Складові затишку в умовах дорогою енергії: аналіз ринку теплоізоляційних матеріалів України
2857

Складові затишку в умовах дорогою енергії: аналіз ринку теплоізоляційних матеріалів України

Холодної зимової пори ми дуже добре усвідомлюємо цінність теплого житла. Забезпечувати затишок наших будинків з кожним стрибком цін на енергоносії стає все дорожче. Тут мимоволі задумаєшся над тим, як найбільш раціонально використовувати надходження калорій. Дах, стіни, вікна, двері будівель в рівній мірі відповідальні за теплові втрати. На кожне з цих напрямків доводиться по 30% в загальному обсязі витоку дорогоцінної енергії.

На боротьбу з втратами тепла спрямовані зусилля і кошти як будівельників нового житла, так і українських домогосподарств. Найбільшу частку в загальному обсязі витрат населення на підвищення енергоефективності квартир і будинків займає заміна вікон - 40%. На другому місці знаходиться утеплення стін, дахів і підлог - 26%, на третьому - придбання опалювального обладнання - 23%.

Активізація робіт з підвищення енергоефективності будівель породжує зростання попиту на теплоізоляційні матеріали, такі як скловата, полімерна крихта, пінополіуретан, спінений каучук та інші. Продажі теплоізоляції наростають щороку з березня місяця і в міру наближення опалювального сезону, пік попиту припадає на вересень, а закінчується період утеплення до початку листопада.

У 2017 і 2018 роках постачальники теплоізоляційних матеріалів не справлялися із задоволенням пікових значень попиту, що призводило до дефіциту на ринку. Така ситуація могла б бути сприятливою для появи нових вітчизняних виробників. Наприклад, вата зі скловолокна сьогодні повністю імпортується. Однак, будівництво виробничих потужностей для скловати вимагає великих початкових інвестицій і немає впевненості, що таке підприємство зможе конкурувати з надійно закріпилися на українському ринку іноземними брендами. Можливості щодо зниження собівартості випуску скловати за рахунок використання склобою обмежені, оскільки весь наявний в країні склобій йде на виготовлення флоат-скла і тари.

Таким чином, структура і характер ринку теплоізоляційних матеріалів в Україні в найближчій перспективі не зміняться. Є небезпека зростання частки на ньому фальсифікату, оскільки на початку 2018 року було скасовано старі сертифікаційні норми на будівельні матеріали, а нові європейські все ще не введені. На обсяг ринку теплоізоляції в 2019 році будуть впливати подальше підвищення цін на тепло, продовження державної політики в галузі енергоефективності та загальна динаміка будівельних робіт в нашій країні.

 

Компанія Pro-Consulting підготувала для Вас короткий перелік готових проектів на дану тему. Ознайомитися з проектами можна за посиланнями:

дивитися наступну новину

Інші новини

Зв'язатися з нами