Дата підготовки: | Квітень 2024 року |
Кількість сторінок: | 45, Arial, 1 інтервал, 10 кегль |
Графіків і діаграм: | 20 |
Таблиць: | 10 |
Спосіб оплати: | передоплата |
Спосіб отримання: | електронною поштою або кур'єром в електронному або в друкованому вигляді |
Мова звіту: | українська, російська, англійська |
Компанією Pro-Consulting виконано огляд ринку одягу та взуття в Україні, 2018-2023 рр. Проведено аналіз світових та українських тенденцій розвитку ринку, надано оцінку змінам, що відбулися в галузі за останні 6 років.
В Україні через зростання купівельної спроможності після кризи 2014-2015 років населення більше витрачає гроші на одяг, взуття та інші продукти не першої необхідності. Це й стало поштовхом для розвитку ринку легкої промисловості, зокрема й залучило світові бренди до виходу на український ринок.
У 2019-20 рр. понад 50 % українського ринку одягу та взуття — загальною вартістю в 60 млрд грн — належало світовим торговим операторам. Значний внесок на розвиток ринку надала пандемія 2020 року, насамперед карантин вплинув на заробіток людей, частина втратила роботу, частина втратила прибутки на термін обмежувальних заходів, що скоротило кількість населення, яке могло витрачати гроші на покупки одягу та взуття. Однак деякі напрямки легкої промисловості, навпаки, змогли привернути увагу покупців під час карантину:
- ринок домашнього одягу та взуття, зручний і практичний одяг та взуття для будинку став більш затребуваним.
- ринок спортивного одягу та взуття, ця категорія товарів зросла разом із інтересом до спорту, який на сьогоднішній день є тенденцією як у всьому світі, так і в Україні.
З початком повномасштабного вторгнення частка імпортованої продукції знизилась на 60 %. Бренд H&M та магазини групи Inditex, в яку входят Zara, Bershka, Stradivarius, Pull&Bear, Massimo Dutti та Oysho закрились одразу після початку бойових дій, та не відновили свою роботу станом на січень 2023 р. Дефіцит імпортного одягу створює сприятливі умови для розвитку українських виробників але гравці ринку відзначають зниження попиту через міграцію українців, падіння доходів та зміну пріоритетів.
У 2023 році ситуація із імпортним одягом покращилася. На ринок повернулися такі бренди, як H&M та New Yorker, а також планується відкриття магазинів групи Inditex в 2024 році.Це сприяє підвищенню конкуренції з українськими брендами, і, як наслідок, вітчизняні виробники знаходять нові рішення та цікаві ідеї для приваблення нових покупців. На разі спостерігається тренд на одяг з елементами українського орнаменту, як на вишиванках, та нижню білизну. Зростає попит на онлайн шопінг, український покупець починає ставитися більш довірливо до інтернет магазинів. Окрім доставки додому покупок з можливістю примірки, існують точки видачі замовлень в інтернеті, як Rozetka, де є місця для примірки.
Фактори, які впливають на попит на одяг та взуття:
1. Економічна криза та падіння купівельної спроможності населення, які пов’язані з війною.
2. Міграція населення
3. Високі мита на ввезення імпортного одягу.
4. Високі орендні ставки
Тенденції 2022 р. Порівняно з довоєнним 2021 р., більшість тенденцій докорінно змінилися. В цілому можна відмітити зростання імпорту трикотажного одягу, зокрема спортивного, по групі спортивного одягу був найбільший приріст поставок. Ріст продажів цієї групи товарів пояснюється тим, що українці почали шукати більш практичний та зручніший одяг, ніж раніше.
У 2023 році мода зберегла певні тенденції 2021 та 2022 років. Зокрема яскравий одяг червоного та жовтого кольору залишився одним із трендів осені 2023 року. Також це були в’язані речі, м’які матеріали такі як кашемір, трикотаж, вовна, вироби зі шкіри. Декілька осінніх сезонів пікову популярність мали тренчі. Основним критерієм вибору взуття залишилася його зручність. Як наслідок в тренді були різні моделі кросівок та балеток.
Також помітно зросли обсяги імпорту чоловічого одягу. Це пояснюється зміною демографічного стану в країні: міграцією за кордон переважно жінок з дітьми. В свою чергу, трикотажний чоловічий одяг та білизну закуповували, в тому числі, для потреб військових та ТРО. Загалом, у 2022 році 5 категорій одягу зайняло 64%, це костюми спортивні, костюми та комплекти чоловічі, верхній одяг чоловічий, светри, джемпери та подібні вироби трикотажні, білизна чоловіча. Можна побачити, що попит перемістився в групи товарів без гендерної прив’язки та значно збільшився в групі товарів, які марковані, як товари для чоловіків.
У 2023 році частка обсягу жіночого одягу зросла на 17%, чоловічого – зменшилася на 12%. Частка дитячого одягу зросла на 2%, а спортивного одягу зменшилася на 22%. Аксесуари та інший одяг зросли в обсязі імпорту на 15%. В цілому спостерігається поступове наближення до часток імпорту в 2021 році. Найбільша група імпортованого одягу обсягом 27,1% - костюми, піджаки, комплекти, жакети, сукні, спідниці, спідниці-штани, штани, тощо.
Наразі в Україні є ніша не задоволеного попиту на одяг сегменту «швидкої моди». Не зважаючи на спадання економічної нестабільності, зростає попит на одяг в низькому ціновому сегменті та той, що був використаний. Зросли як поставки, так і попит на спортивний та аутдор одяг та взуття. Також окремою тенденцією, яка продовжує розвиток, є онлайн-торгівля. На довгостроковому відрізку, вірогідно, розвиток в цій галузі буде технологічним, можливо з залученням штучного інтелекту та/або доповненої реальності.
1. Загальна характеристика ринку одягу та взуття в Україні у 2018-2023 роках.
1.1. Аналіз тенденцій розвитку ринку в Україні (основні тенденції, особливості ринку, проблеми та фактори впливу на ринок)
1.2. Плани відомих світових брендів одягу з виходу на ринок України (на підставі даних із відкритих джерел)
1.3. Основні показники ринку
Ємність ринку одягу та взуття
2. Аналіз імпорту одягу та взуття в Україну у 2018-2023 роках.
2.1. Динаміка обсягів імпорту в розрізі досліджуваних товарних груп з УКТЗЕД; виділення груп товарів, які демонструють найбільший приріст обсягів імпорту у грошовому вираженні
2.2. Основні імпортовані бренди одягу та взуття в Україну: ТОП 10 брендів у структурі всього обсягу імпорту досліджуваних товарів (перелік та їх частки) у 2023 р., порівняння часток цих же брендів у 2022 та 2023 р.
2.3 Сегментація імпорту досліджуваного одягу та взуття (частки обсягів імпорту досліджуваних груп товару у грошовому вираженні у загальній структурі імпорту) в Україні у 2018-2023 роках
3. Основні оператори ринку, передові fashion-рітейлери України за площею (локальні та закордонні бренди) у 2023 р. та їх коротка характеристика
4. Уподобання споживачів щодо брендів одягу та взуття
4.1. Аналіз зміни рейтингу брендів одягу та взуття в Україні у 2018-2023 роках. (на підставі даних із відкритих джерел) у розрізі:
- магазин жіночого одягу та взуття
- магазини чоловічого одягу та взуття
- магазин молодіжного одягу та взуття
- магазин спортивного одягу та взуття
4.2. Попит на тип одягу (штани, футболки, сорочки, джинси та ін.) та приналежність одягу до статі в Україні (оцінка на підставі запитів в інтернеті через Google AdWords )
5. Висновки та рекомендації щодо сегмента одягу та взуття, що найбільш розвивається:
- за виглядом одягу (для чоловіків, жінок, дітей)
- за типом одягу (штани, футболки, сорочки, джинси тощо).
- за взуттям
- за спортивним одягом і взуттям
1.Динаміка обсягів продажу одягу у розрізі товарних груп, у грошовому вираженні у 2018-2023 рр., млн. дол.
2.Структура продажу одягу в розрізі статі, у грошовому вираженні у 2018-2023 рр., млн. дол.
3.Обсяги продажів взуття у грошовому вираженні у 2018-2023 рр., млн. дол.
4.Динаміка обсягів імпорту в розрізі досліджуваних товарних груп у грошовому вираженні у 2018-2023 рр., млн. дол.
5.Динаміка обсягів імпорту в розрізі досліджуваних товарних груп у грошовому вираженні у 2018-2023 рр., млн. дол.
6.Частки ТОП-10 імпортованих брендів одягу у структурі всього обсягу імпорту досліджуваних товарних груп у грошовому вираженні, у 2021 - 2023 рр., млн. дол. США, %
7.Частки обсягів імпорту досліджуваних груп одягу у грошовому вираженні у загальній структурі імпорту у 2018 – 2023 рр., %
8.Частки обсягів імпорту досліджуваних груп взуття у грошах у загальній структурі імпорту у 2018 – 2023 рр., %
9.Основні оператори ринку – ТОП-8 fashion-рітейлерів України за площею (закордонні бренди) станом на 2023 р.
10.Популярні бренди міжнародних рітейлерів, які представлені в Україні, виключно за франшизою
1.Динаміка рівня середньої заробітної плати українців у 2015 – 2023 рр., грн.
2. Динаміка індексу інвестиційної привабливості в Україні у 2018 – 2023 рр.
3.Динаміка обсягів продажу одягу у грошовому вираженні
у 2018-2023 рр., млн. дол.
4.Динаміка обсягів продажу взуття у грошовому вираженні
у 2018-2023 рр., млн. дол.
5. Динаміка доходу онлайн-рітейлерів одягу та взуття
у порівнянні різниці 2021/2023 рр. в USD, %
6.Основні канали збуту одягу
7.Основні канали збуту взуття в Україні
8.Частки досліджуваних груп одягу за обсягами імпорту в грошах у 2023 р., %
9.Рейтинг брендів жіночого одягу та взуття за опитуваннями споживачів
у 2018-2023 рр., балів
10.Динаміка рейтингу брендів жіночого одягу та взуття у 2018-2023 рр., за опитуваннями споживачів, балів
11.Рейтинг брендів чоловічого одягу та взуття за опитуваннями споживачів у 2018-2023 рр., балів
12.Динаміка рейтингу основних брендів чоловічого одягу та взуття у 2018-2023 рр., за опитуваннями споживачів, балів
13.Рейтинг брендів молодіжного одягу та взуття за опитуваннями споживачів у 2018-2023 рр., балів
14.Динаміка рейтингу брендів молодіжного одягу та взуття в 2018 - 2023 рр., за опитуваннями споживачів, балів.
15.Рейтинг брендів спортивного одягу та взуття за опитуваннями споживачів у 2018-2023 рр., балів
16.Динаміка рейтингу основних брендів спортивного одягу та взуття у 2018 - 2023 рр., за опитуваннями споживачів, балів
17.Попит на одяг у розрізі приналежності до статі в Україні у 2021 - 2023 рр. (за середньою популярністю запитів на місяць)
18.Темп падіння середньомісячної кількості запитів, порівняння 2022 та 2023 роки, %
19.Лідери запитів на основі базового запиту «купити одяг» у 2023 р.
20.Попит на одяг у розрізі його типу та приналежності до статі в Україні у 2023 році (за середньою кількістю запитів на місяць)