З 2015 року всеукраїнська мережа магазинів оптики Optika 1st відкрила 168 салонів у 110 містах України. З них 30 — під час пандемії. Бізнесменові Вадиму Щічку це вдалося завдяки інноваційній бізнес-моделі "пасивне інвестування". Які переваги має модель, яку було успішно впроваджено на досить конкурентному ринку?
Вкласти гроші й не прогоріти
Вкладення в бізнес завжди ризиковані. Ніхто не дасть гарантій, що справа не прогорить, бізнес-план спрацює, а вкладення повернуться. При цьому експерти вважають, що інвестиції у працюючий бізнес — варіант більш вигідний, аніж цінні папери, і навіть нерухомість.
На сайті доступний до покупки готовий аналіз ринку оптики в Україні (2021 рік) - ознайомтеся зі структурою звіту
Якщо не йдеться про великих гравців, які інвестують мільйони доларів у заводи та пароплави, — куди вигідно вкласти суму, яку можна порівняти, скажімо, з ціною 1-кімнатної квартири в Києві?
Велика помилка в цьому випадку — шукати «гарантовано дохідну унікальну» нішу. Конкуренція є завжди й всюди. Питання не тільки в тому, що продавати, але і як це робити. Зокрема, Вадим Щічко використовує модель «пасивних інвестицій». За якою інвестору не потрібно заглиблюватися в суть продукту, закуповувати обладнання і товари, вивчати попит і наймати великий штат співробітників.
Можливо, вам стане в нагоді огляд ринку лабораторних і діагностичних послуг в Україні
На відміну від класичної франшизи, де більше ризиків, ніж перспектив, модель «пасивних інвестицій» звільняє інвестора від операційного управління. У мережі Optika 1st цим займається керуюча компанія. Таким чином, людина вкладає капітал у працюючий налагоджений бізнес. З абсолютно прозорою структурою, звітністю, забезпеченням товару і стандартами обслуговування.
Бізнес на окулярах: вигідно і безпечно
За оцінками Pro-Consulting, обсяг українського ринку оптики з 2020 року зріс майже на 1 млрд грн. А це означає, що цей бізнес є рентабельним та перспективним. Головне — правильно вибрати ціновий сегмент і розташування магазинів.
«Ми працюємо в сегменті «Середній - Середній Мінус», — говорить власник мережі Optika 1st Вадим Щічко. — Для салонів оптики вибираємо локації на перетині транспортних розв'язок, біля ринків, ТЦ, великих зупинок транспорту. Позиціонуємо себе як сучасна сімейна оптика».
Ознайомтеся з типовою структурою дослідження ринку - за нею можна проаналізувати будь-який ринок України або світу
Сильні сторони мережі — власні торгові марки, безкоштовна перевірка зору на суперсучасній апаратурі, навчання персоналу та оптометристів в спеціальному тренінговому Центрі в Дніпрі.
Термін окупності інвестицій в середньому — 30 місяців. На відміну від франшизи, до виходу в нуль інвестор отримує 100% прибутку. Після цього — 50/50.
Правильна модель як запорука успіху
На сьогодні в мережу Optika 1st вклали гроші 100 інвесторів. Деякі — відразу в кілька салонів. Рекорд мережі: 8 салонів оптик, які розвиваються для одного інвестора. Партнерами Вадима Щічка стали учасники відомих бізнес-клубів, а також приватні особи навіть невеликих міст. За їхніми словами, в моделі пасивного інвестування привабила чітка структура і прозорість бізнесу, доступ до всіх звітів з продажу та економія часу.
Найближчим часом бізнесмен планує довести число відкритих салонів до 500 і довести свою частку ринку до 10%. Вже у вересні 2021 відкриються салони Optika 1st у Польщі. У планах — експансія мережі та в Німеччину.
«У перші п'ять років я пройшов усі підводні камені, наступив на всі граблі — і знайшов оптимальний формат з чітко прорахованою окупністю», — зізнається Вадим Щічко. Результати свідчать самі за себе: більшість партнерів бізнесмена вже окупили вкладення та отримують чистий дохід.
Джерело: OBOZREVATEL