В індустріальному суспільстві нас оточували однотипні предмети, зроблені на конвеєрі. Ці речі, хоч і функціональні, але позбавлені таких нематеріальних характеристик, як причетність до народних історичних коренів, ексклюзивність, зв'язок з особистістю майстра-виробника. Впливом на духовну сторону життя людей і пояснюється популярність виробів ручної роботи. Їх покупці більше звертають увагу не на практичну, а на культурно-естетичну цінність речі.
Традиційними місцями продажу товарів народних майстрів є спеціалізовані, сувенірні магазини, а також місця святкових гулянь та ярмарки. Розвиток транспорту і зв'язку полегшили поширення виробів народних промислів по всьому світу. Хендмейд став одним з секторів електронної комерції і розвивається, використовуючи всі можливості сучасних інтернет-технологій. Так, до 2020 року 14,6% світової торгівлі буде проводиться через онлайн-майданчики, а їх обіг досягне 3,9 трлн дол.
Український ринок товарів ручної роботи поступово змішається з декоративної в практичну площину. Все більше таких виробів застосовується в повсякденному житті. Зростає попит на одяг, сумки, предмети інтер'єру. Найпопулярнішими хендмейд-товарами є аксесуари, прикраси і декор, а матеріалами виготовлення - шкіра і дерево.
За даними інтернет-майданчика Crafta.ua, 40% представлених там товарів створені київськими умільцями. За представниками столиці, які є найбільш активні на майданчику, йдуть майстри з Харкова, Дніпра і Львова.
Зниження курсу гривні підвищило собівартість виробів ручної роботи, так як багато матеріалів для них купуються за кордоном. У зв'язку з цим, багато виробників змушені були перейти на вітчизняну сировину, або шукати більш дешеві джерела поставок, такі як китайський Алі-Експрес.
Ще однією особливістю ринку є популярність його кулінарного сегмента. Під час свят попит на всіляке домашнє печиво, букети з цукерок, варення, джем і розписні пряники підвищується на 60-80%. Обмежений термін придатності і відсутність сертифікатів якості не дозволяють такій продукції активно продаватися на електронних майданчиках.
Заняття народними промислами для багатьох майстрів не є основним видом заробітку. Відбувається це через нерегулярності доходів від продажу таких виробів. Хендмейд-товари купуються одними і тими ж людьми нечасто, і збут сильно залежить від припливу нових клієнтів. Таким чином, для майстрів важливе якомога більш широке охоплення аудиторії потенційних покупців і інструменти електронної комерції підходять тут якнайкраще. Реклама, дешева доставка і надійна платіжна система - ось три елементи успішної діяльності сучасного народного умільця.
Ринок українських товарів ручної роботи в перспективі має тенденцію до розвитку і зростання. Популярність даної продукції обумовлена модою на автентичні народні вироби, збільшенням потоку в нашу країну іноземних туристів, наявністю численної діаспори за кордоном.
Поширення в глобальній мережі інформації про Україну, її історію, традиційний побут та уклад сприятиме збільшенню попиту на об'єкти матеріальної культури нашого народу, якими є вироби майстрів традиційних ремесел.
Компанія Pro-Consulting підготувала для Вас короткий перелік готових проектів на дану тему. Ознайомитися з проектами можна за посиланнями: