З темою «Огляд ринків посуду і господарських товарів України: статистика, цифри, факти» виступила молодший консультант Аналітичного департаменту Pro-Consulting Катерина Бенівська на заході PROFMeeting: Посуд і господарські товари 18 лютого 2020р.
З деякими тезами з доповіді Бенівської на тему аналітики ринків посуду і господарських товарів України ви можете ознайомитись в публікації нижче.
Ринок посуду в Україні демонструє стрімкі темпи зростання і на сьогоднішній день залишається ненасиченим. У такій ситуації нові гравці, виходячи на ринок, стикаються з дуже високою конкуренцією, проте, вона в більшій мірі стосується підтримки високої якості товарів і широкого асортименту в порівнянні з конкурентами. Це дозволяє очікувати подальше збільшення кількості операторів в короткостроковій перспективі, зростання ринку в цілому, а також підвищення якості послуг, що надаються.
Сприяє розвитку ринку посуду в Україні стрімкий розвиток сегменту HoReCa. У зв'язку з тим, що в Україні спостерігається стабілізація економічної ситуації, що призвела за собою пожвавлення ринків і зростання виробництва, відзначаються і зміни тенденцій ринку, а зокрема:
Так, продовжує розширюватися мережа Tarantino family (з'явилися нові заклади ресторанів «Муракамі», «Рукола», «Лаккі Лучано» і т.д.), мережа «Компот» (відкриття закладів у Києві) та інші. Деякі підприємці перенесли свої заклади зі Сходу України, наприклад, мережеві заклади 3bCAFE, Bassano, «Город», Daily Fish Cafe тепер працюють в Києві. Розширює свою мережу і сегмент фаст-фуду, зокрема, Hesburger. Ця тенденція відноситься також до більш дрібних закладів.
Читати про ринок громадського харчування (HoReCa, кейтеринг, АЗС)
У той же час, залишаються актуальними тенденції минулих років:
В частині доповіді по темі ринку господарських товарів, Бенівська зазначила, що ринок господарських товарів, а в тому числі, побутової хімії, в Україні значно розвинений. На ньому представлений широкий асортимент, який постійно поповнюється новими видами продукції, як універсальної, так і вузькоспеціалізованої дії.
Ринок господарських товарів є високо концентрованим: велику частку ринку займають кілька великих транснаціональних компаній, серед яких Procter & Gamble, Henkel, SC Johnson і Unilever.
Самим ємким на ринку побутової хімії в Україні є сегмент чистячих і миючих засобів, 77% якого припадає на рідкі миючі засоби. Серед засобів для прання більш поширеними є сухі пральні порошки.
Серед засобів для миття посуду беззаперечним лідером є торговельна марка Fairy, яка відноситься до середнього цінового сегменту. Дешевші засоби Gala і Sarma займають друге і третє місце серед споживачів.
Для прибирання на кухні та у ванній українці вибирають торгові марки CIF, Містер Мускул і Clin. За ними слідують дві ТМ компанії Procter & Gamble: Comet і Gala.
Важливою тенденцією як ринку посуду, так і на ринку господарських товарів є переорієнтація споживачів на продукцію більш високої якості, причому ціна як критерій вибору почала відходити на другий план. Ще один фактор, який впливає на ринок - це популяризація здорового способу життя, що включає використання максимально натуральних і нешкідливих для організму і навколишнього середовища товарів продуктів.
Очікується, що обсяги ринку будуть продовжувати зростаючу тенденцію, яка збережеться в середньостроковій перспективі. Драйвером зростання виступить підвищення вимог споживачів до якості життя, а також швидкі темпи розвитку науково-технічного прогресу, які обумовлюють постійне розширення асортименту ринку синтетичних миючих засобів.
У 2020-2021 рр. очікується зростання в більшості сегментів посуду і господарських товарів.
Компанія Pro-Consulting підготувала для Вас короткий перелік готових проектів на дану тему. Ознайомитися з проектами можна за посиланнями: