Подорожчання сировини і логістичних витрат можуть підштовхнути ціни в фешн-рітейлі до зростання. Однак стримати їх може низький попит і контрабанда з Китаю.
Серед факторів, які можуть призвести до цього, експерти називають зростаючі витрати на транспортування іноземної продукції в Україну. Крім того, у рітейлу і внутрішніх гравців ростуть витрати на оплату праці.
Також ціновий вплив здатні надати сезонний попит і збільшення вартості сировини - матеріалів, вироблених з нафтопродуктів і бавовняного волокна.
Можливо, вам буде цікаво дізнатися більше про аналіз попиту як частину дослідження ринку.
Сировинний аспект, за оцінками частини співрозмовників UBR.ua, як не грав, так і не буде грати чільну роль в ціноутворенні одягу і взуття для кінцевих покупців.
Вирішальним фактором, вважають вони, тут давно виступає баланс попиту і пропозиції, а також тиск «сірого» імпорту, що потрапляє в Україну поштою, і рік від року продовжує витісняти вітчизняних виробників.
Підошви вітчизняні, а сировина - імпортна
Збіг ряду факторів дає підстави говорити про швидке подорожчання одягу і взуття в Україні.
Так як основу цієї продукції на полицях вітчизняних магазинів становить імпорт, насамперед зумовлять зростання цін витрати на логістику, відзначає гендиректор компанії Pro-Consulting Олександр Соколов.
Втім, він додав, що логістичні витрати - найбільш непередбачуваний фактор, «оскільки цілком імовірно повторне посилення перетинів або повне закриття кордонів, що істотно ускладнить транспортування товарів, а значить, відіб'ється на їхній ціні».
Можливо вам буде корисний матеріал про аналіз зовнішньої торгівлі як складову маркетингового аналізу - прочитайте.
«Також на зростання цін на товари легкої промисловості буде впливати і подорожчання цін на сировину: наприклад, це торкнеться виробництва взуттєвих підошов, які по більшій мірі виробляються на українських підприємствах, але з імпортної сировини», - розповідає Соколов.
Доступне до покупки готове дослідження ринку одягу в Україні 2018-1кв. 2020 рр. - ознайомтеся зі структурою звіту. Ми можемо досліджувати даний ринок по розширеними тимчасовими, географічними і товарними межами.
Підштовхнути ціни товарів вітчизняного виробництва вгору може і зростання витрат підприємств легкої промисловості на оплату праці.
Ознайомтеся з більш раннім аналітичним матеріалом про прогнози розвитку ринку одягу в Україні.
Розмір мінімальної зарплати в 2022 році: озвучені суми
Соколов пояснює, що зарплата становить менше 5% в собівартості одягу сегменту мас-маркет. Однак, грунтуючись на даних Української асоціації підприємств легкої промисловості («Укрлегпром»), гендиректор Pro-Consulting все ж зазначив, що приріст середньої зарплати в сфері з січня по жовтень минулого року склав 6,9%. У 2020 році показник коливався від 4 843 грн (в період жорсткого локдауна в квітні) та до 7 983 грн в жовтні.
«Наклавши це на зростання цін на сировину, а також на сезонне зростання попиту на легкий одяг і взуття, до початку літа можемо очікувати зростання цін на рівні близько 10-15%», - прогнозує Олександр Соколов.
Прочитайте аналітичний огляд ринку одягу в Україні
Джерело: UBR.ua