Анотація до аналізу ринку:
У підготовленому експертами компанії Pro-Consulting огляді ринку сухарів за період 2012 – 1 кв. 2014 рр. зазначено, що цьому сегменту ринку хлібобулочних виробів в Україні притаманні практично всі особливості останнього. Сухарний ринок практично не нарощував ємність, а відносна стабільність показників обумовлена популярністю в останні роки снекового сегмента. Цікаво також зазначити, що снекова продукція – найдорожча серед сухарних виробів: за розглянутий період частка снеків в натуральному вираженні змінювалася в діапазоні 15–21%, а в грошовому – 34–42%, тобто приблизно вдвічі більше. Охарактеризовано ключових операторів ринку, представлені карти їх регіонального розміщення та результати структурування в розрізах асортименту, фасування та спеціалізації. Частки виробників подані за сегментами здобних і снекових сухарів. Показано, що снековое виробництво в Україні високомонополізоване, його здійснює практично одна компанія – ТОВ «Фактор» (87,8% у натуральному і 90,6% у вартісному вираженні). Доповнюють сегмент ще 4 підприємства. А в сегменті здобних сухарів три компанії утримують приблизно по 14–15%, частки ще трьох приблизно втричі нижчі, а більш як 40% ринку розподілено між невеликими операторами. Значущим елементом огляду є розрахункова частина, в якій виконана посегментна оцінка інтенсивності конкуренції. Висвітлено питання зовнішньоекономічної діяльності. Показано, що в структурі експорту сухарних виробів снеки займають близько 90%, а основні потоки цієї продукції направлені до Молдови, Росії і Казахстану. Близько чверті експорту здобних сухарів надходить до Туркменістану. Абсолютні показники імпорту приблизно уп’ятеро нижчі, а в їх структурі лідирують хлібці та сухарі панірувальні. Приділено увагу розгляду питань ціноутворення та споживання на українському сухарному ринку. Зазначено, що за підсумками 2014 р. очікується в цілому скорочення обсягів продажів (особливо сильне – у снековому субсегменті), зумовлене соціально-економічними проблемами, зокрема незмінністю демографічних тенденцій, зміною споживчих переваг, зростанням сировинної складової собівартості, а також високою зношеністю основних засобів більшості вітчизняних підприємств і відсутністю в нинішніх умовах вільних фінансових коштів для їх модернізації. На горизонт прогнозування до 2017 р. фахівці не бачать підстав для зростання ємності українського сухарного ринку. При оцінці інвестиційної привабливості ринку зазначена необхідність стабілізації політичної ситуації в країні.
Детальний зміст:
1. Загальна характеристика ринку сухарів України
1.1. Опис ринку (історія розвитку, специфіка, проблеми, фактори впливу на ринок)
1.2. Аналіз тенденцій розвитку ринку сухарів у 2012 – 1 кв. 2014 (розуміння факторів зростання і падіння)
1.3. Загальні показники ринку, розрахунок ємності ринку в 2012 – 1 кв. 2014 р. (розрахунок ємності в розрізі регіонів)
2. Динаміка виробництва та реалізації продукції у 2012 – 1 кв. 2014 р.
2.1. Динаміка виробництва в натуральному вираженні в 2012 – 1 кв. 2014 р.
2.2. Динаміка виробництва в грошовому вираженні в 2012 – 1 кв. 2014 р.
3. Основні оператори ринку сухарів України
3.1. Основні оператори ринку і їх опис (вказати частку виробництва сухарів у загальному обсязі виробництва компанії (у грошовому вираженні) за наявності інформації)
3.2. Сегментація та структурування основних операторів ринку (за сегментами, групами, спеціалізацією та в регіональному розрізі)
3.3. Частки ринку основних операторів
3.4. Ступінь конкуренції та ризики
4. Зовнішня торгівля на ринку сухарів України
4.1. Експорт продукції у 2012 – 1 кв. 2014 р. (обсяги, структура, ціни, географія поставок за країнами, основні експортери)
4.2. Імпорт продукції у 2012 – 1 кв. 2014 р. (обсяги, структура, ціни, географія поставок за країнами, основні імпортери)
5. Ціна і ціноутворення на ринку сухарів України
5.1. Динаміка цін на продукцію в 2012 – 1 кв. 2014 р.
5.2. Опис факторів, що впливають на формування ціни, структура
5.3. Сегментація та структурування ринку сухарів за ціновими сегментами (на вагу / розфасовані)
6. Споживання сухарів на ринку України
6.1. Переваги споживачів продукції, портрет споживача
6.2. Сегментація та структурування споживання
6.3. Потреба в продукції, ступінь задоволеності споживачів
7. Канали збуту продукції на ринку
8. Асортимент, представлений на ринку
9. Висновки та рекомендації. Прогнозні показники розвитку ринку в 2014–2017 рр.
10. Інвестиційна привабливість галузі
10.1. SWOT-аналіз ринкового спрямування
10.2. Ризики і бар’єри виходу на ринок
Перелік таблиць:
1. Динаміка ємності ринку сухарних виробів в Україні за 2012 – 1 кв. 2014 рр. у натуральному вираженні, тонн
2. Динаміка ємності сегмента здобних сухарів у розрізі регіонів України за 2012 – 1 кв. 2014 рр. у натуральному вираженні, тонн
3. Динаміка ємності сегмента снекових сухарів у розрізі регіонів України за 2012 – 1 кв. 2014 рр. у натуральному вираженні, тонн
4. Динаміка виробництва сухарних виробів у 2012 – 1 кв. 2014 рр. в Україні у натуральному вираженні, тис. тонн
5. Динаміка виробництва сухарних виробів в 2012 – 1 кв. 2014 рр. в Україні в грошовому вираженні, млн грн
6. Структурування операторів ринку снекових сухарів у розрізі ширини асортиментного пропозиції на ринку України за підсумками 2013 р.
7. Структурування операторів ринку снекових сухарів у розрізі вагової продукції на ринку України за підсумками 2013 р.
8. Структурування операторів ринку здобних сухарів в розрізі асортиментної пропозиції на ринку України за підсумками 2013 р.
9. Структурування операторів ринку снекових сухарів в розрізі вагової та розфасованої продукції на ринку України за підсумками 2013 р.
10. Обсяги виробництва і частки виробників снекових сухарів в Україні в натуральному і грошовому вираженнях у 2013 р.
11. Обсяги виробництва і частки виробників снекових сухарів в Україні в натуральному і грошовому вираженнях за підсумком 1 кв. 2014 р.
12. Обсяги виробництва здобних сухарів в Україні в розрізі найбільших виробників у натуральному і грошовому вираженнях за підсумком 2013 р. і 1 кв. 2014 р.
13. Обсяг виробництва і частки основних конкурентів на ринку сухарів, 2013 р.
14. Факторний аналіз динаміки ринкової частки
15. Показники оцінки конкурентного середовища для побудови конкурентної карти ринку здобних і снекових сухарів
16. Конкурентна карта ринку
17. Конкурентна карта сегмента снекових сухарів України в 2013 р.
18. Конкурентна карта сегмента здобних сухарів України в 2013 р.
19. Динаміка експорту сухарних виробів в Україні за 2012 – 1 кв. 2014 рр., у натуральному вираженні, тонн
20. Динаміка експорту сухарних виробів з виділенням товарних категорій в Україні за 2012 – 1 кв. 2014 рр., у натуральному вираженні, тонн
21. Динаміка експорту сухарних виробів з виділенням сегмента сухарів здобних в Україні за 2012 – 1 кв. 2014 рр., грошове вираження, млн грн
22. Перелік найбільших українських експортерів сухарних виробів в Україні за підсумками 2013 р., натуральне (тонн) і грошове (тис. грн) вираження
23. Перелік найбільших українських експортерів здобних сухарів в Україну за підсумками 2013 р., натуральне (тонн) і грошове (тис. грн) вираження
24. Перелік найбільших українських експортерів снекових сухарів в Україну за підсумками 2013 р., натуральне (тонн) і грошове (тис. грн) вираження
25. Динаміка імпорту сухарних виробів до України за 2012 – 1 кв. 2014 рр. у натуральному вираженні, тонн
26. Динаміка імпорту сухарних виробів з виділенням товарних категорій в Україні за 2012 – 1 кв. 2014 рр. у натуральному вираженні, тонн
27. Динаміка імпорту сухарних виробів до України за 2012 – 1 кв. 2014 рр. у грошовому вираженні, млн грн
28. Перелік українських імпортерів сухарних виробів в Україні за підсумками 2013 р., натуральне (тонн) і грошове (тис. грн) вираження
29. Перелік українських імпортерів і зарубіжних компаній – постачальників здобних сухарів в Україну за підсумками 2013 р., натуральне (тонн) і грошове (тис. грн) вираження
30. Перелік українських імпортерів снекових сухарів в Україну за підсумками 2013 р., натуральне (тонн) і грошове (тис. грн) вираження
31. Динаміка оптових цін сухарних виробів в 2012 – 1 кв. 2014 рр. в Україні, грн / кг (без ПДВ)
32. Динаміка оптових цін сухарів в розрізі основних операторів ринку в 2013 – 1 кв. 2014 рр. в Україні, грн / кг (без ПДВ)
33. Динаміка цін (без ПДВ) на основні сировинні елементи для виробництва сухарів в Україні у 2012 – 1 кв. 2014 рр., грн / кг
34. Помісячна динаміка цін імпортованого до України газу в 2012 – 1 кв. 2014 рр., дол. США за тис. куб. м (без ПДВ)
35. Динаміка тарифів на електроенергію для промислових споживачів в Україні в 2012 – 1 кв. 2014 рр., коп. за кВт / год (без ПДВ)
36. Динаміка середньомісячної заробітної плати працівників галузі виробництва продуктів харчування в Україні в 2012 – 1 кв. 2014 рр., грн
37. Динаміка витрат на збут топ-3 найбільших виробників здобних сухарів в Україні, тис. грн
38. Асортимент снекових сухарів ключових гравців, представлений на ринку України
39. Асортимент здобних сухарів, представлений на ринку України, відповідно до Держстандарту 8494-96 «Сухарі здобні пшеничні»
40. Прогнозні показники ємності ринку сухарних виробів в Україні на 2014–2017 рр. у натуральному вираженні, тонн
41. Загальний SWOT-аналіз ринку здобних сухарів України
42. Загальний SWOT-аналіз ринку снекових сухарів України
43. Позиція України в рейтингу «Ease of Doing Business» з деталізацією індикаторів (Рейтинг 2014)
44. Основні параметри оцінки конкурентного середовища на ринку сухарних виробів України
45. Оцінка конкурентного середовища на ринку здобних сухарних виробів України
46. Результати оцінки конкурентного середовища на ринку здобних сухарних виробів України
47. Оцінка конкурентного середовища на ринку снекових сухарних виробів України
48. Результати оцінки конкурентного середовища на ринку снекових сухарних виробів України
Перелік графіків і діаграм:
1. Сезонність виробництва сухарних виробів в Україні у 2012 – 1 кв. 2014 рр., тис. тонн
2. Динаміка виробництва всіх сухарних виробів у 2012 – 1 кв. 2014 рр. в Україні у натуральному вираженні, тонн
3. Структура виробництва сухарних виробів в 2012 – 1 кв. 2014 рр. в Україні у натуральному вираженні, %
4. Динаміка виробництва всіх сухарних виробів у 2012 – 1 кв. 2014 рр. в Україні у грошовому вираженні, млн грн
5. Структура виробництва сухарних виробів у 2012 – 1 кв. 2014 рр. в Україні у грошовому вираженні, %
6. Регіональне розподілення виробників снекових сухарів в Україні за підсумками 2013 р.
7. Регіональне розподілення виробників здобних сухарів в Україні за підсумками 2013 р.
8. Структурування операторів ринку здобних сухарів у розрізі спеціалізації на ринку України за підсумками 2013 р.
9. Частки виробників здобних сухарів в Україні в натуральному і грошовому вираженнях в 2013 р., %
10. Частки виробників здобних сухарів в Україні в натуральному і грошовому вираженнях за підсумком 1 кв. 2014 року, %
11. Структура експорту сухарних виробів у розрізі товарних категорій в Україні за підсумками 2012–2013 рр. у натуральному вираженні, %
12. Географічна структура експорту сухарних виробів із України за підсумками 2013 р., натуральне (тонн) і грошове (млн грн) вираження, %
13. Географічна структура експорту здобних сухарів із України за підсумками 2013 р., натуральне (тонн) і грошове (млн грн) вираження, %
14. Географічна структура експорту снекових сухарів із України за підсумками 2013 р., натуральне (тонн) і грошове (млн грн) вираження, %
15. Структура імпорту сухарних виробів у розрізі товарних категорій до України за підсумками 2012–2013 рр., у натуральному вираженні, %
16. Географічна структура імпорту сухарних виробів до України за підсумками 2013 р., натуральне (тонн) і грошове (млн грн) вираження, %
17. Географічна структура імпорту здобних сухарів до України за підсумками 2013 р., натуральне (тонн) і грошове (млн грн) вираження, %
18. Географічна структура імпорту снекових сухарів до України за підсумками 2013 р., натуральне (тонн) і грошове (млн грн) вираження, %
19. Структура операційних витрат виробників сухарів, %
20. Поквартальна динаміка цін (без ПДВ) на основні сировинні елементи для виробництва сухарів в Україні в 2012 – 1 кв. 2014 рр., грн / кг
21. Сегментація ринку здобних сухарів за ціновими сегментами (на вагу / розфасовані)
22. Рейтинг факторів, що впливають на вибір борошняних кондитерських виробів
23. Структура споживання сухарів в Україні в розрізі походження продукції (вітчизняна / імпортна) у 2012 – 1 кв. 2014 рр. у натуральному вираженні, %
24. Структура споживчих переваг у сегменті снекових сухарів в Україні в 2013 р., %
25. Характеристика цільової аудиторії споживачів снекових сухарів в Україні станом на 2013 р., %
26. Структура споживчих переваг у сегменті здобних сухарів ув розрізі видів в Україні у 2013 р., %
27. Структура споживчих переваг у сегменті здобних сухарів в розрізі на вагу та фасовані в Україні у 2013 р., %
28. Характеристика цільової аудиторії групи активних споживачів здобних сухарів в Україні станом на 2013 р., %
29. Характеристика цільової аудиторії пенсіонерів – споживачів здобних сухарів в Україні станом на 2013 р., %
30. Обсяг роздрібного товарообігу кондитерських борошняних виробів на одну людину в розрізі регіонів в Україні за підсумками 2013 р., грошове вираження, грн
31. Зміна частки сухарних виробів у загальному обсязі виробництва ХБІ і борошняних виробів в 2012 – 1 кв. 2014 рр. у натуральному вираженні, %
32. Зміна частки сухарних виробів у загальному обсязі виробництва борошняних кондитерських виробів у 2012 – 1 кв. 2014 рр. у натуральному вираженні, %
33. Щорічне споживання солоних снеків (у т. ч. сухарів) у країнах світу, кг на одну особу населення
34. Схема традиційних каналів збуту сухарних виробів в Україні
35. Регіональна структура роздрібного товарообігу кондитерських борошняних виробів в Україні за підсумками 2013 р. у грошовому вираженні, %
36. Структурування каналів збуту продукції ПАТ «Запорізький хлібокомбінат № 1» за 2013 р. у грошовому вираженні, %
37. Структура реалізації здобних сухарів в розрізі внутрішнього і зовнішнього ринку споживання у натуральному вираженні, %
38. Структура реалізації снекових сухарів в розрізі внутрішнього і зовнішнього ринку споживання у натуральному вираженні, %
39. Прогнозні показники ємності ринку здобних і снекових сухарів в Україні на 2014–2017 рр. у натуральному вираженні, тонн
40. Місце України в світовому рейтингу «Ease of Doing Business» за 2010–2014 рр.
41. Рейтинг регіонів України за Індексом інвестиційної привабливості на 2014 р.