Торгівля спеціями має давню драматичну і героїчну світову історію. За часів Середньовіччя ця продукція мала настільки велике значення на європейському континенті, що заради її отримання велися війни, відправлялися хрестові походи, організовувалися найнебезпечніші експедиції. Наприклад, подорож Магеллана на початку 16 століття, що стала першою навколосвітньою, задумувалася іспанцями як розвідка маршруту до Островів Прянощів, розташованих в Індонезії. З походу повернувся тільки один корабель з п'яти, але привезених ним спецій вистачило, щоб окупити всі витрати, покрити завдані збитки і навіть отримати прибуток.
Сьогодні ринок спецій далекий від пристрастей п'ятсотлітньої давності, коли за фунт мускатних горіхів можна було купити чотирьох овець або корову, але і в сучасному світі торгівля приправами може приносити непоганий дохід.
Рекомендуємо почитати про бізнес-ідеї для м'ясного бізнесу
За останні кілька років місткість ринку спецій в Україні зросла приблизно на третину і досягла близько $ 130 млн. Каталізаторами її зростання стали:
До покупки є готове дослідження ринку спецій для ковбасних виробів України. 2020 рік
Прийнявши рішення про реалізацію бізнес-ідеї продажу спецій, необхідно визначитися з ключовими питаннями організації цієї справи. До таких питань належать:
Здоровий глузд підказує, що магазин спецій необхідно розміщувати в місцях найбільшої прохідності представників цільової аудиторії:
Можна сказати, що продовольчий ринок або торговельний центр підходить якнайкраще, але все ж радимо не покладатися на інтуїцію, а замовити повноцінне маркетингове дослідження ринку. До того ж останні події показують, що офлайнову торгівлю краще поєднувати з інтернет-магазином - це дозволить диверсифікувати канали збуту.
Найпопулярніші в Україні види спецій - це лавровий лист, мелений і горошком перець. Вони займають близько 60% ринку в грошовому вираженні. Але в магазині, звичайно, повинні бути й інші види приправ, в тому числі рідкісні та екзотичні, тоді ваша торгова точка буде виділятися поміж конкурентами. Для складання гармонійного асортименту не завадить простудіювати додаткову інформацію по темі, щоб знати - яка пряність з яким продуктом поєднується. Такий підхід підвищить авторитет продавця в очах покупців, а значить зміцнить довіру і лояльність до магазину.
Можливо, вас зацікавить матеріал про бізнес-ідеї виробництва прохолодних напоїв
Прянощі і спеції можуть зберігати свої якості дуже довго, але для цього їм необхідно створити належні умови. На складі повинні бути забезпечені:
Для зберігання спецій ідеально підійдуть скляні банки, що щільно закриваються кришками, а ось для покупців товар необхідно розфасовувати в невеликі баночки або пакетики. При цьому на них обов'язково потрібно наклеювати етикетки з інформацією про:
Також пропонуємо почитати про бізнес-план виробництва пива
При належному підході до організації магазину спецій і виборі оптимальної маркетингової стратегії, навколо торгової точки швидко сформується коло постійних клієнтів, які стануть джерелом стійкого прибутку, незважаючи на всі економічні перипетії в нашій країні. Про деталі складання бізнес-плану такого магазину можна проконсультуватися в компанії Pro Capital Investment.