Дата підготовки: | Жовтень 2019 року |
Кількість сторінок: | 37, Arial, 1 інтервал, 10 кегль |
Графіків і діаграм: | 12 |
Таблиць: | 10 |
Спосіб оплати: | передоплата |
Спосіб отримання: | електронною поштою або кур'єром в електронному або в друкованому вигляді |
Мова звіту: | українська |
Аналітиками Pro-Consulting був проведений аналіз ринку елітних готелів Одеси. В рамках дослідження проаналізовано ємність ринку елітних готелів в Одесі. Проведено аналіз і оцінку обсягів надання послуг елітними готелями Одеси; визначені основні елітні готелі міста Одеса. Проаналізовано особливості роботи та надання послуг основними операторами ринку класу еліт. Визначено можливі тенденції подальшого розвитку ринку елітних готелів Одеси.
Одеська область займає 3 місце в Україні за кількістю готелів, поступаючись лише Києву та Львівській області.
В Одесі функціонує ряд елітних, п'ятизіркових готелів, які розташовуються в різних частинах міста. До них належать будівлі, що є пам'ятником архітектури, — готелі в елітних районах міста, поблизу Французького бульвару або ж в п'яти хвилинах від Потьомкінських сходів та вулиці Дерибасівській.
Нині в Аркадії збільшується кількість високоповерхових готелів та ЖК, та з’являються нові торгові та торгово-розважальні центри. Зокрема, в 2019 році дві компанії - з Ізраїлю і України - планують побудувати на Гагарінському плато ще два хмарочоси. Подальша забудова продовжиться і район буде й надалі активно розвиватися та розбудовуватися.
Однак, вже зараз агресивна забудова Аркадії і прилеглих до неї кварталів Фонтана привела до транспортної та екологічної катастрофи. Постійні пробки і порушення циркуляції повітря через безліч високоповерхівок привели до того, що район перестає бути комфортним місцем для життя і відпочинку.
Основними тенденціями готельної галузі Одеси у 2017-2019 роках є:
1. Зменшення кількості готелів у аналізований період. Причинами цього стала економічна криза, яка, з одного боку, підвищила фінансове навантаження на готелі, а з іншого – зменшила купівельну спроможність населення України.
2. Розвиток альтернативних засобів розміщення – хостелів, міні-готелів, а також короткострокової оренди апартаментів у приватних будинках.
3. Збільшення кількості клієнтів. За офіційними даними, кількість осіб, обслугованих готелями Одеській області у 2015-2018 роках збільшилась вдвічі.
4. Рівень цін на готельні послуги також збільшився. Це було обумовлено збільшенням витрат самих готелів через підвищення загального рівня цін, комунальних платежів та інших статей витрат.
Проблеми ринку елітних готелів Одеси:
Нерозвиненість програм підтримки малого та середнього підприємництва
Орієнтація попиту більшості туристів на більш дешеві засоби розміщення
Нерегламентована («тіньова») частка на ринку – винаймання туристами приміщень у приватних будинках, не зареєстрованих як засоби розміщення
Невідповідність вимогам та критеріям категорії «еліт» більшості операторів ринку, що формує негативне враження серед відвідувачів
Вплив сезонності на ринок
Отже, туристична галузь чинить значний економічний вплив на розвиток Одеси та Одеської області. Вона сприяє створенню робочих місць, розвитку місцевої інфраструктури, формуванню доходів місцевих бюджетів. Ринок готелів Одеси в першу чергу відчуває зміни тенденцій туризму, розвиток ринку елітних готелів Одеси у найближчій перспективі буде залежати від загальної економічної ситуації в крані, і за сприятливого сценарію, ринок й надалі розвиватиметься. Крім того, в Одесі і області недостатня кількість готелів VIP-класу, а платоспроможний попит на послуги готелів і пов'язані з ними, завдяки припливу туристів з-за кордону зростає.
1. Аналіз тенденцій розвитку ринку готельної нерухомості в Одесі (фактори впливу на ринок, причини і наслідки, пов'язані з розвитком готелів, в тому числі елітних, в регіоні), додатково - тенденції розвитку та забудови Аркадії.
2. Розрахунок ємності ринку елітної готельної нерухомості в Одесі (аналіз пропозиції і середньої заповнюваності з урахуванням сезонності туристичних потоків)
3. Сегментація ринку. Виділення частки елітних готелів, 4-5 зіркових готелів і елітних апартаментів (по номерному фонду, виручці з урахуванням цін)
4. Основні оператори ринку (25 операторів). Конкурентний аналіз об'єктів готельної нерухомості за параметрами
5. Частки основних гравців (за наявністю юрособи та фінансову звітність). Для інших - побудова багатофакторної моделі на підставі факторів з пункту 4 і їх ваги.
6. Споживання на ринку. Особливості попиту на елітні готелі (частка людей з високим доходом, аналіз частоти перебування в Одесі людей з високим доходом - кабінетним способом)
7. Аналіз просування послуг розміщення в сегменті
- Використання соцмереж і сайтів
- Публікації в профільних виданнях (Лакшері, Лайфстайл та інші)
- Інші канали, що застосовуються операторами в сегменті.
8. Висновки і рекомендації.
8.1. Висновки і прогнозні показники розвитку сегмента елітних готелів і апартаментів в Одесі
8.2. Гіпотези розвитку і прогнозні показники розвитку ринку (на підставі аналізу тенденцій в розміщенні гостей відповідного цінового сегмента по Україні, факторів впливу в Одесі (масова забудова, переважання пропозиції над попитом) і глобальні зміни трендів у відпочинку, проведення весіль і т.д., аналіз планів щодо будівництва схожих комплексів в Одесі і найближчих регіонах.
8.3. Рекомендації з розвитку на ринку (з точки зору позиціонування в порівнянні з конкурентами, глобальних трендів галузі та інших факторів)
1. Розподіл ринку елітних готелів за номерним фондом в Одесі
2. Найменування та основні характеристики операторів ринку категорії «еліт» в Одесі
3. Найменування та особливості пропозиції операторів ринку категорії «еліт» в Одесі для відвідувачів
4. Особливості пропозиції та послуг, що надають оператори ринку категорії «еліт» в Одесі для відвідувачів
5. Структурування основних конкурентів у розрізі послуг
6. Фінансові результати підприємств на підставі даних 2018 року видом діяльності 55.10: «Діяльність готелів і подібних засобів тимчасового розміщування», млн. грн.
7. Частки ринку елітних готелів Одеси відповідно до вподобань споживачів сервісу Booking.com
8. Вподобання типових споживачів елітних готельних послуг в Одесі
9. Споживачі готельних послуг у Одесі в низький сезон
10. Можливі способи підвищення привабливості готелю
1. Регіональний розподіл готелів в Україні за кількістю у 2018 р.
2. Кількість туристів, обслугованих готелями Одеської області у 2015-2018 рр., тис. осіб
3. Середня заповнюваність елітних готелів Одеси в 2017-2019 рр., %
4. Кількість готелів по категоріям в Одесі,%
5. Пропозиція номерного фонду по категоріям готелів в Одесі,%
6. Частки готелів за кількістю номерів, %
7. Сегментація ринку елітних готелів за виручкою з врахуванням ціни, %
8. Сегментація ринку елітних готелів ціною проживання – тис. грн./ніч, %
9. Частки ринку елітних готелів Одеси (юридичні особи)
10. Прогноз кількості туристів, обслугованих готелями Одеської області у 2019-2020 рр., тис. осіб
11. Прогноз ємності ринку елітних готелів в Одесі на підставі багатофакторної моделі, в натуральному вираженні, одиниць
12. Напрямки підвищення привабливості готелю