Дата підготовки: | Грудень 2023 року |
Кількість сторінок: | 32 Arial, 1 інтервал, 10 кегль |
Графіків і діаграм: | 9 |
Таблиць: | 14 |
Спосіб оплати: | передоплата |
Спосіб отримання: | електронною поштою або кур'єром в електронному або в друкованому вигляді |
Мова звіту: | українська, російська, англійська |
Аналітиками Pro-Consulting було проведено дослідження ринку сільгосп маркетпейсів. Було складено список основних операторів ринку, та досліджено їх показники популярності. Показано поточні ціни на продукцію. Проаналізовано поточну ситуацію на ринках споживачів. Під роботою підведено висновки з прогнозом щодо подальшої ситуації на ринку.
Ринок сільгосп маркетплейсів в Україні є динамічною і зростаючою сферою, спрямованою на забезпечення зв'язку між учасниками аграрного сектору. На цьому ринку працюють різноманітні маркетплейси, які надають фермерам та сільськогосподарським підприємствам можливість купувати та продавати продукцію та послуги. Ці маркетплейси стають ефективним інструментом для учасників аграрного ринку, допомагаючи їм знаходити партнерів, здійснювати торгівлю та знаходити різноманітні продукти та послуги для сільськогосподарського бізнесу.
Обсяги продажів досліджуваних товарних груп зазнали сильного струсу після початку повномасштабного вторгнення Росії в Україну. У деяких категоріях імпорт продукції з території країни агресора та її союзників становив більшу частину ринку. Так, основним імпортером добрив в Україну до лютого 2022 року була Білорусь (28,7%). За підсумками 2022 року було внесено 13 млн тонн добрив різних категорій. Ринок мінеральних добрив скоротився з 4,75 млн тонн до 2,9 млн тонн, розрив становить 39%. Основними причинами скорочення ринку добрив стали зменшення виручки аграріїв, зростання цін на добрива та скорочення посівних площ. Мінагрополітики оцінило потребу у добривах для посівної-2023 приблизно у 1,5 млн. тонн. Потреба азотних добрив — понад 1 млн тонн — зможуть забезпечити вітчизняні підприємства.
Ринок сільгосптехніки також відчув зміни. Постачання американських тракторів в основному проходило через порти Німеччини, Румунії та Польщі. А трактори МТЗ після закриття кордону з Білоруссю знайшли новий шлях в Україну через Польщу. Зміна логістичних шляхів, військові ризики, додаткове страхування, звісно, негативно вплинули на ціну сільгоспмашин. Показники імпорту колісних тракторів впали на 57% у 2022 році, так у 2021 році було імпортовано 11507 одиниць техніки, а вже у 2022 р. 4953 одиниці колісних тракторів. На даний момент оцінка продажу сільгосптехніки у грошовому еквіваленті становить 24 951 млн.грн.
За даними Міністерства аграрної політики та продовольства України, забезпеченість сільгосппідприємств засобами захисту рослин у 2023 році становить 33655,4 т (108,4% від потреби сільгосппідприємств).
Ринок насіння в Україні не зазнав таких сильних просадок, як інші сільгосп галузі. 2022 року обсяг продажу насіння в Україні становив 2335 тис. тонн основних сільгосп культур. Основними культурами для посіву є пшениця, соняшник, кукурудза, ячмінь, соя та ріпак. В основному насіннєвий фонд формується завдяки насінню пшениці, адже норма висіву у цієї культури є однією з найбільших. У той час як, незважаючи на великі площі під кукурудзою та соняшником, їхній насіннєвий фонд незначний. Тобто лише дві польові культури – ячмінь та пшениця – формують майже 80% насіннєвого фонду України, який переважно вітчизняного виробництва.
1. Загальна характеристика ринку
1.1. Опис ринку (вступний пункт з описом товару, його застосування та кодів згідно з класифікаторами)
1.2. Аналіз тенденцій розвитку ринку купівлі сільськогосподарських товарів та маркетплейсів (чинники, що впливають на ринок, та їх прояв протягом досліджуваного періоду: макро фактори, стан суміжних галузей та постачальників, зміни поведінки споживачів; проблеми та передумови розвитку)
1.3. Загальні показники ринку
- обсяг продажів досліджуваних товарних груп
- Оцінка продажів через маркетплейси
1.4. Сегментація та структурування ринку (за видами товарів, каналами збуту, походженням, регіонами)
2. Основні оператори ринку (маркетплейси)
2.1. Список основних операторів ринку та їх структурування
- загальна інформація, види діяльності та спеціалізація
- товарні групи, торгові марки та асортимент (побудова асортиментних карток з кількістю товарів за основними групами)
- аналіз відгуків про маркетплейс
- аналіз портрета основних клієнтів маркетплейсу (на основі аналізу профілів у соціальних мережах)
- основні показники сайту та видачі у пошуку за ключовими запитами;
- Фінансові показники компанії-власника.
2.2. Оцінка часток ринків
3. Аналіз асортименту маркетплейсів, виділення товарних груп, що вимагають посилення (блакитний та червоний океан)
4. Аналіз ціноутворення на ринку
4.1. Середні ціни на основні товари, оцінка цін покупців
4.2. Умови оплати та доставки
5. Брендинг та реклама (аналіз позиціонування конкурентів на ринку, присутність у каналах просування)
6. Аналіз споживання на ринку
6.1. Аналіз кількісних та якісних характеристик споживачів
6.2. Аналіз поведінки клієнтів у контексті купівлі продукції онлайн
7. Висновки. Прогнозні показники ринку
7.1. Висновки та прогнозні тенденції розвитку ринку
7.2. Побудова гіпотез розвитку ринку. Прогнозні показники розвитку ринку у 2023–2025 роках.
7.3. Рекомендації щодо розвитку на ринку:
- Доцільність розширення
- потенційна ємність ринку
8. Інвестиційна привабливість галузі
8.1. SWOT-аналіз компанії Замовника на ринку з погляду стороннього аналізу
8.2. PESTLE – аналіз факторів впливу на ринок та оцінка ймовірності та ступеня їх впливу
8.3. Наявні ризики та бар'єри входу на ринок. Побудова картки ризиків на ринку
1. Список сільгосп маркетплейсів України та їх офіційні сайти
2. Основні оператори ринку сільгосп маркетплейсів за кількістю відвідувань за період серпень 2023 р. – жовтень 2023 р.
3. Асортиментна картка, за видами основних товарів
4. Асортиментна карта основних операторів ринку з урахуванням основних виробників
5. Оцінки сільгосп маркетплейсів, за шкалою від 1 до 5
6. Аналіз інтернет запитів досліджуваної продукції
7. Середні ціни на сільгосптовари в Україні 2023, грн.
8. Результативна таблиця застосування ІМК на ринку фруктової консервації
9. Використання основних каналів реклами на досліджуваних ринках по операторам
10. Аналіз присутності операторів ринку на онлайн-каналах комунікації
11. Потенційна ємність ринку сільгосп маркетплейсів, порівняно із загальною ємністю ринку сільгосп товарів, 2022 р. млн. дол.
12. Потенційна ємність ринку сільгосп маркетплейсів, порівняно із загальною ємністю ринку сільгосп товарів, 2022 р. млн. дол.
13. PESTLE-аналіз факторів впливу на ринковий напрямок
14. Карта ризиків на ринку
1. Сегментація ринку сільгосп товарів у кількісних показниках, млн. дол. 2022р., %
2. Сегментація ринку сільгосп товарів, за кількістю пропозицій видів товарів, на маркетплейсах, %
3. Сегментація ринку сільгосп товарів за походженням, 2022 р. у натуральному вираженні, млн. тонн, %
4. Посівні площі в Україні за областями, 2022 р., млн. га
5. Сегментація клієнтів сільгосп маркетплейсу за статевою ознакою, %
6. Сегментація клієнтів сільгосп маркетплейсу за віковими категоріями, %
7. Оцінка часток ринку основних операторів за категоріями товарів, %
8. Кількісні та якісні характеристики споживачів
9. Результати соціального опитування фермерів 2023%