Телесеріали є сьогодні одним з найпопулярніших видів розважальних шоу. На кожному з великих телевізійних каналів щорічно показується 15-20 серіалів. Вони розповідають глядачам історії в різних жанрах і тривають різний час. Є серіали, які люди дивилися більшу частину життя, і їх герої сприймалися майже на рівні членів сім'ї. Наприклад, найдовший серіал «Дороговказне світло» виходив на американському телебаченні з червня 1952 року по вересень 2009 року Якщо хтось захоче подивитися всі його 15762 серій в режимі нон-стоп, то на це йому знадобиться 164 дні 4 години та 30 хвилин. Одним з перших серіалів, які прийшли на наше телебачення в 90-ті роки минулого століття, став тривалий телероман «Санта-Барбара», що налічує 2137 серій.
Можливо, вам буде цікаво прочитати про ринок доставки продуктів в Україні
З розвитком мережі інтернет ми отримали практично необмежений доступ до будь-яких серіалів, які виходять у світі. Через це сильно збільшилась конкуренція за увагу глядачів серед їх виробників. У ній виграють ті, хто придумає більш цікавий сюжет і вкладе більше грошей в зйомки. Так, культовий серіал останніх років «Гра престолів» коштував від шести мільйонів за епізод в перших сезонах до 15 мільйонів — в останньому. Ще один дорогий серіал — історія британської королівської сім'ї «Корона» обійшлася Netflix в 13 мільйонів доларів за серію.
Прочитайте аналітику ринку онлайн-освіти в Україні
Українські виробники серіалів обмежуються набагато скромнішими бюджетами, але попри це, наші серіали також можуть бути цікаві широкому загалу і приносити хороший прибуток. За прикладами далеко ходити не потрібно. Серіал «Слуга народу». Зйомки одного епізоду «Слуги ...» коштували трохи менше 90 тисяч доларів, але за популярністю він перевершив багато набагато дорожчих серіалів. Його викупив для показу Netflix, він демонструвався на телебаченні Естонії та Казахстану, їм зацікавивсь американський канал FOX Studios. На YouTube «Слугу народу» подивилися мільйони глядачів.
Також вам буде цікаво дізнатися про наслідки COVID-19 для ключових галузей економіки України
Одночасно, представники українських медіа-груп часто скаржаться на те, що їх контент не приносить прибутку, навіть не дивлячись на заборону показу на українському телебаченні російських серіалів. Скажімо, якщо година зйомок коштує $60 тис., то на показі цієї години в Україні, навіть в прайм-тайм, можна заробити не більше $5 тис. Вихід тут може бути тільки один — розширювати аудиторію за рахунок експорту, а це під силу тільки самим цікавим проектам.
Просто цікаво прочитати про результати аналізу ринку квітів в Україні