр Соколов.

Наскільки зросли ціни на електроніку

Через дії російських військових мережі «Фокстрот» вже завдано збитків на понад 1 млрд грн. «Згорів центральний склад у Гостомелі, пограбований агресором та знищено російськими снарядами вісім магазинів», – повідомив UBR.ua виконавчий директор мережі Фокстрот Олексій Зозуля.

Незважаючи на це, зазначив він, компанія «щодня відкриває до 100 наявних магазинів Фокстрот у регіонах, де не ведуться бойові дії», забезпечуючи українців (насамперед ЗСУ та волонтерів) соціально важливими товарами та підтримуючи вітчизняну економіку.

Готове дослідження: Опитування впізнаваності магазинів побутової техніки та електроніки у Києві (2021 рік)

«Навіть у «гарячих» точках наші магазини відкриваються на півгодини, щоб видати необхідну допомогу захисникам та волонтерам (павербанки, кнопкові телефони, смартфони, обігрівачі, дрібну/велику побутову техніку тощо), а сума такої допомоги «Фокстроту» наближається до 6 млн грн», – наголосив він.

За його словами, виробництво техніки в Україні є незначним і основна маса асортименту прив'язана до валюти.

«Дякую більшості постачальників техніки, які поки що не змінюють умови постачання, не піднімають закупівельні ціни», – зазначив Олексій Зозуля.

Готовий звіт з ринку: Аналіз продажів смарт-телевізорів в Україні (2021 рік)

Але там, підкреслив він, де умови вендорів вже змінені, ціна товарів збільшилася на 6-8% і цей відсоток менший за зростання офіційного курсу валюти. «Не виключаємо, що подібна тенденція може продовжитися», - припустив СЕО «Фокстрота».

Раніше співзасновник інтернет-магазину Rozetka Владислав Чечеткін у відповідь на претензії клієнтів щодо суттєвого зростання вартості деяких категорій товарів на майданчику заявив, що за підвищення цін відповідальні постачальники.

Каталог готових аналізів ринків України та світу – ми можемо актуалізувати будь-який звіт за вашим запитом

Джерело: UBR

дивитися наступну новину

Інші новини

Зв'язатися з нами