Анотація до аналізу ринку:
У рамках вивчення ринку кондитерських виробів України експерти компанії Pro-Consulting підготували огляд його сахаристого і борошняного сегментів. У ньому проаналізовано ситуацію в галузі, аспекти її посегментного розвитку за період 2009–2013 рр. Як тенденції ринку виділені розширення асортименту продукції, збільшення попиту на комбіновані вироби, виробництво продукції в широкому спектрі цін, що дозволяє охопити велику кількість покупців. Висвітлено питання виробництва продукції та зовнішньоекономічної діяльності. Зазначено, що перший сегмент демонструє скорочення показників, водночас другий сегмент є ринкоутворюючих (83% кондитерського ринку в 2013 р.) і його характеристики в цілому більш стійкі. Однак зниження купівельної спроможності населення і та обставина, що аналізована продукція не входить до переліку товарів першої необхідності, призвели до скорочення обсягу виробництва борошнистих кондитерських виробів на 2,9%. Детальне структурування ринку за видами продукції свідчить, що майже третину його (31,5%) складають печиво і вафлі. Приблизно вдвічі менше займають цукерки (без карамелі, частка якої становить 6,0%). Близько 5% ринку солодощів утримує шоколад. Поставки кондитерської продукції за кордон і звідти в географічному розрізі досить диверсифіковані. При цьому країною – лідером за обома сегментами є Росія з частками за 2012 р. у натуральному вираженні 40,4% ( цукристі вироби) та 37,5% (борошняні вироби ) в експорті та 42,1%, 58,2% в імпорті, відповідно. У структурі експорту частка цих сегментів становить 21,5% і більше 40% відповідно, а інша продукція, що експортується, – це продукти, що містять какао (зокрема, шоколадні вироби). В імпорті зазначені частки становлять, відповідно, 25% і 27%. Побудований рейтинг (у балах) факторів, що визначають вибір покупцями кондитерських виробів. Для обох сегментів ключовими факторами є смакові якості та ціна продукції. Для цукристих виробів відсутній фактор наповнювача (начинка, добавки), а далі щодо обох сегментів синхронно йдуть такі фактори: склад, виробник і дата виробництва. Висока позиція фактора складу виробів свідчить про зміну переваг покупців і перехід їх на більш корисну продукцію. Ця тенденція, а також формування культури споживання харчових продуктів в цілому, будуть впливати на подальший розвиток ринку.