Дата підготовки: | Квітень 2020 року |
Кількість сторінок: | 66, Arial, 1 інтервал, 10 кегль |
Графіків і діаграм: | 21 |
Таблиць: | 25 |
Спосіб оплати: | передоплата |
Спосіб отримання: | електронною поштою або кур'єром в електронному або в друкованому вигляді |
Мова звіту: | українська, російська, англійська |
Аналітики Pro-Consulting провели дослідження ринку франчайзингових послуг в Україні, в ході якого було проаналізовано основні тенденції на ринку, розраховано обсяг ринку, визначено основних операторів, що реалізують франчайзингові послуги (консалтингові послуги в сфері франчайзингу), і охарактеризована їх діяльність. Був проведений детальний аналіз розвитку ринку франчайзингу в Україні з оцінкою кількості франчайзингових точок і структури ринку в розрізі походження франшизи, сфери економіки та інших характеристик. Також було оцінено інвестиційну привабливість галузі і побудовано прогнози розвитку сегменту.
На даний момент, франчайзинг є однією з найперспективніших моделей розвитку бізнесу, яка динамічно розвивається як в світі, так і на території України. Найбільшу популярність і поширення франчайзинг набув в США, де 80% бізнесу працює за системою франчайзингу.
У світі близько 50% всіх франчайзингових мереж працюють у сфері громадського харчування і торгівлі (заклади фаст-фуд, ресторани, магазини промислових та продовольчих товарів).
Якщо в усьому світі франчайзинг вже давно став невід'ємним атрибутом економіки, то в Україні ця бізнес-технологія тільки починає знаходити своїх прихильників. Активно розвивається внутрішній франчайзинг, який представляє собою досить специфічний сплав зарубіжних франчайзингових технологій і вітчизняних підходів до ведення бізнесу і менталітету в загальному.
Більшість зарубіжних компаній все ще вважають за краще забезпечувати присутність на українському ринку власними силами, вкладаючи значні кошти в нове будівництво і купуючи функціонуючі об'єкти (як правило, торгової нерухомості), або виступаючи орендарем відповідних приміщень. Однак в останні роки міжнародні компанії починають проявляти значний інтерес до співпраці з українськими партнерами на основі франчайзингу, при якому велика частина капітальних витрат здійснюється місцевою стороною. Вітчизняні бізнесмени зі свого боку також приходять до усвідомлення всіх переваг використання відомої торгової марки і відпрацьованої технології ведення бізнесу міжнародних компаній.
З кожним роком все більше підприємців звертають свою увагу на франчайзингові проекти і вибирають франчайзинг як інструмент для початку/масштабування свого бізнесу.
Кількість власних та франчайзингових об'єктів в Україні в розрізі галузей демонструє такі тенденції:
• Істотно збільшилася кількість франшиз серед послуг та рітейлу;
• Активно розвиваються послуги в сферах освіти, спорту і логістики;
• Рітейл продуктовий значно виріс за рахунок формату «магазин біля дому», непродуктовий ритейл розвивається стабільно спокійно;
• Франчайзинг в сфері громадського харчування вперше за останні роки продемонстрував спад в 2018 році на 16% (913 закритих об'єктів - франчайзингових точок), в 2019 році ситуація дещо стабілізувалася.
Вітчизняні франшизи користуються попитом на ринку України в першу чергу в зв'язку з тим, що їх ціна - доступніша, а налагодження робочих процесів - порівняно простіше.
Однак, франшизи, що впроваджують на український ринок іноземні компанії, залишаються досить популярними. Причиною цього є висока пізнаваність торгової марки, відомий бренд, ефективна маркетингова політика тощо.
Цікавим є той факт, що в той час, коли традиційний бізнес і економіка європейських країн в цілому відчувають стагнації, бізнес на основі франчайзингу зростає на 10% щорічно.
Розвиток ринку франчайзингових послуг в Україні відбувається завдяки зростанню інтересу представників бізнесу до розвитку за системою франчайзингу. Активний розвиток даної моделі в світі також сприяє зростанню попиту на ринку. Однак, потрібно відзначити той факт, що українські підприємці часто виявляються не готові до того, щоб ефективно розвиватися по франшизі. У зв'язку з цим, кількість франчайзингових пропозицій на ринку постійно змінюється. Слабкі гравці йдуть з ринку, а нові займають їх місце.
Основні проблеми ринку, які стримують розвиток франчайзингу в Україні:
• недосконалість законодавчої бази,
• відсутність у вітчизняних підприємців досвіду роботи в рамках франчайзингу,
• несумлінне ставлення до виконання договірних зобов'язань і до чужої інтелектуальної власності,
• низький рівень розвитку банківського кредитування і т.д.
Незважаючи на це, щорічно, ринок франчайзингу продовжує рости стрімкими темпами.
Кількість компаній, які йдуть від франчайзингу, повністю заміщається новими компаніями, які стають повноцінними активними гравцями цього ринку.
1. Загальна характеристика ринку франчайзингу в Україні
1.1. Аналіз тенденцій розвитку ринку франчайзингу в Україні в 2015-2019 рр. (Специфіка і проблеми ринку, фактори впливу на ринок)
1.2. Загальні показники ринку франчайзингу в Україны, динаміка обсягу ринку франчайзингу в 2016-2019 рр. в Україні: кількість існуючих франшиз на ринку; кількість компаній-франчайзерів; оцінка кількості франчайзингових точок в Україні.
1.3. Сегментація ринку (за походженням франшизи: іноземна/вітчизняна компанія; за сферами) - оцінка; тільки частки
1.4. Динаміка і тенденції зміни попиту на покупку франшизи в Україні в 2015-2019 рр., Видача ТОП-операторів - на підставі оцінки аналізу сайтів-каталогів франшиз, числа пошукових запитів в мережі інтернет.
2. Загальна характеристика ринку франчайзингових послуг в Україні
2.1. Аналіз тенденцій розвитку франчайзингових послуг в Україні в 2015-2019 рр. (специфіка і проблеми ринку, фактори впливу на ринок).
2.2. Загальні показники ринку України, динаміка обсягу надання франчайзингових послуг в 2015-2019 рр. в Україні - оцінка на підставі кількості виконаних проектів, фінансових результатів діяльності операторів
3. Державне регулювання галузі
3.1. Основні закони, що регулюють галузь (перелік, коротке резюме і особливості законів). Податки і збори на ринку з точки зору оператора. Особливості державного регулювання договірних відносин по типу франчайзинг
4. Основні оператори ринку - компанії, які надають послуги зі створення і продажу франшиз (вітчизняні оператори, підбір ТОП компаній в СНД з головним офісом не в Україні, які мають свою франшизу на ринку України):
4.1. Перелік, контакти і опис основних операторів ринку. Сегментація і структурування основних операторів по: присутності в регіонах України та інших країнах; спеціалізації.
4.2. Конкурентний аналіз операторів ринку. Формування багатофакторної аналітичної моделі з оцінкою параметрів роботи компаній з подальшим розрахунком загальної оцінки:
- Перелік послуг в асортименті;
- Наявність і основні показники франшизи (роялті, паушальний внесок, загальна сума інвестицій, пропозицію (підтримка) потенційного партнера - франчайзі, вимоги до потенційного партнера)
- Активність в мережі інтернет і соціальних мережах;
- Ціновий сегмент послуг;
- Наявність маркетингових активностей (акції і т.п.);
- Кількість точок в мережі (власні офіси та франчайзингові точки);
- Кількість реалізованих проектів. Відомі кейси;
- Механізми утримання партнера;
- Цікаві УТП конкурентів - виділення цікавих кейсів, нетипові кейси
4.3. SWOT-аналіз ТОП-3 компаній за даними розрахунків п. 4.2.
4.4. Частки ринку основних операторів - оцінка на підставі фінансових показників компаній за 2015-2018 рр., Багатофакторної оцінки діяльності операторів
4.5. Ступінь конкуренції і ризики
5. Канали просування на ринку
5.1. Перелік, опис, переваги і недоліки сайтів компаній, аналіз основних майданчиків для продажу франшизи в Україні та СНД
5.2. Аналіз пошукових запитів з боку потенційних клієнтів по темі створення франшизи
6. Брендинг і реклама
6.1. Аналіз реклами основних операторів ринку; виділення цікавих кейсів
6.2. Канали реклами, які використовують основні оператори, їх опис та сегментація - на підставі даних з відкритих джерел і Google Analytics
6.3. Аналіз інтернет-аудиторії покупців послуг в сфері створення і продажу франшизи: середньомісячна кількість запитів; видача ТОП-операторів за запитом - на підставі Google Analytics
7. Висновки. Прогнозні показники розвитку ринку в 2020-2022 рр.
7.1. Висновки і прогнозні тенденції розвитку ринку
7.2. Побудова гіпотез розвитку ринку в 2020-2022 рр. Потенціал ринку. Фактори, що впливають на розвиток ринку і формування потенціалу
7.3. Рекомендації щодо виходу і подальшого розвитку на ринку
8. Інвестиційна привабливість галузі
8.1. SWOT-аналіз ринкового спрямування
8.2. Існуючі ризики і бар'єри виходу на ринок. Побудова карти ризиків на ринку
1. Середня заробітна плата штатних працівників в Києві і фактори, що впливають на купівельну спроможність в 2015 - 2019 роки.
2. Основні характеристики і показники розвитку ринку франчайзингу в країнах-лідерах з розвитку моделі франчайзингу
3. ТОП-10 світових франшиз, що представлені в Україні в розрізі країни походження, галузі розвитку та кількістю точок в мережі
4. Результати співпраці франчайзера зі спеціалізованим консультантом
5. Оператори ринку франчайзингових послуг в Україні
6. Послуги, які надають основні оператори ринку франчайзингових послуг в Україні
7. ФОМАТ / «Пакети» послуг щодо розробки франшизи від компанії Greens Idea
8. ФОМАТ / «Пакети» послуг щодо просування франшизи від компанії Greens Idea
9. Конкурентний аналіз основних операторів ринку франчайзингових послуг в Україні
10. SWOT-таблиця Franchise Group
11. SWOT-таблиця FRANCH.BIZ
12. SWOT-таблиця GREENSIDEA
13. Оцінка операторів за основними критеріями діяльності операторів ринку франчайзингових послуг в Україні, балів
14. Багатофакторна оцінка діяльності основних операторів ринку франчайзингових послуг в Україні, балів
15. Розподіл часток досліджуваних операторів ринку франчайзингових послуг в Україні на підставі багатофакторної оцінки,%
16. Основні показники ТОП-5 каталогів франшиз в Україні та СНД
17. Тенденції щодо видачі ТОП-операторів
18. Середньомісячна кількість запитів з видачею ТОП-3 операторів ринку франчайзингових послуг в Україні в 2016 - 2019 роки., Середньомісячна кількість запитів
19. Аналіз реклами основних операторів ринку франчайзингових послуг в Україні
20. Сегментація операторів за критерієм використання ними соціальних мереж
21. Кількість інтернет-запитів в 2015-2019 рр. за категоріями «купити», «продати», створити »франшизу
22. Структура запитів по регіонах за запитом «продаж франшиз» в Україні,%
23. SWOT-таблиця ринку франчайзингових послуг в Україні
24. Сегментація ринкових ризиків
25. Карта ризиків для ринку франчайзингових послуг в Україні
1. Сегментація ринку франчайзингу в розрізі сегментів поширення,%
2. Обсяг і динаміка роздрібного товарообігу в Україні у 2015-2019 рр., в грошовому вираженні, млрд. грн
3. Регіональне розподілення обсягу споживання в Україні в 2019 рр.,%
4. Середня заробітна плата штатних працівників в Києві в доларовому еквіваленті в 2015 - 2019 роки., дол / міс.
5. Середня заробітна плата штатних працівників по регіонах України в грудні 2019 р грн
6. Динаміка кількості франчайзингових точок (власних і партнерських) в Україні в 2015-2019 рр., одиниць
7. Сегментація франчайзингових точок (власних і партнерських) в Україні в 2015-2019 рр.,%
8. Кількість активних франчайзерів (брендів) в Україні в 2010-2019 рр., одиниць
9. Структура власних і франчайзингових об'єктів в Україні в розрізі галузей в 2015-2019 рр., одиниць
10. Сегментація ринку франчайзингу в Україні за походженням франшизи (бренду) в 2015-2019 рр.,%
11. Структура інтернет-запитів щодо купівлі-продажу франшизи в Україні в 2015-2019 рр., запитів,%
12. Структура інтренет-запитів по регіонах на предмет «покупки франшизи» в Україні в 2015-2019 рр., запитів,%
13. Динаміка і кількість запитів по «каталог франшиз» і «список франшиз» пов'язаних з покупкою франшизи в 2015-2019 рр, середньомісячних запитів
14. Динаміка обсягу надання консалтингових послуг в сфері франчайзингу в Україні в 2015-2019 рр., В грошовому вираженні, млн. грн
15. Формати / «Пакети» послуг щодо розробки франшизи від компанії FRANCH.BIZ (ТОВ «Франч»)
16. Формати / «Пакети» послуг щодо просування франшизи від компанії FRANCH.BIZ (ТОВ «Франч»)
17. Частки операторів ринку франчайзингових послуг в Україні на підставі фінансових показників діяльності компаній в 2015-2018 рр., в грошовому вираженні,%
18. Розподіл часток досліджуваних операторів ринку франчайзингових послуг в Україні на підставі багатофакторної оцінки,%
19. Найбільш ефективні канали просування франчайзингових послуг в Україні
20. Середньомісячна динаміка кількості запитів по темі «каталог франшиз» в разі продажу франшизи в 2015-2019 рр.
21. Прогноз ємності ринку франчайзингових послуг в Україні в 2020-2022 рр., млн. грн