Без пляшки не обійтися: огляд ринку склотари для алкогольної промисловості в Україні
3767

Без пляшки не обійтися: огляд ринку склотари для алкогольної промисловості в Україні

Для алкогольних напоїв немає нічого кращого за скляну тару. Вона найнетральніша по відношенню до вмісту і не дозволяє проникати всередину стороннім речовинам. Важливим є можливість надати скляній пляшці оригінальну форму при виробництві, чим легко виділити продукцію конкретної торгової марки. Плюсом скляної тари є і її придатність до вторинної переробки. Склобій може займати до 90% обсягу суміші для виготовлення нової ємності.

Описаними перевагами пояснюється різноманітність пляшок на нашому ринку. Вони випускаються з прозорого і кольорового скла, розрізняються по місткості і формі. При цьому використовуються різні методи: пресування, видування, ручне виготовлення.

Технології виробництва скляної тари розвиваються в напрямку зменшення її ваги і збільшення міцності. Сучасні формувальні машини дозволяють більш оптимально розподіляти скло по поверхні виробу і робити сьогодні пляшки на 40% легші, ніж вони були 20 років тому. Це зменшує собівартість тари, полегшує транспортування, скорочує кількість відходів.

Разом з тим, важливо, щоб пляшка була досить міцною й витримувала внутрішній тиск напою і інші навантаження. Так, тара для ігристих вин повинна бути розрахована на тиск близько п'яти атмосфер, що в три рази більше, ніж в шині легкового автомобіля. В даний час вже почався випуск високоміцних пляшок із загартованого скла. Така ємність з напоєм має велику ймовірність вціліти навіть при падінні на асфальт з висоти 1,5 метра. Технологію виробництва міцних пляшок розробила в Австрії компанія Емхарт Гласс спільно з Vetropack, у якої є філія і в нашій країні.

Внутрішньоукраїнський ринок скляних пляшок залежить від динаміки зміни обсягів виробництва алкогольної продукції. За останні три роки ця галузь знаходиться на спаді. Збільшення акцизної ставки призвело до подорожчання кінцевого продукту і зниження обсягу легального ринку. У той же час тіньовий його сектор, за оцінкою МВФ, в 2016 році становив 50%, а в 2018 році може досягти 65%. Зниження обсягів виробництва і подорожчання алкоголю зменшує використання склотари.

У той же час, високими темпами зростає експорт української склотари. Випускаючи конкурентоспроможну продукцію, вітчизняні компанії не зациклюються на внутрішньому ринку, а успішно знаходять зарубіжних покупців. Так, в 2017 році поставки скляної тари за кордон зросли на 29,3% в порівнянні з 2016-м.

Таким чином, конкуренція між виробниками і реалізація експортного потенціалу стали головними драйверами розвитку українського ринку скляної тари. Подальші перспективи цієї галузі залежать від успішного виходу з кризи виробництва алкогольної продукції, а також появи нових можливостей для збуту за кордон.

 

Компанія Pro-Consulting підготувала для Вас короткий перелік готових проектів на дану тему. Ознайомитися з проектами можна за посиланнями:

дивитися наступну новину

Інші новини

Зв'язатися з нами