Світлодіоди почали використовуватися в якості освітлювальних приладів для приміщень і вулиць недавно, на початку 2000-х років. Це стало можливим після того, як їх яскравість досягла прийнятного для освітлення простору значення. Поступово світлодіоди стали конкурувати на ринку з лампами розжарювання і люмінесцентними лампами.
Зі збільшенням інтересу споживачів до цих освітлювальних приладів, до 2012-2013 року багаторазово зросли обсяги виробництва світлодіодів, що призвело до зниження їх вартості і сприяло більшому поширенню даної продукції.
Головною перевагою світлодіодного світильника є його висока енергоефективність і довговічність. При тій же світловіддачі він споживає енергії в середньому в 10 разів менше, ніж лампа розжарювання, і в 3 рази менше, ніж люмінесцентна. Саме необхідністю економії енергоресурсів в сучасному світі пояснюється популярність світлодіодних ламп.
Український ринок світлодіодного освітлення знаходиться в стадії розвитку. Використання більш економних джерел освітлення стало особливо актуальним після різкого підвищення в нашій країні тарифів на електроенергію. Разом з тим, є чинники, що стримують розширення цього ринку, а саме:
- висока вартість світлодіодних джерел освітлення в порівнянні з традиційними. В умовах недостатньої купівельної спроможності, населення змушене вибирати більш дешеві з точки зору початкових вкладень лампи;
- недостатня проінформованість українців про вигідність використання світлодіодних світильників в довгостроковій перспективі;
- низький рівень державної підтримки галузі виробництва світлодіодів, відсутність стандартів і нормативної бази. Це призвело до наповнення вітчизняного ринку виробами низької якості або з завищеними технічними характеристиками, що підриває довіру споживачів до них.
Негативний вплив наведених факторів призвело до скорочення і так невеликого українського виробництва світлодіодів. Національним виробникам важко конкурувати з азіатськими, які постачають на наш ринок більш дешеву продукцію. Частина з них займається складанням освітлювальний приладів з китайських комплектуючих, так як це більш рентабельно, ніж створювати підприємство повного циклу виробництва.
В умовах мізерного і українського виробництва, що скорочується внутрішній попит на світлодіодне освітлення забезпечується імпортом. Його велика частина йде з Китаю, присутній також продукція з країн ЄС та СНД.
У 2016 році в нашу країну завезено 35,88 млн штук світлодіодних освітлювальних приладів. За підсумками 9 місяців 2017 року зафіксовано скорочення імпорту в цьому сегменті на 5% в порівнянні з аналогічним періодом минулого року, що свідчить про зменшення обсягів даного ринку. У структурі поставок переважають освітлювальні прилади для побутових потреб, тоді як в промисловий сектор поставки даної продукції мінімальні.
Незважаючи на поточний кризовий стан вітчизняного ринку світлодіодних світильників, він має хороші перспективи в майбутньому. Впровадження приладів даного типу є загальносвітовим трендом, який не омине стороною і нашу країну. Підвищення купівельної спроможності і інформованості населення, а також розвиток української промисловості будуть сприяти підвищенню попиту на ці ефективні і довговічні пристрої.
Компанія Pro-Consulting підготувала для Вас короткий перелік готових проектів на дану тему. Ознайомитися з проектами можна за посиланнями: