3643
Огляд ринку дитячих іграшок від експертів аналітичного відділу компанії Pro-Consulting
Розподіл споживчих переваг на ринку дитячих іграшок показує, що в трійку лідерів увійшли інтерактивні іграшки та головоломки, включаючи пазли і мозаїку. Обидва ці види товарів є розвиваючими іграшками, і разом їм віддають перевагу третина всіх споживачів.
Друге місце в рейтингу споживчих переваг, з часткою в 16,9% займають плюшеві іграшки. Іграшки, які підбираються за статевою ознакою, а саме машинки для хлопчиків і ляльки для дівчаток, мають 12,6% і 8,9% відповідно.
Споживчі переваги за видами дитячих іграшок в Україні, %
Джерело: за даними операторів ринку, оцінка Pro-Consulting
Найбільш активними покупцями іграшок є батьки дітей у віці з народження і до 6 років, в дещо меншій мірі - батьки молодших школярів (7-9 років).
На українському ринку іграшок, частка вітчизняних виробників становить близько 5%. Найбільшою часткою ринку, порядку 80%, розташовує продукція, вироблена в Китаї.
Більше третини споживачів на українському ринку вважає, що у вітчизняних магазинах не вистачає освітніх іграшок, і трохи менше частка тих, хто вважає, що не вистачає іграшок для творчості. Таким чином, на думку 2/3 споживачів, на вітчизняному ринку існує дефіцит розвиваючих іграшок. Це свідчить про те, що даний сегмент ринку ще часточок від насичення.
Найбільш популярними торговими марками на ринку дитячих іграшок є «Chicco», «Fisher Price», «Canlop Babies» и «Lego». Тенденцією останніх років є падіння споживчих симпатій до ТМ «Chicco» за рахунок зростання лояльності до їх основних конкурентів. Варто відзначити присутність у десятці лідерів таких українських виробників як «Розумна іграшка» та «Тигрес»
Споживчі переваги на українському ринку дитячих іграшок в розрізі торгових марок, %
Джерело: за даними «Фаворит успіху», оцінка Pro-Consulting
Основна маса іграшок на ринку реалізується через торгові точки і магазини, розташовані в супермаркетах і гіпермаркетах. У великих торгових комплексах споживання іграшок здійснюється паралельно з покупками інших, важливіших для споживача товарів, оскільки більшість споживачів здійснює купівлю дитячих іграшок не цілеспрямовано. Крім того, дуже часто покупка іграшок в таких місцях є імпульсивною.
Другим за обсягами каналом збуту є спеціалізовані магазини. Сюди споживачі йдуть цілеспрямовано, в більшості випадків знаючи, що саме хочуть придбати. Піки продажів в таких магазинах припадають на передсвяткові періоди. Крім того, важливим каналом збуту в останні роки стає інтернет. Споживачами в онлайн-магазинах іграшок часто стає молоде покоління.
Даний аналіз ринку дозволяє простежити основні тенденції розвитку досліджуваного ринку, а також дізнатися про перспективи його розвитку на найближчі роки.
Аналітичне дослідження відPro-Consulting допоможе Вам не тільки грамотно спланувати свій бізнес, але й уникнути помилок надалі і прийняти найбільш ефективні рішення.