Ринок посуду і господарських товарів - виступ молодшого консультанта Pro-Consulting на PROFMeeting 18 лютого 2020
5273

Ринок посуду і господарських товарів - виступ молодшого консультанта Pro-Consulting на PROFMeeting 18 лютого 2020

З темою «Огляд ринків посуду і господарських товарів України: статистика, цифри, факти» виступила молодший консультант Аналітичного департаменту Pro-Consulting Катерина Бенівська на заході PROFMeeting: Посуд і господарські товари 18 лютого 2020р.

З деякими тезами з доповіді Бенівської на тему аналітики ринків посуду і господарських товарів України ви можете ознайомитись в публікації нижче.

Ринок посуду в Україні демонструє стрімкі темпи зростання і на сьогоднішній день залишається ненасиченим. У такій ситуації нові гравці, виходячи на ринок, стикаються з дуже високою конкуренцією, проте, вона в більшій мірі стосується підтримки високої якості товарів і широкого асортименту в порівнянні з конкурентами. Це дозволяє очікувати подальше збільшення кількості операторів в короткостроковій перспективі, зростання ринку в цілому, а також підвищення якості послуг, що надаються.

Сприяє розвитку ринку посуду в Україні стрімкий розвиток сегменту HoReCa. У зв'язку з тим, що в Україні спостерігається стабілізація економічної ситуації, що призвела за собою пожвавлення ринків і зростання виробництва, відзначаються і зміни тенденцій ринку, а зокрема:

  1. Збільшення попиту населення на послуги закладів громадського харчування - однією з головних сфер-споживачів посуду.
  2. Відкриття нових закладів. Поряд із закриттям частини закладів харчування на ринку з'являються нові, як за рахунок нових гравців, так і за рахунок розширення мережі діючими операторами ринку.

Так, продовжує розширюватися мережа Tarantino family (з'явилися нові заклади ресторанів «Муракамі», «Рукола», «Лаккі Лучано» і т.д.), мережа «Компот» (відкриття закладів у Києві) та інші. Деякі підприємці перенесли свої заклади зі Сходу України, наприклад, мережеві заклади 3bCAFE, Bassano, «Город», Daily Fish Cafe тепер працюють в Києві. Розширює свою мережу і сегмент фаст-фуду, зокрема, Hesburger. Ця тенденція відноситься також до більш дрібних закладів.

  1. Продовжують набирати популярність точки стріт-фуду - фуд-траки, кавові машини, кіоски, асортимент пропонованих в них продуктів, в тому числі, в сегменті здорової їжі, розширюється: різноманіття бутербродів, салатів, локшини, сендвічів, десертів, що робить дані точки харчування привабливими для споживачів.
  2. Розвиток ринку вендингу. Переважна більшість вендингових апаратів - автомати для приготування гарячих напоїв. Це вплинуло на збільшення попиту на одноразові паперові та пластикові стакани різного об'єму.
  3. Зростання популярності доставки готової їжі додому сприяє збільшенню попиту на одноразовий посуд. На це ж працює доставка їжі в офіси, особливо, коли компанії організовують доставку обідів для своїх співробітників.
  4. В Україні почав спостерігатися інтерес до біорозкладаного посуду, виготовленого з еко- і біоматеріалів, який при попаданні в землю перетворюється в компост протягом 5 місяців. Матеріал, з якого виготовляється посуд, різноманітний: кукурудзяний крохмаль, пшениця, цукровий очерет та інше. З огляду на те, що в деяких країнах вже заборонено використовувати одноразовий посуд із пластику, виробництво подібних товарів в Україні має хороші перспективи.

Читати про ринок громадського харчування (HoReCa, кейтеринг, АЗС)

У той же час, залишаються актуальними тенденції минулих років:

  • Залежність ринку посуду від розвитку галузі громадського харчування;
  • Збільшення обсягу ринку одноразового посуду зі збереженням тенденції переважання кількості пластикового посуду над паперовим;
  • Збільшення попиту в теплу пору року;
  • Зростання кількості фуд-зон в мережі рітейлу - «Сільпо», «Новус», «Мега-маркет» і т.д .;
  • Відкриття на заправних станціях торгових точок і кафетеріїв;
  • Споживання посуду ринком кейтерингу;
  • Розвиток форм і дизайну посуду.

В частині доповіді по темі ринку господарських товарів, Бенівська зазначила, що ринок господарських товарів, а в тому числі, побутової хімії, в Україні значно розвинений. На ньому представлений широкий асортимент, який постійно поповнюється новими видами продукції, як універсальної, так і вузькоспеціалізованої дії.

Ринок господарських товарів є високо концентрованим: велику частку ринку займають кілька великих транснаціональних компаній, серед яких Procter & Gamble, Henkel, SC Johnson і Unilever.

Самим ємким на ринку побутової хімії в Україні є сегмент чистячих і миючих засобів, 77% якого припадає на рідкі миючі засоби. Серед засобів для прання більш поширеними є сухі пральні порошки.

Серед засобів для миття посуду беззаперечним лідером є торговельна марка Fairy, яка відноситься до середнього цінового сегменту. Дешевші засоби Gala і Sarma займають друге і третє місце серед споживачів.

Для прибирання на кухні та у ванній українці вибирають торгові марки CIF, Містер Мускул і Clin. За ними слідують дві ТМ компанії Procter & Gamble: Comet і Gala.

Важливою тенденцією як ринку посуду, так і на ринку господарських товарів є переорієнтація споживачів на продукцію більш високої якості, причому ціна як критерій вибору почала відходити на другий план. Ще один фактор, який впливає на ринок - це популяризація здорового способу життя, що включає використання максимально натуральних і нешкідливих для організму і навколишнього середовища товарів продуктів.

Очікується, що обсяги ринку будуть продовжувати зростаючу тенденцію, яка збережеться в середньостроковій перспективі. Драйвером зростання виступить підвищення вимог споживачів до якості життя, а також швидкі темпи розвитку науково-технічного прогресу, які обумовлюють постійне розширення асортименту ринку синтетичних миючих засобів.

У 2020-2021 рр. очікується зростання в більшості сегментів посуду і господарських товарів.

 

Компанія Pro-Consulting підготувала для Вас короткий перелік готових проектів на дану тему. Ознайомитися з проектами можна за посиланнями:

дивитися наступну новину

Інші новини

Зв'язатися з нами