Дата підготовки: | Серпень 2024 року |
Кількість сторінок: | 47, Arial, 1 інтервал, 10 кегль |
Графіків і діаграм: | 18 |
Таблиць: | 28 |
Спосіб оплати: | передоплата |
Спосіб отримання: | електронною поштою або кур'єром в електронному або в друкованому вигляді |
Мова звіту: | українська, російська, англійська |
Ринок паперової упаковки для харчових продуктів представлений первинним та вторинним (транспортним) пакуванням, в основному вітчизняного виробництва. Проте ринок є частково залежним від імпорту основного виду сировини (частка імпортованої макулатури склала понад 32 % у 2023 р.)
Сучасні тренди мінімалізму та екологічності впливають на ринок упаковки для харчових продуктів. Компанії відмовляються від персоналізованих принтів, обмежуючись фірмовими штампами або наклейками з логотипом і ввічливим «Дякуємо за покупку». Проста, але естетична упаковка, яка також є функціональною, підкреслює якість і цінність продукту, не створюючи зайвих відходів. На зміну барвистим декораціям, які раніше були невід’ємною частиною маркетингу, приходить використання простих QR-кодів на упаковках. Завдяки їм споживачі мають легкий доступ до додаткової інформації про продукт, історію бренду та інструкції з утилізації. Також має розвиток тренд багатофункціональності упаковки та легкого відкриття-закриття для збереження свіжості продукту до повного його використання
Світовий ринок онлайн-ритейлу продовжує стрімко зростати, споживачі все частіше купують більше товарів в Інтернеті. Цей показник продовжуватиме зростати до 2028 року, що призведе до підвищеного попиту на пакувальні рішення, особливо з гофрокартону, які дозволяють безпечно перевозити товари різними видами транспорту. Тенденція до зростання збереглася і після завершення пандемії, що свідчить про те, що подальша популяризація покупок через електронну комерцію продовжиться. Запакована їжа, що доставляється «до ваших дверей», також має великі перспективи зростання, особливо в більш урбанізованих країнах. Також зростає кількість людей, що споживають їжу та напої на ходу. Це збільшує попит на зручні та портативні пакувальні рішення, раніше їх робили переважно з гнучких пластмас, а зараз все більше споживачів надають перевагу картонно-паперовій тарі.
Ємність ринку картонно-паперової упаковки для харчових продуктів у 2023 році склала 10 млрд гривень, що на 4 млрд менше від показника ємності ринку довоєнного 2021 року та вдвічі більше від цього ж показника за 2022 рік, що вказує на доволі швидке відновлення продуктивної діяльності даного ринку, навіть в умовах війни. Так, за перші 5 місяців 2024 року ємність ринку вже склала 70% від показника 2023 року та може перевищити показник 2021 року.
Сектор виробництва пакувальної продукції має значний потенціал для залучення як внутрішніх, так і зовнішніх інвестицій, проте ключовим фактором впливу на залучення інвестицій буде економічна та політична стабільність в країні.
Станом на 2023 рік продукція українських виробників має попит переважно в сусідніх країнах. Враховуючи логістичні складнощі та прогнози зростання цін на ПММ в Україні та країнах ЄС, варто розглядати розширення вже налагодженої співпраці з найближчими країнами з коротким логістичним плечем. Перспективними можуть бути ринки Румунії, Болгарії, Угорщини, а за умови відновлення морської торгівлі в повному обсязі – Туреччини та Грузії.
Формування бренду через упаковку є важливим аспектом стратегії підвищення впізнаваності та привертання уваги споживачів. Упаковка відіграє ключову роль у створенні позитивного іміджу бренду та передачі його цінностей. Дизайн та графіка упаковки є основними елементами формування бренду, створюючи привабливий та впізнаваний образ. Використання унікальних кольорів, логотипів та графічних елементів допомагає встановити консистентний брендовий стиль.
1. Мета та методи дослідження
2. Загальна характеристика ринку
2.1. Опис ринку
2.2. Аналіз тенденцій розвитку ринку паперової та картонної упаковки
2.3. Споживчі тренди в упаковці та прогноз їхнього розвитку
2.4. Загальні показники ринку, розрахунок ємності ринку для кожного виду упаковки в 2021- 5 міс. 2024 рр.
2.5. Сегментація і структурування ринку
3. Державне регулювання галузі
3.1. Основні закони, що регулюють галузь
3.2. Податки і збори на ринку
4. Основні оператори ринку – виробники та імпортери – у розрізі видів упаковки по матеріалу
4.1. Перелік основних операторів ринку і їх структурування
4.2. Частки ринку основних операторів ринку
4.3. Ступінь конкуренції і ризики
5. Оцінка виробництва за видами упаковки в 2021 - 5 міс. 2024 рр.
6. Зовнішня торгівля та ЗЕД у розрізі видів упаковки по матеріалу
6.1. Експорт упаковки для харчових продуктів з України в 2021- 5 міс. 2024 рр.
6.2. Імпорт упаковки для харчових продуктів в Україну в 2021 - 5 міс. 2024 рр.
7. Огляд основних асортиментних позицій в кожному сегменті упаковки з фокусом на інноваційні види упаковки
8. Аналіз споживання харчової упаковки на ринку В2В: структура споживання за видами упаковки та за видами виробництва продуктів харчування
9. Висновки. Прогнозні показники ринку
9.1. Висновки і прогнозні тенденції розвитку ринку та виділення найбільш динамічних сегментів
9.2. Побудова гіпотез розвитку ринку. Прогнозні показники розвитку ринку в 2024-2026 рр.
10. Інвестиційна привабливість галузі
10.1. Аналіз ринкових можливостей та загроз для подальшої побудови SWOT-аналізу
10.2. PEST LE - аналіз факторів впливу на ринок та оцінка ймовірності і ступеня їх впливу
10.3. Існуючі ризики і бар'єри входу на ринок
Таблиця 2.1.1 Коди видів досліджуваної продукції у класифікаторах НПП та УКТЗЕД
Таблиця 2.4. Ємність ринку паперово-картонної упаковки для харчових продуктів в Україні в 2021 – 5 міс. 2024 рр., в вартісних показниках, млн грн
Таблиця 4.1.1 Перелік та характеристика основних операторів ринку паперово-картонної упаковки України (виробники)
Таблиця 4.1.2 Перелік та характеристика основних операторів ринку паперово-картонної упаковки України (імпортери)
Таблиця 4.2.1 Виручка та частки ринку основних операторів ринку паперово-картонної упаковки України
Таблиця 4.3.1 Оцінка конкурентного середовища на ринку паперової упаковки за методикою М. Портера
Таблиця 5.1 Динаміка виробництва картонно-паперових пакувальних виробів за матеріалом в Україні в 2021 – 5 міс. 2024 рр., у вартісних показниках, млн грн
Таблиця 6.1.1 Географія експорту ящиків, коробок, мішків, пакувальних пакетів та іншої тари з паперу, картону, целюлозної вати або полотна з целюлозних волокон, що використовуються в установах, магазинах або в аналогічних цілях з України
у 2021 – 3 міс. 2024 рр., у вартісному вираженні, млн грн
Таблиця 6.1.2 Географія експорту етикеток та ярликів з паперу або картону будь-яких, надрукованих або ненадрукованих з України у 2021 – 3 міс. 2024 рр., у вартісному вираженні, млн грн
Таблиця 6.1.3 Географія експорту паперу просоченого або покритого шаром пластмаси з України у 2021 – 3 міс. 2024 рр., у вартісному вираженні, млн грн
Таблиця 6.1.4 Географія експорту паперу та картону з покриттям або просоченням з воску, парафіну з України у 2021 – 3 міс. 2024 рр., у вартісному вираженні, млн грн
Таблиця 6.1.5 Перелік та частки основних експортерів ринку паперово-картонної упаковки для харчових продуктів України у 2023 році, у вартісному вираженні, млн грн
Таблиця 6.2.1 Динаміка імпорту товарів за кодом 4811590000 (папір та картон з покриттям, просочені або покритi шаром пластмаси) в Україну за видами у 2021 – 5 міс. 2024 рр., у вартісному вираженні, млн грн
Таблиця 6.2.2 Динаміка імпорту товарів за кодом 4811900000 (інші папір, картон, целюлозна вата та полотно з целюлозних волокон) в Україну у 2021 – 5 міс. 2024 рр., у вартісному вираженні, млн грн
Таблиця 6.2.3 Динаміка імпорту товарів за кодом 4819100000 (коробки та ящики з гофрованого паперу або гофрованого картону) в Україну у 2021 – 5 міс. 2024 рр., у вартісному вираженні, млн грн
Таблиця 6.2.4 Динаміка імпорту товарів за кодом 4819200000 (коробки, ящики та коробки складані, з негофрованого паперу або негофрованого картону) в Україну у 2021 – 5 міс. 2024 рр., у вартісному вираженні, млн грн
Таблиця 6.2.5 Динаміка імпорту товарів за кодом 4819300000 (мішки та пакети завширшки в нижній частині 40 см або більше) в Україну у 2021 – 5 міс. 2024 рр., у вартісному вираженні, млн грн
Таблиця 6.2.6 Динаміка імпорту товарів за кодом 4819400000 (інші мішки та пакети, включаючи конiчнi (конусоподібні)) в Україну у 2021 – 5 міс. 2024 рр., у вартісному вираженні, млн грн
Таблиця 6.2.7 Динаміка імпорту товарів за кодом 4819500000 (інші упаковки, включаючи конверти для грамплатівок) в Україну у 2021 – 5 міс. 2024 рр., у вартісному вираженні, млн грн
Таблиця 6.2.8 Динаміка імпорту товарів за кодом 4821101000 (етикетки та ярлики з паперу або картону надруковані самоклеювальні) в Україну у 2021 – 5 міс. 2024 рр., у вартісному вираженні, млн грн
Таблиця 6.2.9 Динаміка імпорту товарів за кодом 4821109000 (етикетки та ярлики з паперу або картону надруковані інші) в Україну у 2021 – 5 міс. 2024 рр., у вартісному вираженні, млн грн
Таблиця 6.2.10 Перелік та частки основних імпортерів на ринку паперово-картонної упаковки України у 2023 році, у вартісному вираженні, млн грн, %
Таблиця 7.1 Огляд основних інноваційних асортиментних позицій ринку паперово-картонної упаковки України
Таблиця 8.1 Структура споживання картонно-паперової упаковки на ринку В2В за видами упаковки та за видами виробництва продуктів харчування у 2023 році, оцінка, % від загальної реалізації
Таблиця 10.1.1 SWOT-аналіз ринку паперової та картонної упаковки
Таблиця 10.2.1 PEST LE - аналіз факторів впливу на ринок картонної та паперової упаковки
Таблиця 10.3.1 Сегментація ринкових ризиків за ступенем впливу та ймовірністю
Таблиця 10.3.2 Карта ризиків на ринку паперово-картонної упаковки України
Діаграма 2.3.1 Уподобання респондентів за матеріалом пакування
Діаграма 2.3.2 Уподобання респондентів за характеристиками пакування
Діаграма 2.5.1 Частки областей України у виробництві картонно-паперової пакувальної продукції в натуральному виражені (у % від загальноукраїнського виробництва) станом на 2021 рік
Діаграма 2.5.2 Частки внутрішнього виробництва пакувальної продукції в натуральному виражені за походженням у розрізі видів за 2022 рік, тис. тон, %
Діаграма 6.1.1 Динаміка експорту ящиків, коробки, мішків, пакувальних пакетів та іншої тари з паперу, картону, целюлозної вати або полотна з целюлозних волокон, що використовуються в установах, магазинах або в аналогічних цілях з України у 2021 – 5 міс. 2024 рр., у вартісному вираженні, млн грн
Діаграма 6.1.2 Динаміка експорту етикеток та ярликів з паперу або картону будь-яких, надрукованих або ненадрукованих з України у 2021 – 5 міс. 2024 рр., у вартісному вираженні, млн грн
Діаграма 6.1.3 Динаміка експорту паперу просоченого або покритого шаром пластмаси з України у 2021 – 5 міс. 2024 рр., у вартісному вираженні, млн грн
Діаграма 6.1.4 Динаміка експорту паперу та картону з покриттям або просоченням з воску, парафіну з України у 2021 – 5 міс. 2024 рр., у вартісному вираженні, млн грн
Діаграма 6.2.1 Географія імпорту паперу та картону з покриттям, просочених або покритих шаром пластмаси в Україну у 2023 р. у вартісному вираженні, %
Діаграма 6.2.2 Географія імпорту коробок та ящиків з гофрованого паперу або гофрованого картону в Україну у 2023 р., у вартісному вираженні, %
Діаграма 6.2.3 Географія імпорту коробок, ящиків та коробок складаних, з негофрованого паперу або негофрованого картону в Україну у 2023 р., у вартісному вираженні, %
Діаграма 6.2.4 Географія імпорту мішків та пакетів завширшки в нижній частині 40 см або більше в Україну у 2023 р., у вартісному вираженні, %
Діаграма 6.2.5 Географія імпорту інших мішків та пакетів, включаючи конiчнi (конусоподібні) в Україну у 2023 р., у вартісному вираженні, %
Діаграма 6.2.6 Географія імпорту інших упаковок в Україну у 2023 р., у вартісному вираженні, %
Діаграма 6.2.7 Географія імпорту етикеток та ярликів з паперу або картону надрукованих самоклеювальних в Україну у 2023 р., у вартісному вираженні, %
Діаграма 6.2.8 Географія імпорту етикеток та ярликів з паперу або картону надрукованих інших в Україну у 2023 р., у вартісному вираженні, %
Діаграма 9.2.1 Оптимістичний прогноз динаміки ємності ринку пакувальної продукції в Україні в 2024-2026 роках, млн грн
Діаграма 9.2.2 Песимістичний прогноз динаміки ємності ринку пакувальної продукції в Україні в 2024-2026 роках, млн грн